To små overraskelser på farsdagen

Jeg har vel nevnt det før, at jeg ikke er så fan av dager med KPK – altså “kjøp på kommando”. Farsdag og morsdag er to sånne dager, men med årene har jeg jo motvillig måttet innrømme at det er littebitt artig å gjøre bittelitt ekstra ut av disse søndagene likevel 😉

Om farsdagsgaven blir en tegning fra de to små, eller frokost på senga – så syns jeg målet skal være at det ikke skal trenge å koste skjorta.

Men i går fikk jeg en idé. For litt av tanken med farsdag, er jo at man skal finne på noe personlig. Derfor tok jeg med ungene en tur på butikken, og sa at de skulle få plukke ut én ting hver – altså en dagligvare som de trodde pappa ville bli superduper-glad for!

Og det var altså så gøy og trivelig! Jeg hadde beregnet god tid, sånn at vi kunne suse rundt mellom butikkhyllene så lenge vi trengte, for de to gavene skulle så klart være både gjennomtenkte og skreddersydde til pappa Petrus.

Den ene bestemte seg ganske raskt, mens den andre var innom en del ting før det endelige valget omsider ble tatt.

Så dro vi hjem for å tegne tegninger og skrive farsdagshilsen, og i dag morges var det endelig klart for den store overraskelsen. Gavene ble omhyggelig gjemt rundt om i huset, og skattejakten kunne begynne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hmm.. Noe som må stå kaldt..?
 

Jeg tør påstå at selve jakten med “kaldere eller varmere” for å finne gjemmestedene, er 70% av hele pakka – med gledeshyl og forsnakkelser og god stemning underveis 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Det kan hende det er noe å drikke..”
 

Og vips, så kunne to glade barn og en lattermild og særs fornøyd paps kose seg med de to personlige gavene på pappadagen シ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ God farsdag, alle pappahjerter ❤️

5 kommentarer
    1. Hihi, KPK – den skal jeg huske! Jeg er ganske enig med deg angående sånne dager, men sånn som dere gjorde er jo bare moro og kos! 😁
      Minner forresten om da mannen min fikk en pakke Korni flatbrød fra vår niese til jul, en personlig og gjennomtenkt gave til onkel fra ei jente på 4-5 år 😊

    2. Så koselige og gjennomtenkte gaver!😃❤️ Sånne gaver er i grunnen best; de som faktisk blir spist/brukt😉

    3. Så søtt 😍, måtte le godt av gavene. Utrolig morsomt for barna å være med å finne gave! Mammapoeng😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg