Når man glemmer sitatsjekk…

Jeg har flere ganger hørt at man skal be om sitatsjekk etter at man har blitt intervjuet. Bare sånn for å dobbeltsjekke at journalisten har klart å videreformidle det du egentlig mente. Samboeren har med tiden blitt flink til dette, men jeg har jo ikke akkurat særlig mye erfaring å skryte av når det kommer til media.

Men for et par uker siden dukket det opp en mail fra Det Nye, som lurte på om jeg kunne svare på noen spørsmål. Den hyggelige journalisten skulle skrive en sak om hvordan “gjøre livet mer lættis”, og ønsket å intervjue tre jenter som ikke er redde for å leke litt, drite seg ut og som ler mye.

 

Hei hallo! Selvsagt måtte jeg takke ja til dette! Jeg fikk spørsmålene på mail, som jeg svarte på etter beste evne. Og siden alt foregikk skriftlig, tenkte jeg at jeg hadde mer eller mindre full kontroll over teksten, og at en sitatsjekk var unødvendig..

Men på spørsmålet “Tips til hvordan vi andre kan le mer og gjøre livet morsommere?”, tror jeg det må ha gått litt i ball på et eller annet tidspunkt.

For jeg svarte at man alltid bør se humoren i ting som man uansett ikke kan gjøre noe med. Som eksempel nevnte jeg at rumpa mi har blitt helt flat etter fødsel nummer to, og at jeg enten kan velge å se humoren i det, eller legge meg ned og grine.

Helt avslutningsvis skrev jeg:

Et lite tips er dessuten at alt kan settes i perspektiv; man mister ikke jobben fordi man har en flat rumpe. Og tacoen på fredagskvelden smaker sannsynligvis like godt.”

Overraskelsen var derfor stor da jeg fikk se saken på trykk, og kom til følgende avsnitt:

 

 

At det var..?

Fredagstacoen smaker like godt både med og uten rumpe“..?

 

“Fredagstaco med rumpe, coming up..”

 

/ Sitatsjekk alt. Alltid 🙂

* Følg Lættiskona på Facebook *

15 kommentarer
    1. hahahahahahahahaaaaaaaa……..
      Vel sålenge fredagstacoen ikke smaker rumpe så kan rumpa være hvordan den vil den…. og apropos rumpe… har du forsøkt å åpne en kokt skinkepakke med nesa helt inntil… eller en pose ostepop… der har du rompe der….

    2. Hahaha jeg dauer 😂 😂 😂 godt at maten smaker uansett da 😂😂😂 ville bare si at du har en fantastisk morsom blogg😊 jeg følger dere begge, og det er alltid morsomt å se hvor forskjellig man tenker og ikke minst gjenkjennelse faktoren. Takk for en flott blogg😀

    3. Fortsett å se humoren i ting man uansett ikke kan gjøre noe med. Vi fikk oss en god latter en helt vanlig onsdag 🙂 Så lenge du ikke viser fram rumpa i Det Nye er det bare å le av 🙂

    4. Geriatriks: Jo takk, jeg har åpnet både kokt skinke og ostepop – fatter ikke hvem som fant ut at man skulle smake for første gang 😛

      Grattis med nytt profilbilde forresten! 🙂 Ha en fin kveld – med eller uten rumpe

    5. Hahahah jeg dør av latter! 😀
      Men du, må bare spørre om en ting, er det noe galt med øynene dine? Alle bilder vi har sett av deg er det ene øyet mindre enn det andre, eller pupillene går i hver sin retning. Er det en “øyesykdom”, eller gjør du det med vilje?

    6. Tina: Hahaha!!! Å herregud, nå måtte jeg le høyt i sofaen.. Det ene øyet mitt er mindre enn det andre ja, jeg er født sånn 🙂 Men går pupillene mine i hver sin retning? Det var jeg ikke klar over.. Jeg må nesten finne ut av det før jeg svarer deg! 😀

    7. oddny Kristin Grytdal: Ja heldigvis smaker maten uansett 😉 Takk for fine ord – koselig at du følger både Peter og meg! Ha en fin onsdagskveld! 🙂

    8. Her har rumpa vært paddeflat siden jeg selv blei født. Rumpa ække alt, jeg har en skikkelig stilig personlighet og en flunkende ny kaffetrakter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg