⭐️ 2020 ⭐️

Egentlig er det jo bare en ny dag i en ny uke i en ny måned i et nytt år, likevel føles 1. januar som en ny start. En ny start iblandet litt herlig optimisme – blanke ark i et helt nytt år. Det er så fint!

Og som kongen vår så vakkert sa det i gårsdagens nyttårstale:

“Mitt ønske i kveld er at håpet må bære oss alle inn i det nye året.”

Jeg har ingen nyttårsforsetter i år heller, men i år som i fjor, ønsker jeg å minne om noe som er veldig viktig for meg. Noe jeg ble tvunget til å gjøre da livet mitt ble satt på vent på grunn av sykdom for snart 20 år siden – men som viste seg å bli noe av det smarteste jeg noensinne har lært meg:

Nemlig å senke forventningene.

Så la oss senke forventningene våre for 2020! Jeg lover deg at du kommer til å få det bedre med deg selv. Ikke senk ambisjonene og drømmene – men forventningene. Istedenfor å ha høye forventninger og bli skuffet dersom de ikke blir innfridd, er det bedre å ha lave forventninger og heller bli positivt overrasket hvis ting går over all forventning.

På den måten vil vi lære oss å sette pris på de små tingene, og vi vil føle mestring fordi vi faktisk vil mestre mer ved å la være å sette oss for hårete mål.

Drømmer du for eksempel om sommerkroppen 2020 – kan det være lurt å ikke forvente at den skal skli på plass med litt trening. Spør deg selv om hva du faktisk er villig til å ofre for å komme deg dit. Er det verdt blod, svette og tårer? Hvis ja – kjør på! Eller er det bedre å droppe tanken om sommerkroppen – og heller flytte fokuset til sunnere kosthold og økt aktivitetsnivå?

Livet er i alle fall for kort for unødvendige skuffelser. Vi kan velge å gjøre noe med det vi kan forandre, og akseptere det vi ikke kan forandre. La oss gjøre 2020 litt lettere for oss selv ❤️


/ Godt nyttår kjære lesere – gleder meg til å oppleve 2020 sammen med dere!
⭐️😊

4 kommentarer
    1. Godt skrevet og godt nytt år 🤗🥳🎉 Gleder meg til å følge deg, og også Peter, videre 🙆‍♀️👍🏻Takk for fine stunder – keep on the good flow 💝😊

    2. Godt nytt år. Jeg gikk for vinterkroppen i høst, og nådde målet mitt. Den passet perfekt inn i myke ,store gensere, under et teppe i sofakroken. 😅😅Spiser sunt og godt, og unner meg det jeg føler for. Dårlig samvittighet er ikke aktuelt å ha. For meg er god helse, å trives. Ha et herlig nytt år Christina 🙋‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg