Mammas sjokoladekake til farsdagen

På søndag er det farsdag, og det må jo feires litt! Egentlig er jeg ikke så glad i sånne merkedager, det er noe med feiring på kommando jeg syns blir litt teit.. Men siden pappaen til mine to barn elsker å få gaver, så har farsdagen liksom blitt litt trivelig med tida likevel 🙂 I morgen skal jeg få treåringen vår til å diktere hva jeg skal skrive på kortet – det er seriøst noe av det artigste som finnes 🙂

Forrige søndag postet jeg et innlegg om å ha sukkerstopp fram til jul. Snakk om skjebnens ironi at så mange etterspurte oppskriften på mammas sjokoladekake, haha! Takk for alle snapper og kommentarer, her kommer altså oppskriften – rett fra den mørkeblå oppskriftsboka til hu mor. Kjøp inn det du trenger i morgen, også “smeller du den bare sammen” på søndag. (Sitat mutter’n)

Mammas mislykka sjokoladekake

4 egg
1 dl sukker
200 g smør
200 g kokesjokolade
2,5 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker

– Sett ovnen på 225 grader
– Visp egg og sukker til eggedosis
– Smelt smøret og bland i kokesjokoladen, rør til sjokoladen har smeltet
– Vend mel og vaniljesukker forsiktig inn i røra
– Hell røren over i en 24 cm form
– Stek i 15 minutter.

Hele hemmeligheten er å ikke steke for lenge, så ikke fortvil hvis du syns den ser mislykket ut.. Da vet du nemlig at du har gjort det riktig 😉 Den skal være som en sjokoladefondant i midten, og nytes best med en liten klatt vaniljeis ved siden av. Syns vi, da.

 

/ Sukkerstopp får komme litt senere 😉

* Følg Kakekona på Facebook *

3 kommentarer
    1. Flott blogg! 🙂
      Spiser der lavkarbo uten brød og slikt? Frokosttalkerkenen på farsdagen så veldig lavkarbo (og veldig sunn) ut…;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg