Ti ting han hater ved meg

Når man er i et forhold, er det ikke til å stikke under en stol at man kan irritere seg grønn over sin andre halvdel i blant. Eller, kanskje ikke hvis man er veldig nyforelska. Jeg husker da Peter og jeg nettopp hadde flyttet sammen.. Da syns jeg det var skikkelig søtt hver gang han dro av seg sokkene sine etter en lang arbeidsdag, og slang dem under stuebordet.

Søtt! Ting har endret seg siden da, haha. Men heldigvis er jo irritasjon som dette ganske uskyldige greier. Og trenger man det ikke egentlig for å skape dynamikk i forholdet? Hadde det for eksempel vært sol og varmt i Norge hele året, hadde vi jo ikke satt pris på våren og sommeren. Det er den kjipe vinteren som setter ting i perspektiv!

Først konkluderte jeg med at disse irriterende tingene ved Peter, må være min kjipe vinter..

 

Men så gikk det opp for meg: hva med min bøtte med særheter jeg bærer på selv? Hvis Peter er en kjip vinter, så må jeg være.. En liten istid.

Så her kommer det altså, det kanskje særeste innlegget jeg noensinne har skrevet.. Lista over de ti tingene jeg tror samboeren min irriterer seg mest over ved meg.

Bruksanvisning

Jeg leser bruksanvisninger! Jeg elsker bruksanvisninger! Peter hater dem.. “Klare selv“, som treåringen vår sa da han var liten.. Ingenting er som når vi har vært på Ikea, når vi sitter på stuegulvet med hundrevis av deler foran oss, og jeg lirer av meg: “Nei Peter, i bruksanvisningen står det at det er den smale som skal skrus på først! Se her, se her i bruksanvisningen..“. Da blir det alltid litt sånn.. “spent” stemning.

Bråkehue

Jepp, jeg har visst bråkehue. Jeg hadde aldri hørt om dette før jeg møtte Peter, men han sier at når jeg spiser, så er det som om lyden forplanter seg i hodet mitt og lager høyere tyggelyd. Og for en som hater tyggelyder, må jo dette være ganske uutholdelig. Som om saken ikke var ille nok fra før, så elsker jeg gulrøtter og mandler. Haha! En herlig kombinasjon i sofakroken..

 

Hvordan sikre dårlig stemning.. Mandler som knekker og aprikoser som smatter

 

Bakterier

Jeg har nok litt i overkant noia for bakterier, og dette kommer best til syne ved kjøkkenbenken. Egen skjærefjøl til kylling såklart, men også egen til løk. Jeg hater at annen mat tilegner seg gammel løksmak fra fjøla. Nevnte jeg Antibac? Alltid med i veska. For en som ikke er fullt så nøye på det, må jo dette være en smule hysterisk og rimelig irriterende..

Støvsugeren

Jeg har en tendens til å la støvsugeren ligge framme etter bruk. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger Peter har bedt meg om å rydde den bort sånn at ingen snubler i den.. Det er bare det at jeg som oftest blir avbrutt midt i arbeidet, sånn at jeg alltid har et rom eller to igjen. Og da er det liksom så fristende å bare.. La den ligge litt til.

Varmtvann

Kjøkkenkrana vår er av den hissige typen. Når man ber om varmt vann, så får man varmt vann. Kokende vann. Og når jeg er ferdig med å vaske opp, så har jeg en tendens til å bare skru av krana, sånn at nestemann får seg en glovarm dusj. Ingen av barna rekker opp.. Enda. Men det gjør altså Peter. Vi må skru litt på varmvannstanken, tror jeg.. Eller så er det bare på tide at jeg skjerper meg.

Hundeposer

Jeg går gjerne tur med hunden, og lillefrøkna i vogn samtidig. Når hunden har bajset, pleier jeg å legge hundeposen i understellet på vogna. Det er bare det at jeg har en tendens til å glemme å kaste hundeposen når jeg kommer hjem, og vogna triller jeg inn i gangen. Så etter noen timer løper vi rundt og leter etter fisens rette far. Det viser seg bestandig at det er min skyld, da. Igjen 😉

 

Huppsideisi..

 

Førersetet

Jeg har korte ben, Peter har lange ben. Jeg må altså flytte førersetet ganske langt fram for å rekke ned til pedalene.. Og når jeg har parkert bilen i garasjen, ja da hopper jeg ut uten å stille det tilbake. Så neste gang Peter skal sette seg inn, blir det trøbbel – og meget trangt om plassen. Jeg innser jo at det er lettere for dvergen å skyve setet tilbake før jeg forlater bilen..

Avishamstring

Vi får lokalavisa i postkassa 6 av 7 dager i uka. Jeg må lese i rykk og napp, men klarer ikke kaste en ulest avis. Tenk om jeg går glipp av noe! Derfor har det nå hopet seg opp en pen liten haug siden sommeren, en haug som hadde irritert ræva av meg hvis det var motsatt.. Tenk om det hadde vært tredve uleste Pondus for eksempel.. Huttetu 🙂

Netflix and chill

Etter at vi fikk barn, bruker vi flere kvelder på å komme oss gjennom en hel film fra start til slutt. Peter klarer, uansett hvor trøtt han er, å mobilisere film-krefter. Mens jeg derimot, bestandig slokner etter noen minutter. Om han kan se filmen alene? Nei, da får jeg jo aldri sett hvordan den ender, da..

 

“Bare hviler hodet mitt litt her, jeg kjære.. Veldig spennende intro forresten.. Gleder meg til å se en hel fi.. Zzzzzzz..”

 

Lukk døra!

Jepp. Etter at jeg fikk barn har jeg begynt å tisse med dodøra oppe. Det er så mye mer praktisk når man har ørene på stilk og må høre etter hvor barna befinner seg. Veldig usjarmerende, jeg vet det. Også jenter som aldri går på do, engang!

 

Jeg innser nå at jeg ikke hadde orket å være sammen med meg.. Så da gjenstår det bare å se, da – om han leser dette innlegget og lar seg inspirere. Det kunne jo vært interessant og sett hans liste..

 

/ Utfordringen er herved sendt, min lille tåneglsklipper 😉

* Følg Istidkona på Facebook *

19 kommentarer
    1. Bare èn ting å si….. HAHAHAHAHAHAHA!!!
      Den der med støvsugeren er så hinsides kjent… Bare legg til
      “Hvor FAEN er støvsugeren nå da?”
      “…Nå kødder du, sant?”
      “NEI!!!!!”
      “…… Du tråkka nettopp over den, den ligger rett bak deg, midt i døråpningen…..”

    2. Haha jeg har en stygg mistanke om at din kjære og min kjære hadde hatt en del å snakke om.. Her er det også en dverg som ikke skyver bak setet *host*, støvsuger/koster/mopper som bare faller død om hvis man blir avbrutt, bæsjeposer som bare blir avglemt osv.. En stor synder her er gamle poser med pølser som jeg bruker som godbiter og blir gjenglemt å bilen til de kan gå ut selv 🙈🙊😂
      Din kjære får trøste seg med det at du kunne jo ha vært værre 😂😂

    3. Hahaha! Kjenner meg igjen! Vi hadde også problemer med førersetet på bilen (dvs min mann med lange ben hadde problemet). Vi har løst det ved at jeg alltid skyver det tilbake etter at jeg har kjørt, mot at han alltid lukker do-lokket etter han har tisset 😉 Det funker faktisk!

    4. Tisser ikke alle med små barn med døren åpen?;😊😊det gjør i vertfall vi ikke så kult om dei eldste drar med seg nabo unger inn uten og spørre. …!

    5. Her er dodøra oppe når det tisses, enda vi ikke har barn ennå😛✌ Ser ikke helt at det skulle være et problem, men er iallefall gjensidig her da😂

    6. Dodøra her er åpen så lenge vi ikke har besøk. Nettopp fordi man da får sitte i fred. Ungene blir så veldig nysgjærrig om den blir lukket.. 😛

    7. Kjenner meg bittelitt igjen her 😛 Antibac MÅ være med, og støvsugeren blir jo brukt hele tiden uansett, eller? Når mannen har kjørt bilen må jeg flytte rundt på setet (både fram og opp), og stille inn speil, men nå har vi bestilt ny bil der vi kan stille inn og lagre posisjonene. Usikker på om mannen kommer seg inn i bilen for å trykke på knappen, da… Men jeg regner med han klarer å dra setet tilbake før han setter seg inn likevel, for det er mer jobb for meg å stille inn på nytt hvis jeg tilfeldigvis skal bruke bilen før han 😉

    8. Herlig liste Christina 🙂
      Men vet du hva Netflix and chill egentlig betyr? 😉
      Hadde forventet meg noen litt mer saftige avsløringer under den overskriften. (Knis)

    9. Casa Kaos og Ingvild:
      Casa Kaos og Ingvild:
      Haha! Her i huset har vi hatt en tagge-konkurranse på instagram på gang siden før sommeren når det gjelder dette begrepet, rett og slett fordi “Netflix and chill” faktisk betyr “Netflix and chill” her i huset.. Vi ser så sjeldent på tv at når vi først finner sofakroken og setter på en film, ja da er det kun film som gjelder. Helt til jeg sovner. Men jeg innser jo nå at dette kanskje ble litt for internt og misvisende 😛

    10. Haha, her var det mye morsomt. Reagerte litt på den med avishamstring da, og måtte bare skrive til deg for å advare deg. Ta et oppgjør med det problemet med en gang! Mamma har det samme problemet, og en sommer de var på ferie snek jeg meg inn i huset og kastet 3 stabler som var ca. 2 meter høye hver(!!!!) med aviser!! :-O (Hun burde nok vært med på syke samlere.)
      Det hele endte med at hun ikke ville snakke til meg på 2 uker, da jeg også hadde kastet en del ukeblader og slikt som også var stablet opp. Haha! 😛
      Så jeg vil bare advare deg, sånn at du ikke blir uvenn med din mann når han finner ut at nok er nok. 😉

    11. Ida: Åh hahaha, for en perfekt timing.. Det gikk nemlig et avis-lass i søpla i går. Peter tok grep.. Jeg måtte ut og rote i dunken fordi det var to aviser jeg visste at jeg måtte få lest! Huff, det er jo virkelig ikke bra! Så takk for advarselen – håper moren din og du er på talefot igjen nå! Hehehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg