Det lukrative blogglivet

Ryktene skal jo ha det til at vi bloggere blir nedlesset med gaver og gratis produkter i posten hele tida. I allefall de kvinnelige bloggerne. For jeg har jo vært samboer med en mannlig toppblogger i noen år nå, og i løpet av tre år som aktiv blogger, har han mottatt hele to gratis gaver i posten: En grønn og hvit caps, og ett års forbruk av Spenol. Oh yeah.

 

Men nå kan jeg altså få meddele at jeg har mottatt min første gave! Faktisk også utelukkende på grunn av bloggen jeg driver. Gaven dukket riktignok ikke opp i posten, men ble overlevert høyst personlig, av en person som står meg veldig nær. Noe som bare gjør det hele spesielt komplisert. For etter alt oppstusset rundt bloggere og merking av reklame og sponsede innlegg, så er jeg nå litt forvirret – burde jeg teknisk sett ha merket dette som et “sponset innlegg”?

Her forleden kom nemlig Mormor på besøk.

– “Ja, sånn – se her!”, sa hun i det hun entret kjøkkenet, “Nå har du en sånn en. Vær så god!

Jeg kikket på henne, og deretter på posen hun nettopp hadde plassert foran meg på kjøkkenbenken.

– “Men mormor da”, sa jeg, “hva er dette for noe?

– “Nei, jeg leste på bloggen din da vet du. At du ikke hadde en sånn en. Så nå har du det!

Jeg kikket nysgjerrig på posen, før mormor fortsatte:

– “Ja, den er helt ny altså. Eller altså, jeg kjøpte to til meg selv, fordi jeg trodde jeg kunne bruke begge to samtidig. Men så gikk ikke det da vet du, så da tenkte jeg at du kunne få den ene. Ja, du skrev jo som sagt på bloggen at du ikke hadde sånn.

Jeg tittet oppi posen, og da forstod jeg.

 

 

Mormor hadde lest et oppskriftsinnlegg jeg postet for noen uker siden, der jeg hadde skrevet underveis: “Ha grønnsakene i en ildfast form, og topp med 4 ss olje, salt og pepper. Jeg hadde ikke stor nok form, så jeg brukte stekebrett.

Verdens søteste Mormor! Den ildfaste formen var jo superfin, men jeg aner verken hvor hun kjøpte den, hva den kostet eller hvilket merke det er.. Blir ikke dette da egentlig et rent reklameinnlegg for Mormor AS isteden? Det gjør meg i såfall litt usikker på hvordan jeg innrapporterer skatt, ettersom jeg jo må betale skatt dersom jeg skriver reklame.

Er det noen som vet hva som er 35% av verdien på verdens beste Mormor?

 

/ Men fra nå av blir det hvertfall grønnsaker i ildfast form 🙂

* Følg Sponsekona på Facebook *

5 kommentarer
    1. Haha! 😂 For ei skjønn mormor du har da! Vi skal forresten ha fiskeboller til middag igjen i morgen, for det var – som femåringen her sa – syyyyykt godt 😄👌🏼

    2. Haha….
      Det e det galnaste….. ;D
      Verdien på Mormor…. ??
      Bare svar med denna!!!
      “Take love, multiply it by infinity and take it to dephts of forever…. And you still have only a glimpse of what she’s worth” …
      ;-D

    3. Verdens søtaste mormor da! Vi har ei slik form, og den har vi hatt i årevis så den er IKKJE så kvit og fin lenger! Men veeeldig holdbar da!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg