Svar på spørsmålsrunde #2

Det er fortsatt en del spørsmål igjen, og fortsatt mye rart dere lurer på! 🙂 Siste del med svar kommer til helgen, for nå er det snart på tide å konsentrere seg om den store Vixen Blog Awards som braker løs på fredag! Jeg skal være med for første gang, som “konatil” han derre pappabloggeren. Og jeg har allerede begynt å krysse alt jeg har for at han stikker av med prisen “Årets Blogger”! (At han ikke er finalist i kategorien “Årets Gullpenn” er forøvrig helt utrolig)

Leser også at Sophie-Elise har vært innom stylisten sin for å finne ut hva hun skal ha på seg på fredag. Jeg tok en tur til byen i går med min stylist Peter. Håper for Sophie-Elises del at hennes stylist er litt mer ivrig og hjelpsom enn min.. Ikke ofte jeg ler høyt av gubbens blogg, men dette innlegget tok kaka. Les om mannen min på shopping her.

Men nå må vi la oss ta ei litta runde med spørsmål og svar!

 

Hva er din yndlingsfilm?

Tror jeg må svare filmen jeg har sett flest ganger i mitt 33 årige liv. Er det egentlig noe som slår gode, gamle Dirty Dancing?! (Altså, tips meg gjerne i kommentarfeltet dersom det finnes en film som kan putte Baby in the corner..)

 

Hvilke andre navn på barna hadde dere i tankene?

Vi var innom veldig mange, men for å være ærlig husker jeg nesten ingen! Mener vi snakket om blant annet Evelyn, Ida, Elly, Mariann, Iver, Pernille, Jens, Jeppe, Henry, Herman og Viktor. En herlig miks!

 

Din beste sjekkereplikk?

Det begynner å bli noen år siden sist jeg var på sjekker’n og jeg har aldri brukt noen spesiell replikk.. Men jeg elsker å skravle, og fant ganske tidlig ut at gutter generelt er veldig glade i å snakke om seg selv 😉

 

Hvor gamle var du og Peter når dere forlovet dere?

Peter var 30 og jeg 29.

 

Synes blusen du hadde på deg på julaften var nydelig. Så mitt spørsmål må være hvor du har fått tak i den? 🙂

Den var fra B-Young 🙂

 

Og forresten, så er jeg på vei inn i livet som småbarnsmamma- og jeg har sett noen bilder dere har av vognen (den brune). Jeg lurer også på om du er fornøyd med den?

Ja, veldig fornøyde! Kjøpte den brukt av en venninne da vi ventet førstemann i 2012, og den er i tipp-topp stand enda. Det har vært spesielt deilig med en robust vogn om vinteren!

 

Er du og Petter gift? 🙂 hvis ikke, hvorfor ikke?

Nei vi er ikke gift. Vi skulle egentlig gifte oss da jeg var høygravid, sommeren 2014. Men så fikk jeg kalde føtter fordi jeg var redd jeg ville angre på at vi ikke arrangerte noe litt større enn den lille intime vielsen vi hadde planlagt. Og siden da har det vært en hektisk småbarnsperiode, men en vakker dag skal vi ta opp tråden igjen! Da blir det live-vielse her på bloggen. Neida. Joda.

 

Hva var utslagsgivende for at du stolte på og valgte akkurat Petter til din kjæreste og pappa til barna? Leste jo at det gikk litt fort i svingene.

Det var en sånn kjærlighet-ved-første-blikk-situasjon første gangen vi møttes, og jeg visste det allerede da. Kan ikke forklare det på noen annen måte enn at magefølelsen var riktig helt fra starten av 🙂

 

Fremførte du virkelig sangen “Jeg vil gjerne ha en katt” på skolen?

Haha! Ja. Men versene sang jeg sammen med Beate, og i refrengene sang hele gruppa. Vi reiste faktisk på mini-turné også, rundt om i distriktet. Holdt gratiskonserter og fikk et par glass saft i retur.

 

Viss du kunne designe/ lage ditt eget produkt; hva skulle det være?

Da skulle jeg laget et armbånd som fungerte som en vekkerklokke – uten lyd, men med vibrasjon. (Hvis det finnes, så send meg en link! Finner det ikke..)

 

Hvordan er Peter som pappa?

Han er en salig miks av omsorgsfull, rettferdig, distré og leken. Er mest imponert over hvordan han har gått fra å ha virkelig null erfaring med barn, til å bli en så god pappa som han er i dag. Dessuten trives han mer og mer i rollen etterhvert som barna blir større – og jeg elsker at han er så flink til å finne på ting med dem.

 


Et av mine yndlingsbilder <3

 

Hva er det flaueste du har gjort?

Flaue ting i voksen alder har jeg muligens fortrengt, men jeg husker vi skulle sette opp en juleforestilling da jeg gikk på barneskolen. Alle jentene ville være Maria, også ble jeg trukket ut som den heldige. Da vi fikk utdelt manuset, viste det seg at både Maria og Josef skulle synge solo – to vers hver. Jeg gikk rett til læreren og sa at jeg kom til å trekke meg, men han bare lo og sa at det ikke kom på tale. Husker jeg satt i bilen utenfor skolen før selve forestillingen, visste ikke om jeg skulle kaste opp eller besvime av nervøsitet.. Men jeg stod altså på scenen og sang for en fullsatt gymsal – mens jeg lovet meg selv at noe sånt skulle jeg aldri gjøre igjen.

 

Hva er din største drøm for deg selv? (ikke sånn “fred på jorden” typ, men egoistisk sett.)

Min største drøm tror jeg må være å kunne leve av å skrive. Å få gjøre det man elsker hver dag.

 

Har du et mål i livet som du bare MÅ gjennomføre? (Hoppe fallskjerm, strikkhopp etc)?

Her må jeg komme med tidenes gæmlis-svar: jeg ønsker å oppleve mer av Norge! Da jeg var 12 år tok foreldrene mine med søsteren min og meg på bilferie til Lofoten, og der var det helt utrolig fint. Er det noen under seksti som har lyst til å ta Hurtigruta? Syns nemlig det virker litt trivelig også.. Haha!

 

Og har peter fått flytta inn på soverommet deres i gjen? 🙂

Ja! Men jeg har flyttet ut.. #puppeslutt

 

Vil du si at forholdet mellom deg og Peter endret seg fra dere hadde kun ett barn til nå når dere har to? Isåfall, hvordan?

Hmm.. Nå måtte jeg faktisk tenke meg om. Forholdet vårt har nok ikke forandret seg, men vi har jo definitivt mindre tid til hverandre. Jeg kan også se for seg at Peter syns det var enklere da vi hadde ett barn, for da fikk han fortsette livet sitt stort sett som før. Nå legger han ikke fullt så mange planer lenger, noe jeg setter veldig pris på 🙂

 

Om du fikk et barn til, hva ville han/hun hete om du ikke trengte å ta hensyn til Petter?

Etter at jeg fikk barn, har jeg blitt helt håpløs på å bestemme meg for ting. Vingler fram og tilbake i dagesvis.. Men akkurat her og nå uten betenkningstid, ville et barn til fått navnet Iver. Eller Viktor. Nei, Even. Æh, en av de tre. For det hadde såklart blitt en gutt. Jeppe? Jeg liker Jeppe også!

 

Hva er drømme-destinasjonen å reise til (med eller uten barna og Peter hehe)?

Enten hytta til mamma og pappa her i Larvik, eller hytta til svigers i Kongsvinger. Da koser jeg meg. Med mann og barn 🙂

 

Når skal Fersken begynne i barnehagen?

Så fort vi får plass.

 

Kvantitet eller kvalitet?

Kvalitet.

 

Hvilken barne-og ungdomsskole gikk du på?

Tjodalyng

 

Hvordan går det med ostehøvelen, ligger den fremdeles på benken?

Hehe, ja! Men den vaskes nå daglig til forskjell fra hver andre eller tredje dag som vi gjorde før.. Det hjalp med andre ord å skrive det blogginnlegget der.

 

Gjør du og peter noe ilag bare dere to?

Det siste året kjennes det knapt ut som vi har vært utenfor døra alene uten barn. Men så har vi også ønsket at det skal være sånn – selv om vi nå så smått begynner å glede oss til å kunne reise bort et par dager bare oss to. Det blir topp! Men på fredag skal vi på Vixen, johuuu!

 

 

På vei hjem fra kino, en gang på 1900-tallet

 

Om du skulle gi ut bok, hva ville den handlet om?

Det ville blitt en barnebok om en lemur som heter Gerda. Som du skjønner har jeg ikke noe ønske om å gi ut bok – og godt er det 😉

 

Hva slags husarbeidsoppgaver utsetter du mest?

Jeg hater å vaske dusjen.. Derfor er det Peters oppgave, hoho 🙂

 

Hvilken konkurranse kunne du deltatt i på tv? Tenker da farmen, Big Brother, Anno, 71 grader nord, Paradise Hotel etc.

Jeg sliter faktisk veldig med å gi et svar, for jeg kan ikke se for meg selv i noen av dem.. Det er derfor det er så fint å være sammen med Peter, for han hadde sannsynligvis takket ja til alle.. Men kanskje Robinson? Det ville i alle fall blitt bra TV, så sur som jeg blir uten mat.

 

Hvem av dere er det som røyter inni hampen mye? Hører til stadighet om sluken i dusjen som må renses hos dere. Hos oss renses den ca en gang i året.

Vi har en sånn oppsamler som sannsynligvis er årsaken til hyppigheten 🙂 Men er du seriøs? En gang i året – kan det være at dere vasker håret litt for sjeldent..?!

 

Har du bunad, hvilken i så fall og om ikke, hvilken kunne du tenke deg eller hvorfor kunne du ikke tenkt deg bunad?

Jeg har vestfoldbunad, og er veldig glad i den!

 

Hvorfor har dere ‘alltid’ gardinene nede i stua?

Eh.. Svarte ikke dette spørsmålet seg selv..?! Men sånn bortsett fra det, så er det nok noe som henger igjen fra leilighetstilværelsen i Oslo. Har i grunnen ikke tenkt så mye over det før nå.

 

/ God onsdagskveld! 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

30 kommentarer
    1. Armbånd og vekkeklokke er sånn egentlig funnet opp. Jeg har fitbit charge hr og den har den funksjonen!!

    2. Hei jeg kjøpte med en fitbit charge hr klokke det er en trenings klokke men den kan du bruke som vekkeklokke den vibrerer kun!:)

    3. Eirin Adriane: Genialt! Hadde egentlig regnet med at noen glupe hoder hadde tenkt samme tanken før meg.. Selv om jeg ville hatt kun vekkerklokke – men aktivitetsarmbånd er sikkert smart 🙂 Takk for tips!

    4. Er 21, og hurtigruta på sommeren hele veien fra sør til nord står og på min ønskeliste av ferier! Må være helt nydelig og såå deilig

    5. Vi reist fra sør til nord på hurtigruten med en liten baby og vi synes det var fantastisk.
      Med små barn er det lett å holde styr på ting og tang og du får med deg en fantastisk, rolig tur med natur i verdensklasse. En del pensjonister, ja. Men veldig koselig for det 😉
      Sted å sove, mat, stelle rom, masse boltringsplass…need I say more?

    6. Min-den-gang-kjæreste-nå-ektemann tok meg med på Hurtigruta sommeren 2011 🙂 Dessverre fikk vi ikke vært med fra Bergen. Gikk på i Trondheim. Jeg var da ca 2,5-3 mnd på vei med Frøken Snupp (født i januar 2012), og brukte egentlig mye av tiden på å sove. Skal også være nevnt at jeg fikk kyssesyken omtrent samtidig som jeg ble gravid! JUHU! 😉 Så dobbelt trøtthet hehe…
      Men utrolig flott tur! Fint vær HELE veien oppover. Og jeg var da 30 år, så ingen olding 😉 Nå, etter 2 småttiser (fikk nemlig Lillebror januar 2013 -> pseudotvillinger), er ønske å ta Hurtigruta mellom Bergen og Trondheim for å få med oss Geirangerfjorden 🙂
      Du før hinte om bryllupsreise med Hurtigruta til Peter 😉
      P.S. Digger bloggen din, og Peter sin. Skulle ønske jeg kunne skrive slik som dere 🙂 Får holde meg til mine egne fantasihistorier når det kommer til skriverier 😉
      Ha en god kveld!

    7. Jeg har vært på hurtigruta tre ganger og ELSKET det!! Jeg var ikke engang fylt 18år;) Når det kommer til en fil som putter baby in a corner.. Notebook <3 <3

    8. Er 31 og drømmen er å reise med hurtigruta å fotografere. Så du er ikke alene om å kunne tenke seg å reise med hurtigruta 😊 Norge er ett vakkert land 😊

    9. Hvis du ikke vil ha aktivitetsarmbånd er det bare å søke på vekkerklokke for døve 👍🏻 Legg den under puta når du legger deg 👍🏻

    10. Som tidligere ansatt i Hurtigruten og født, oppvokst og boende i Lofoten hengte jeg meg veldig opp i dét svaret 😛😛

    11. Haha, Christina! På grunn av deg er det første og siste samboeren min hører hver morgen og kveld : “Eg har mistååå klinkekulååå, eg har mistå klinkekulååå miiii-iii-ii!!!” Jeg startet til og med å synge i kassa-køen på rema1000 her om dagen….. Så tusen takk skal du ha!

    12. Haha, trudde det bare var jeg som ville til Lofoten jeg😂 Var der når jeg var 5år, og det jeg husker fra turen er at vi kjørte hurtigruta og det var STORE bølger( faktisk så store bølger at mormor sin stol velta, og den var satt fast i gulvet med kjetting! Traumatisk for en 5åring). Og siden vi ikke akkurat er oppvokst på sjøen så ble vi jo dårlige alle mann, men mamma ble værst ramma og måtte kjøres bort i sykebil når vi kom i land. Og jeg husker jeg ble SÅ sur, for jeg var jo også dårlig, men allikevel måtte jeg gå mens mamma fikk kjøre😂😂🙈
      Men når jeg i voksen alder har sett bilder fra turen i 1989, så ønsker jeg at lillegull også skal få oppleve det om noen år( alt utenom sjøsyken da😂)

    13. Herlig blogg 😀
      Men en ting jeg ikke skjønner?! Du elsker å skrive og vil leve av det men vil ikke skrive bok?

    14. Forventer leiren Gerda innen et par år. Tror jeg skal begynne å forberede gjengen her på det nå. Klem fra langtids barnehagelærer som ønsker seg noe nytt i bokhylla!!

    15. Jeg tenkte jeg skulle være snill og tipse deg om fitbit sine armbånd. Men mange kom meg i forkjøpet ja… Kjøp deg flex om du ikke er intr oi å bruke den som aktivitetsarmbånd, da fitbit flex er billigst. Har flex og charge sjæl. Helt fantastisk siden jeg er døv og trenger vibrasjon for å våkne, pluss uten å vekke guttungen og mannen!! (Har jo sånn svær vibrasjon greie til å ha under madrassen, når den vibrerer skulle man tro det var jordskjelv og man våkner med hjertet i halsen, den brukes ikke mer!!) 😉 btw, bra blogg:)

    16. Haha, lo meg ihjel her jeg satt når du fikk spørsmålet om hvorfor gardinene alltid er nede i stua! 😂 Jo… Skal vi se? Kanskje fordi sånne overnysgjerrige naboer som spør slike spørsmål i spørsmålsrundene IKKE skal se inn! Hvordan i h****te vet noen at gardinene alltid er nede for å si det sånn 😂😂😂 To “kjendiser” i et hus innbyr også til paparazzier fra Se&Hør. Trossalt! Hilsen Tjøllingjente 😊😊

    17. Fitbit charge hr måler i tillegg søvnrytmen din. Gull og slå i bordet med til gubben etter lange våkennetter. 😀

    18. Jeg har reist med Hurtigruta en gang før, og kunne mer enn gjerne tatt en tur til, denne gang fra Bergen til Kirkenes 😉 og jeg er yngre enn deg😄 vi får ta oss en tur til sommeren du og jeg😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg