Lørdag kveld og smilefjes

For et par uker siden var det en som lurte på hva denne bloggen egentlig handler om. Og det er jo et sabla godt spørsmål.. Da jeg valgte bloggnavn i fjor sommer, syns jeg “Konatil” funket bra. Det favner liksom så bredt, og jeg føler at jeg kan skrive om alt mulig. Side2 har plassert meg under foreldrebloggerne, og det virker jo naturlig siden jeg er mamma og samboer med en pappablogger. Samtidig skriver jeg om veldig mye annet enn foreldrelivet også, og det har jeg tenkt til å fortsette med 🙂

Noe av det beste jeg vet, er jo for eksempel å henge ut gubben.. På en smaklig måte. Forrige helg fant jeg dette bildet på veggen hos besteforeldrene mine – jeg fikk så latterkrampe at det nesten gikk galt. Bildet er tatt våren 2011, da vi var skikkelig nyforelska. Vi hadde spist og kost oss og blitt kjærstefeite på veldig kort tid, det er derfor Peter ser ut som en smultring. Jeg farget håret mitt selv på den tida..

 

Mr Donut and Mrs Ginger

 

Nå har jeg blogget i rimelig nøyaktig seks måneder, og det blir bare mer og mer gøy for hver dag som går! Mye av grunnen tror jeg er alle de fine tilbakemeldingene jeg får av dere lesere; i kommentarfeltet, på mail og på snapchat. Jeg blir fort glad i folk, og føler seriøst jeg har fått en hel drøss med nye venner!

Men siden jeg fortsatt er hjemme i mammaperm, foregår det meste av bloggingen på kveldstid etter at barna er i seng. Det gjør at jeg ikke får svart på langt nær så mange av dere som jeg ønsker – men forhåpentligvis vil dette bli bedre når barnehageplass er i boks og rutiner er på stell. Inntil da vil nok kommentarfeltet være litt glissent – jeg prøver å svare så mye jeg kan, men det er ikke alltid tiden strekker til. Uansett: jeg leser alle kommentarer! Ris og ros – jeg får det med meg.

Flere har lurt på hvorfor jeg nevner “hemoroider” i toppbildet mitt, det var også bevisst. Da kan nemlig de som forventer saklige, politiske, samfunnsengasjerte og korrekte innlegg liste seg stille ut igjen 🙂 Jeg sier ikke at det bestandig kommer til å være smilefjes her inne, men jeg tror det skinner gjennom at denne bloggen er mitt lille fristed. Og når jeg først har egentid ved tastaturet, så vil jeg veldig gjerne skrive om glade ting.

Så tusen, tusen takk for at dere gidder å stikke innom – det gjør meg skikkelig glad!

Med vennlig hilsen,
Christina
– ikke nyfrelst, men nesten. (Les: Mr Noro has left the building) 😉

 

/ God lørdagskveld!

* Følg Konatil på Facebook *

34 kommentarer
    1. Blir faktisk ordentlig hjerteglad når du har nytt innlegg. De er liksom så ordentlige og ekte..Håper du fortsetter med det.

    2. Ler godt hver gang jeg er innom bloggen din. 😀
      Føler også at du har morsomme og hverdagslige historier å komme med, ikke bare skrive for å skrive. Og heller ikke masse sponsede innlegg eller annonser 😉
      Keep up the good work. 😉

    3. Jeg har lest bloggen til Peter lenge, og jeg digger den! Før når han benevnte deg i innlegg, var det sparsommelig med info om hvem “frua” egentlig var. Så da du starta din egen blogg ble jeg hekta tvert, du er jo dritkul!!! Og attpåtil har også bloggen til Peter blitt enda bedre, fordi dere skriver og tuller om og med hverandre. Kjempegøy,og et herlig fristed for ei sliten småbarnsmor. Heier på dere 🙂

    4. Fortsett med å IKKE være samfunnsengasjert! I bloggen hvertfal, sånn på fritiden må du gjerne engasjere deg så mye du vil 😆 Det er bare det at generelt blir man proppa med engasjement på alle kanter for tiden, noe jeg forsåvidt liker, men det er hakket mer interessant å lese den type ting som er skrevet av enten journalister (kildehenvist/kritisk osv) eller eksperter på temaet, fremfor gud-og-hvermann sin personlige mening.. Syns dessverre din kjære pappahjerte har sklidd ut litt der, så jeg hopper over de innleggene som ser ut som noe sånt.. Ellers er dere knallgod med ord begge to, så hold dere til tema og sjargongen (humor) dere kan!!

    5. Digger bildet, så herlig! Men må ærlig innrømme at jeg først trodde at du var en asiatisk dame ved første øyekast haha! En søt asiatisk dame altså! Bare litt uvant for en bloggleser som kun har sett deg som blondine…

    6. Beste bloggen jeg leser- og jeg har lest blogger siden 2009! 🙂
      Herlige innlegg og så mye forskjellig innlegg!! Dette er blogging jeg liker, lenge siden jeg fant en “ny” blogg å lese som får meg innom flere ganger for dagen for å se etter nye innlegg!

    7. Kona til! Jeg har lenge tenkt at jeg skal legge igjen en kommentar hos deg. Du er helt fantastisk! Håper virkelig vi møtes på et kleint bloggevent plutselig 🙂

    8. Dere er to humørspredere, både du og gubben☺️ Stikker innom bloggene deres, og humøret mitt heves flere hakk! Det samme gjelder Snapchat😄 Tusen takk, begge to😄😄

    9. Hei 🙂 Måtte bare legge igjen en kommentar. Har fulgt bloggen din fra første innlegg og er helt solgt! Du virker som en veldig herlig dame! Takk for måten du skriver på, det du skriver om og for at du sprer masse glede. Favorittblogg uten tvil 🙂 Keep it up! Goood helg videre til deg og dine fine ♡

    10. Jeg tenkte jeg aldri skulle kommentere dette, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å holde igjen lenger: Da du opprettet bloggen og jeg først leste headeren din, leste jeg: “Kona til hemorroider og smilefjes” = pappahjerte. Tenkte det var en sær, intern spøk, men så leste jeg den bare feil altså. Men jeg klarer liksom ikke å slå det fra meg hver gang jeg ser den heller, så jeg tror jeg for alltid kommer til å tenke på Peter som Mr. Hemorrider og Smilefjes 😂

    11. Kjempebra blogg! Blir alltid i godt humør av å komme hit, så bloggen din er et fristed for flere enn bare deg 😃 Takk for mange pick-me-ups på slitsomme dager. 👍
      Gleder meg til innlegg om hva du jobber med utenom blogg også!

    12. Heisann. Jeg er fast leser av både deg og pappahjerte – det er så utrolig godt å klikke seg inn på deres blogger som er både livlige, positive og morsomme – ‘men, også med noen innlegg av mer seriøs/alvorlig undertone. Det som er bra er at det er en så fin balanse – og jeg vet at når jeg klikker meg inn så er det lystig lesing som venter, og det trengs i en ellers travel hverdag:-) Fortsett som nå og tusen takk for at du deler med deg av hverdagen deres. Beste som fins er mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig, men kan le av egne, og andres, tabber uten at det blir ufint 🙂 Ha en fantastisk dag – så gleder jeg meg til fler innlegg, og neste “Gjesterommet” besøk 🙂

    13. Når permisjonen er over, skal du ikke tilbake i jobb da? Blir vel mindre tid til blogginga skulle jeg tro, eller fortsetter du som frue med interør og mote som spesiale?

    14. Mari: Så morsomt at du syns Peters blogg har blitt bedre! Det er jo helt supert 🙂 Ganske sykt at jeg sitter her med min egen blogg nå egentlig, for det er jo en grunn til at Peter har vært så sparsommelig i alle år.. Jeg liker jo ikke oppmerksomhet, haha! 🙂

    15. Cathrine: Nei, det blir nok ikke så mye sånt engasjement på denne bloggen med det første 🙂 Men samtidig må jeg jo bare nevne at det er de engasjerte innleggene til pappahjerte som har en tendens til å få enormt med visninger og heiarop.. Og selv om han er gud-og-hvermann og ikke ekspert, så syns jeg faktisk han skal fortsette å skrive i den retningen innimellom også, for i mine øyne er han sabla god på det. Det er ikke lett å skrive gode tekster som går viralt, men han klarer det gang på gang 🙂
      Men når det er sagt, så syns jo jeg det er ekstra fint at han kan ta seg av den delen.. For da slipper jeg 😉

    16. Cathrine: Tusen takk for herlig kommentar! Og takk for at du fortsatt venter på “Gjesterommet” – til tross for veldig sporadisk (og dårlig) posting de siste to månedene.. Det kan bare bli bedre! 😉

    17. meg: Tenk så morsomt å starte to blogger til! Like greit å kjøre en med kun interiør og en med kun mote 😉 Interiør, mote, hemoroider og smilefjes går jo litt dårlig overens, syns du ikke?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg