Gift rumpe

Da jeg gikk på videregående, sa kompisen min Fredrik at når man når en viss alder, så får damer det som kalles “gift rumpe”. Fredrik sa at gifte rumper var veldig flate. Jeg skjønte aldri helt hva han mente, men jeg husker moren min lo godt da jeg fortalte det hjemme. Og nå, 17 år etter, er det herved opplest og vedtatt:

Jeg har fått gift rumpe.

 

Gleden var stor da jeg skulle prøve min nye sommerbukse.. Helt til jeg brettet ned kanten og stilte meg i profil.

 

Alle vet jo at muskelmassen begynner å skrumpe inn med alderen, og jeg runda riktignok tredve for noen år siden. Men..

Det rare her er nemlig at jeg for alvor oppdaget min nygifte rumpe (knis) da jeg kom hjem fra sykehuset etter å ha født barn nummer to. Jeg mener å huske at den hadde vært på plass da jeg tasset inn på fødeavdelingen noen dager tidligere.. Men da jeg kom ut var den vekk! Hvor jeg enn lette fant jeg den ikke.

Så nå lurer jeg rett og slett på om det er mulig å miste rumpa si i dragsuget av en fødsel? Og med den gigantiske pressejobben jeg utførte den natta.. Det er slett ikke umulig at deler av ræva kan ha røska seg løs.

Og når jeg til min store forskrekkelse ser at min tidligere flate mage ikke ser ut til å ønske å trekke seg tilbake.. Så kan kanskje dét være svaret? At jeg har presset deler av rumpa frem og gjennom kroppen, slik at det som nå buler som en koselig liten kosemage over buksekanten rett og slett er rester av den gamle rumpa som noen nå har bygget mage på?

 

 

Jeg vet selvsagt at noen squats og tunge basisøvelser er løsningen på problemet med bakenden, men det må jo være lov å spørre: Er det bare meg? Eller er det flere som ønsker å bli med en tur for å se etter rumpa si på hittegodskontoret til fødeavdelingen?

 

/ Meld deg på gruppereiser med Kona til 🙂

* Følg Rumpa Til på Facebook *

43 kommentarer
    1. Love it!!!! Hahaha
      Rompa har flyttet til magen her også til tross for bare en baby så langt. Lurer på om puppene flytter dit også om jeg får en til?
      Å vent…. De er der alt….
      Alt drar seg til magen!

    2. Sykkelenke: Men for pokker’n, jeg tror du er inne på noe her!! Kan det være at navlen blir et slags magnetisk felt etter at man har født barn..? Jeg liker ikke utviklingen! Men.. Fine barn ble det jo da, heldigvis 😉

    3. Kan man søke om å få operert inn en kraftig magnet i rumpa tro? Da løser ihvertfall rumpeproblemet seg, men vil da kanskje puppene ende opp på ryggen?? Hvorfor er ikke dette forsket på?!?!

    4. Å nei! Jeg er hverken gift eller har barn, men noe rompe har jeg aldri hatt. (tror den manglet retningssans og kom på fremsiden istedet)
      Hvordan skall det da gå med meg om jeg får et barn? Kommer jeg til å få innoverrompe?!

    5. Jeg har alltid vært spinkel, men med litt for store hofter i forhold til resten har jeg også hatt en litt større bakende. Etter fødsel var hoftene riktig nok et hakk bredere, men rumpa derimot – borte vekk! Og jeg er bare 22! Nå har jeg en spinkel kropp med alt for store hofter, og en bitteliten rompe som ikke passer inn. Melder meg på en sånn der tur til fødens hittegodsavdeling 😀

    6. Her har magen og rumpa vokst i takt med barnet! Uansett hva jeg gjør eser jeg ut både fram og bak. Skal vi bytte? Ikke det? 😉 Går seg nok til etterhvert, jeg som enda er så “ung og sprek” (21) :p

    7. HA HA HA. HA HA HA!!!!!!! Jeg ler meg skakk… Hvis dere er like festlige i heimen som på bloggene så skulle jeg gjerne kommet på besøk nå og da 😂😂

    8. Fantastisk gøy blogg du har! Ler masse…mest fordi jeg kjenner meg sånn igjen. Må innrømme at jeg for øyeblikket er mer bekymret for puppene enn rumpa ( den er forøvrig flat altså…etter 2 barn) Hva skal jeg gjøre med de når ammmeperioden er over…rulle de inn i bh’en? Det finnes virkelig ingen bh i verden som kan få de til å se tålig greie ut er jeg redd…mulig de bare bør stappes ned i trusa.. Kropp er topp! :-/

    9. Rumpa er der fortsatt, men magen er en annen historie. Den blir nok aldri helt den samme igjen, dessverre. Strekkmerker og langt fra flat. Man får bare være som man er, alle er vi vel misfornøyde med noe. 🙂

    10. ups…. er det derfor eg har så stor mage 😉
      jaja — jammen bra vi har funnet ut av det — men DU syns ikkje den rompa di eller magen din er noe å klage på eg
      smil — monika

    11. Jeg ler høyt! :’D
      Dette er definitivt det morsomste blogg inlegget jeg har lest noensinne!
      Og jeg er helt enig i teorien din :’D takk!

    12. Jeg blir med! I samme slengen trur jeg de kan få tilbake blondekanten som pryder buksekanten min så fint:P Gi og ta prinsippet, jeg gir dem mageflappen og får tilbake rompa;) Ha en fin kveld videre! Si ifra når vi drar på hittegodsen, hehe!

    13. Jeg husker godt dette innlegget som hjertepappan din skrev for noen mmd siden. Jeg hadde det friskt i minnet da jeg fikk min lille. I dag er smån 12 uker, og jeg er overbevist om at jeg har sitti så mye rett opp og ned at rompa mi er knust. Slaraffenliv er det slutt på. Rett opp og ned i god ammestilling. Det er det som gjelder.

    14. Her er rompa fremdeles på plass, bare noen hakk lavere enn før. Men puppene derimot, De lurer jeg på hvor har blitt av. kan det være en sjans for at de har forsvunnet tilbake til fødeavdelinga?

    15. Etter 3 fødsler henger ræva ned I knehasene..magen er der forsatt..den bare henger der..nytter ikke å trene den bort heller.for ikke å snakke om puppene. .De er ikke store men veldig veldig lange…Den eneste fordelen med de er at jeg bruker de som øreplugger når barna krangler som verst☺ morsom blogg du har☺

    16. Blir med på det hittegods kontoret æ. Min forsvant, sammen med låra et sted mellom første rier og hjemkomst fra føden 😨

    17. Ja… Etter to barn er rumpa flat og den henger, og jeg er i begynnelsen av 30 aarene bare… Rart jeg ikke har faatt regning om aa betale veiavgift!?
      Faar bare komme i gang med iherdig trening, for dette her gaar ikke lenger! Singel er jeg ogsaa, og jeg tror ikke en fremtidig droemmemann, naar han dukker opp, blir noe saerlig imponert, naar han en dag oppdager denne trusa jeg kjoepte meg med skumgummi-innlegg i :-/
      Rumpa ser bra ut med bukse paa med denne trusa! Men uten… *Griner*

    18. Vær stolt av kroppen deres jenter. Den har gjort litt av en jobb.
      Og rett blikket opp og fram. Vi er så navlebeskuende.

    19. Haha! Jeg ser nå at jeg ikke er alene (og du har sprettrumpe sammenlignet med meg). Har aldri hørt den betegnelsen før, men den kunne ikke passet bedre! 😀

    20. Melder meg på den turen til hittegodskontoret, rompa er i godt behold… Men den magen jeg fikk med hjem, den er ikke min :-O

    21. Haha, er det slik det kommer til å bli? Føler med deg 😀
      Ps. Hører rykter om at du har snapchat, hva er navnet 🙂 Ønsker å følge deg der også.

    22. Rompa mi forsvant også etter barn nummer to kom. Jeg har flat rumpe, breie hofter og stor mage. Til gjengjelds å er puppene større enn de var da 🙂 kul blogg forresten 🙂

    23. Joda, jeg er bare i bynnelsen av 20-åra, og etter fødselen forsvant rumpa mi (som jeg riktignok var ganske fornøyd med før)

    24. Jo større mage jeg får nå som jeg er gravid, jo mindre blir rompa mi!! Hva skjedde med at alt legger seg på pupper, lår og rompe under graviditeten da? Jeg føler meg snytt…. Får bare bollemage og bollemus, jeg!

    25. Før ikke å snakke om …puppene.
      Where did they go? Joda, ned “sluken” på 2 vakkre jenter. Ammet dem til de var 8mnd og 1 år. Veldig glad for det, dont get me wrong. Men synns da virkelig at æ kunne ha fått behold litt volum?
      Hilsen Aminus :/

    26. Tja.. Hos meg er puppene det største problemet, de ser ut som to slappe handleposer, halveis fylt med vann. Tror ungen likså gjerne tømte puppen for alt fett og innhold mens den først var i gang med å suge ut melk. Og det har virkelig ikke vært lett å rulle slike kladeiser oppi en bikinitopp nå i sommer, i alle fall ikke slik at det ser noen lunde bra ut!
      Rompa er der fortsatt, om en noen hakk lengre ned enn tidligere. Jeg tror faktisk at jeg nærmer meg rompelår, ikke så flatterende det heller.

    27. Haha, detta må være en av de morsomste blogginnlegga ever! Ler meg skakk av både innlegget OG kommentarer! 😀

    28. Eg er 38 år og har fire barn mellom 7 og 1, 5 år. En plass mellom 2. og 4. barn tok også rompa mi bolig i magen, så det er helt normalt. Hehe!!!

    29. Kan fortelle deg at det samme skjedde meg også!! 🙁
      Kom hjem fra kk og etter noen dager skulle man ut på trilletur med den nye vognen og fine luftige bukser. Tok en titt i speilet og hvor det en gang var en spretten rund og “normal stor” rumpe, var nå helt pannekakeflat!!! Helt helt flat.
      Nå har det rundet et år, og den er litt sånn halveis tilbake ihvertfall, ikke like spretten og sikkert mest takket väre sjokolade. Men noe er der ihertfall!!! 😀

    30. Haha! Rompa mi har nok også forflyttet seg fram og opp i form av en liten bollemage ja! Og det bare etter et barn!

    31. For 9 dager siden fødte jeg mitt første barn, og så meg selv i speilet i profil i morges. Begynte med en gang å tenke på dette innlegget, for jeg konstaterer at selv om jeg ser fantastisk ut så kort tid etter fødsel, så er rumpa borte! 😉 Så jeg håper du har funnet igjen din 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg