Knust eller full av dritt

Å freshe opp stua med litt nye ting er alltid moro, helt til man kommer på at man har barn…

For denne årstiden betyr innekos, og da liker jeg å pynte og gjøre det litt ekstra koselig. Det trenger ikke være noe store greier, kanskje et lite fat til å ha lys på, eller en fargekladd av en blomst i en ny blomsterpotte.

Men i år ser det rimelig stusselig ut hjemme hos oss. Vi er nemlig midt i den tida hvor de fleste rom må være sterile opp til cirka en halv meters høyde, fordi alt som kan friste en liten, nysgjerrig ettåring er ryddet vekk.

For nå klatrer den lille frøkna vår, og river ned alt som er. Jeg tror ikke det trenger å være bittelitt fristende engang, hun bare bort og plukke litt. Lamper, pyntegjenstander, planter og aviser, alt får gjennomgå – så nå er det meste flyttet utenfor rekkevidde.

 

På flyttefot eller..?

 

I dag ble jeg sittende å fundere på om nye innkjøp får vente til neste år, da jeg plutselig fikk øye på det ene lyshuset som står trygt plassert i vinduskarmen. Men.. Var det ikke et eller annet inni der..?

 

Og hva med dette som hadde fått plass oppå skjenken..? Disse lyshusene har riktignok fått stå i fred for små nysgjerrige babyhender..

 

 

Men saken er jo den, at jeg har et barn til. Og han er tre år og rekker opp til det han vil. Han er i den herlige alderen hvor man for all del må huske å tømme lommene hans før man putter klærna i vaskemaskinen. Så jeg ble vel ikke akkurat overrasket da jeg tok en nærmere titt på hva som befant seg inne i lyshusene:

 

 

Jeg tror det er like greit å vente med nye innkjøp noen år til. For hvis det ikke blir knust, så blir det sannsynligvis fylt med jord, matrester eller annen gammel moro de neste fem årene uansett 🙂

 

/ Penger spart 😉

* Følg Innekos-kona på Facebook *

8 kommentarer
    1. Ha ha ha, “penger spart”…. I do know this!!! Jag har alltid kørt på med alle tingene framme hær, men men men, det tog mej 2 år att våga sætta fram favoritlampan igen… en NY lampa som jag måtte køpa igen sedan lillegutt knuste den da han var akkurat 1 år!!!

    2. Kjent scenario 🙂
      Vi valgte og ha ting fremme, men emdret litt på hva som sto fremme.
      Greit å ha noe som de vil prøve seg på, men som man kan si nei og ikke røre. Og som ikke skaper krisetilstander om ehh.. når man blir ignorert 😆

    3. Så herlig! Man kan jo ikke annet enn å smile. Nå som vårt lille sjarmtroll er 1 år og fyker rundt over alt, har jeg måtte ribbe leiligheten for alle pyntegjenstander i hans høyde. (les alle bord, på gulvet)
      NYT helgen!

    4. Hehe, en svært kjent problemstilling! 😊 nå er riktignok min yngste (snart 2) såpass “tilsnakkelig” at det går an å ha noe på bordene her og der, men han er så innmarig glad i å legge inn alt mulig overalt, her om dagen fant jeg en halvspist pære inni skapet🍐tenker fortsatt på da han var i den verste “plukkealderen”, var alltid like trivelig å dra på besøk til bestemødre ol, der små porselensdukker og utallige pyntegjenstander ble rene nirvana. Ble ikke mye kaffedrikking på hu mor akkurat😜

    5. Vi har nettopp kjøpt nytt hus vi har pusset opp og når vi skulle male dørene skrudde vi av alle håndtak og låser. Inni låsene fant vi mange glemte skatter…Plastringer og Kinder-figurer f.eks. Det var litt koselig siden han som flyttet var alene og barna hans var for lengst voksne, med egne barn, hus og ektefeller…men minnene fra de var små lå igjen i alle nøkkelhullene i huset:)

    6. Hadde en småbarnsfamilie på besøk forleden. Ingen små bor hjemme hos oss. Altså 1 åringen var en liten turbo med flere gir. Etter besøket. Skulle jeg sette lys og noe pynt på sine fasteplasser. Ved nærmere ettersyn var alle små pynte stifter plukket av lysene. Småperler var borte. Mystisk. Ute i gangen inni en krok fant jeg mange små skatter som lille ravn hadde samlet. Jeg ble litt imponert over fingerferdighetene og hvor kjapp en sånn liten er.

    7. Hei.
      Syntes du har en veldig koselig og morsom blogg, men du må blogge mer! Hverdagen er ikke den samme uten latterfylt lesing her.
      Hilsen en 23årlig jente med latterkrampe hver gang du legger ut noe nytt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg