Hurra for hverdags-kjærligheten!

Forrige lørdag stod jeg på kjøkkenet og ordnet frokost med radioen på i bakgrunnen, da jeg plutselig hørte en kjent og behagelig stemme som ønsket velkommen til “Lørdagsrådet”. Jeg er så glad i P3-programleder Siri Kristiansen, og det beste jeg vet er når hun deler små historier fra sitt eget liv.

Denne gangen hadde hun en skikkelig fin historie på lur, som handlet om at hun og mannen egentlig skulle satt seg på flyet til København litt senere den lørdagen. De skulle på kjærestetur fram til tirsdag, men så hadde det kommet noe praktisk i veien som gjorde ting litt komplisert. De kunne få til å reise, men det ville bli litt knotete og involvere mange folk – så da bestemte de seg heller for å ta en evaluering av forholdet.

Og da konkluderte de med at: “Nå har vi det såpass bra vi to, at vi trenger strengt tatt ikke noen tur bort fra unger og til et annet land og hotell og gode middager..” Så ble de rett og slett enige om å spare det til en gang de trenger det litt mer, for nå hadde de det uansett så bra at de kunne kose seg like mye hjemme i Son, med unger og aking og kakao. Og her er jeg enig med Siri:

– “Da folkens, da er man på et ganske fint sted som par!”

Og denne lille historien gjorde meg så hoppende glad, for jeg elsker jo hverdagskjærligheten! For meg er dette lykken på jord, og kanskje er det derfor jeg ikke har noe forhold til Valentines Day? Jeg har prøvd å bli glad i denne dagen i mange år, men uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så syns jeg ikke en dag for å feire kjærligheten er spesielt romantisk. Det er fint å sette av tid til noen man er glad i og alt det der, men for meg føles det bare som kos på kommando.

Jeg håper alle dere som feirer denne dagen har en kjempefin kveld – men ikke glem at det er lov å feire litt i morgen også, da! Og på en fredag. Og på en mandag.

Og for å sitere en veldig klok mann jeg kjenner:

“Å være nyforelsket er enkelt, å elske hverandre når alt som er igjen er joggebuksa, det er det som er ekte kjærlighet.”
(Peter, 30. januar 2014)

 

 

/ God tirsdagskveld, med eller uten en Valentine i armkroken 😉

8 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg,…….og med Peter😄 Det er lov til å feire kjærligheten HVER dag❤ Hurra for hverdagskjærligheten❤🌷

    2. Godt sagt! Kjærlighet er de små øyeblikkene i hverdagen ❤️
      Det man gjør i hverdagen for hverandre og for familien, det er kjærlighet i handling!
      Så krydrer man det med oppmerksomhet og gode ord❤️

    3. Endelig noen som har skjønt det 😀 Jeg er litt sen i avtrekkeren,siden jeg jobber natta 😎 Klem fra meg:)

    4. Her er valentines bare enda en unnskyldning til å finne på noe koselig for hverandre. Heia hverdagskjærligheten!

    5. Jeg er helt klart enig med at hverdagskjærligheten er den beste! Men jeg blir jo uansett like glad når jeg får en stor bukett roser og melkehjerter fra min kjære på valentinerdagen! Selv om halve norge også får det. Det er bare ett tegn på at han elsker meg, og at jeg er hans valentine. Ingenting i veien med det såvidt jeg kan se.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg