Sunne snoperier

Straks er det helg, og er du som meg – så har du lengtet etter lørdagsgodteriet noen dager allerede. Men her skal du få et sunnere alternativ som vil døyve søtsuget! Kjapt og enkelt – og ikke minst supergodt.

Men det beste av alt.. Du trenger bare to ingredienser: økologisk peanøttsmør og ferske dadler.

 

En fin kombo med fett som er godt for hjerte og kolesterol, samt kostfiber, vitamin E, B, magnesium, kalium og jern.

 

Slik gjør du:

* Del daddelen på langs og fjern steinen.
* Putt ca 1 teskje med peanøttsmør i midten, før du pakker den igjen.
* Skjær daddelen i to eller tre – og legg bitene på en tallerken
* Gjenta de tre punktene over så mange ganger du vil 🙂

 

 

Dadlene er energirike, og jeg lover deg at du ikke klarer mange før søtmumsen i deg smiler som en fornøyd idiot 😉

 

/ Enjoy!

* Følg Søtmumskona på Facebook *

7 kommentarer
    1. Nam!! Skal testes!
      Et tips til med dadler; tilberedt dem på samme måte som her (dele på langs, ta ut steinen), og så drysse oppi litt kanel og putt en valnøttkjerne oppi! Skikkelig snacks til kaffekoppen!!
      Hilsen daddeldama 🙂

    2. Så gøy da – håper kanel- og valnøttdadlene falt i smak, det var noe jeg lærte av min iranske sjef! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg