Endelig kvitt hemoroidene!

Som mange av dere allerede har lagt merke til, er teksten i toppbildet mitt nå borte vekk.. Jeg må ærlig innrømme at jeg er glad og litt trist på samme tid, trist fordi “Hemoroider” på en måte har satt stemningen på denne bloggen i over et halvt år, og glad fordi jeg føler det er på høy tid å legge hemoroidene bak seg..

 

 

Jeg har tenkt på å fjerne teksten en liten stund, og som Peter så fint sa det:

– “Det er noe med å skulle prøve ut en av matoppskriftene du har postet, også leser man “Hemoroider” først, og så “Bananpannekaker”…

Men altså: misforstå meg rett her. Denne bloggen kommer ikke til å forandre seg innholdsmessig, jeg har ingen planer om å gå over til å skrive “saklige, politiske, samfunnsengasjerte og korrekte innlegg”. Og skulle det mot all formodning vise seg å være et stort ønske fra dere lesere, så tar jeg gjerne et innlegg eller to om hemoroider med jevne mellomrom i tida som kommer, altså! 🙂

For jeg mener fortsatt at det bør bli mindre flaut å snakke om denne jævelskapen som mange av oss jenter får slite med under graviditet og etter fødsel. Det kunne jo vært greit å få en bitteliten pekepinn på forhånd liksom, før man sitter der i sofaen og balanserer stumpen på noe som egentlig hører sommeren til:

 

64 uker siden jeg postet dette bildet på Instagram 😉

 

Men akkurat nå føles det altså som at hemoroidene har gjort nytta si på denne bloggen, og jeg er klar for å gå videre 🙂

I tillegg har jeg en fantastisk nyhet som jeg er så innmari glad for å fortelle – det er nemlig noe jeg har håpet på og drømt om i en hel evighet! Og det er at kommentarfeltet mitt nå har gjennomgått en helt utrolig makeover.. Nå er det slutt på den forbaskede scrollingen opp og ned og fram og tilbake for å finne ut hvem som har svart hvem, og hvilke svar som har havnet hvor.. Bare scroll ned og se sjæl! (Takk til fantastiske Toril i blogg.no som seriøst fikser alt man ber om)

Sleng igjen en kommentar da, bare for gøy! Skriv for eksempel om du savner hemoroidene mine, eller om du syns jeg er like ålreit uten 😉

 

/ God onsdagskveld!

* Følg Hemoroide-fri på Facebook *

71 kommentarer
    1. Skjønner jo at det kan være godt å bli kvitt hemoroidene, men fortsett den gode jobben du gjør med innleggene dine 🙂 jeg slutter ikke å lese bloggen din; hemoroider eller ikke 😉

    2. Liker deg både med og uten hemoroider jeg 😉 Men siden du ikke har tenkt å flere barn, så skjønner jeg godt at du føler deg ferdig med den djevelskapen, hehe

    3. Og jeg som trodde det var årets snikreklame for Alcos Anal 😉 Endelig kvitt hemoridene, liksom… Koser meg fælt med bloggen din, velsignet fritt for botox og duckface. Lykke til videre 🙂

    4. Å eg se trudde det hadde noe med Star Wars å gjør…….
      Dei her Hemodroidene….
      Jaja, då gjorde det gjerna ikkje så møkje uansett då…
      Så lenge innholdet fortsatt blir lika underholdande, på bloggen din …
      ;D ;D ;D …
      Ha ein strålande kveld videre…
      Frode…

    5. Synes det er “trist” at hemoridene er borte fra headingen, kjekt at du er ferdig med problemet, men desto mer er bloggens førsteinntrykk blitt som “alle andres”….

    6. “Oj! Her er det jammen meg en hemoroide! Jeg trykker den bare litt inn igjen, jeg!” Sitat jordmora på fødestuen. Tror jeg har hatt nok av disse kompisene, og blir vel egentlig ikke å savne de. Selv om jeg utbasunerte et stort savn på Facebooksiden din 😉

    7. Jeg la merke til at du tidligere i dag endret skriften fra “hemoroider og smilefjes” til “hverdagsliv og smilefjes”, er det noen spesiell grunn til at du fjernet det?
      Elsker bloggen din! (Og som 18 år gammel er det ikke dumt å få tips om evt. negative ettervirkninger av graviditet, slik at jeg i fremtiden er en tanke forberedt, hehe)

    8. Hanne: Å herremin, det tenkte jeg ikke på engang! Haha! Tidenes snikreklame 🙂 Jeg lover deg at det blir lite botox og duckface framover også..

    9. bangibobla: De jordmødrene har nok sett noen hundretusen kompiser i løpet av et yrkesliv!! Skjønner jo at du savner mine hemoroider, så lenge du slipper dem selv, haha 😉

    10. Haha, utrolig bra innlegg 🙂 Tenker bloggen din er like bra uten hemoroider i headingen som med. 😀
      Og hemoroider er noe forbaska herk! Jeg og måtte gå til innkjøp av baderom og grønnsåpe 🙂

    11. Hege: Ja, det har en ganske enkel forklaring, haha.. Det er nemlig min kjære mann som ordner alt det tekniske for meg, så i dag har han fiklet og styret litt fram og tilbake – mest på facebook som du sikkert la merke til.

      Så morsomt at du leser bloggen min og kan sanke med deg noen tips! Nå er du i alle fall forberedt på et par “småting”.. Også må du huske å gjøre knipeøvelser, haha 😉 Ha en god natt!

    12. Jeg ble mamma for 3 uker siden så dette er et velkjent problem! For et forbanna jævelskap! De var jo hundreganger vondere enn selve underlivet, som faktisk trykka ut 3610 g med unge😂😂 De i seg selv er nesten grunn nok til at guttungen skal forbli enebarn😜Men utenom det, tror jeg bloggen din forblir like fantastisk! Stå på! Du er herlig lesning!

    13. Først og frem så vil bloggen din være fanatisk, hemorider eller ikke! 🙂
      MEN, om dette er noe man burde snakket mer om? JA! Hemorider burde ha sitt eget eget (stort) informasjonshefte hos jordmor, legen eller på helsestasjonen! For som en over her sier, de er nesten værre en å presse ut selve barnet?! Og her måtte de frem me saks i tillegg! For er det noe som er grusomt, ja, så er det hemorider!
      Hurra for deg!!

    14. Jasså, du er kvitt hemoroidene – fikk du til slutt tak i en tube Alcos Anal på svartebørsen eller? Jeg digger bloggen din, og det innlegget med uventede gjester der bak får meg til å vrenge meg i latter hver gang. Jeg har også vist det til alle kollegaene mine. Stå på videre!
      Klem fra farmasøyten 😉

    15. Føler det er enda mer tabu å ha hemorroider uten å ha vært gravid! Er 23 år, og har allerede hilst på dem en 4-5 ganger! Tørr ikke tenke på hvordan det blir når jeg faktisk blir grsvid/føder! Haha! Du er fantastisk! Skal prøve å bli bedre på å kommentere! (Dette er første gang. Hei!)

    16. Hemoroider eller ei😂
      Både din og pappsen sin blogg er blant Norges beste.
      I min mening👍🏼 Dere får meg alltid til å smile, uansett.
      Keep up the good work!

    17. Fortsetter du å blogge, så fortsetter jeg å lese! Syns du er genial, og du skiller deg veldig ut i fra alt annet. Du er min “BloggSomMåLesesFørJegDasserNedTilJobb” blogg 😛
      Kommentarfeltet ble bra også!

    18. Jeg tror ikke jeg hadde hemorroider under mine to svangerskap…, så jeg liker bloggen din bedre uten…! :))

    19. Savner den ekstra tittelen på bloggen din…..finn på en ny. Bare kona til er litt kjedelig syns jeg. Men bloggen din er knall.

    20. Jeg synes du er herlig, Christina! Allltid koselig å trykke seg inn på bloggen din. Ha en strålende dag 🙂

    21. Grattis med nytt kommentarfelt! Men jeg må jo flire litt, da.. Er ikke hele poenget med dette kommentarfeltet at du ser hvem du svarer? At du ved å svare på kommentaren til for eksempel Hege ikke trenger å skrive “Hege:” før svaret ditt til nettopp?. Hege? Forøvrig liker jeg deg godt både med og uten hemoroider (i headingen :-))!

    22. Hei Christina!
      Uten hemoroider?!!?!? Slutter TVERT å lese! 😀
      Hilsen Christina – leser litt til da 😉

    23. Hemorroider eller ikke hemorider – jeg elsker bloggen din😄 Jeg var overlykkelig over å bli kvitt mine, så jeg har forståelse for at dine også forsvant😉 Er glad for dette innlegget, for det er ikke så ofte det blir snakket om dette problemet som så mange sliter med.

    24. Herlige blogginnlegg og snaps, fortsett med det! 😀 D virker som at dere er mye hjemme, blir dere ikke “lei” av husets vegger, hverandre og sofaen? Eller er bloggene og snappene et hjelpemiddel for at hverdagene sprites opp? Jeg beundrer dere og at dere ikke går på veggen av å ikke få “luft”, jeg hadde ikke taklet å være hjemme sammen med mann og barn så og si hver dag 😨

    25. Anonym: Vet ikke helt hvor du har sett dette, men ja – vi har lillesnuppa på soverommet vårt! Vi sover egentlig litt her og der hele gjengen, og sånn håper jeg det blir i mange år til 🙂

    26. Klara: Hei for første gang! Så koselig at du la igjen melding til tross for at det handlet om hemoroider 🙂 Et tabu jeg ikke har tenkt på, men du har selvsagt helt rett – det er jo ingen som snakker om hemoroider hos jenter utenom graviditet. Men akk så vanlig det garantert er! Også så innihampesvarten vondt.. Håper du slipper billig unna den dagen du blir gravid/føder – du må i alle fall ikke gå rundt og grue deg 🙂 Ha en fin dag!

    27. Helene: Er så enig med deg! Informasjonshefte bør bli obligatorisk! Samle alt fra forebygging (hvis det er mulig å forebygge..?) til lindrende tips, kjerringråd etc. Håper du er kvitt faenskapen nå 🙂
      .. og at det var en skrivefeil i starten av kommentaren din, håper ikke du syns bloggen min er fanatisk, hahaha 😉

    28. Belinda: Signerer denne.. Hemoroidene etterpå var verre enn selve fødselen! Trøst deg med at det sannsynligvis går seg til om kort tid – håper du får kosa deg litt med ditt tre uker gamle nurk for det 🙂 Ha en fin dag!

    29. Anna: Haha, farmasøyten husker godt 😉 For å være ærlig hadde ikke bedriften din kraftige nok midler til å hjelpe meg med dette hersens problemet – tror det rett og slett var tida til hjelp som ble løsningen! Men hvem vet, jeg prøvde jo ALT dere har tilgjengelig i hyllene, hahaha.. 😉

    30. M: Jeg tenkte å se det an litt, hvertfall et par uker.. Hvis jeg savner tekst, så putter jeg det på igjen. Hva syns du det bør stå, da? 🙂

    31. Christina: Haha! Hvis jeg er best med hemoroider, så får jeg nesten vurdere et comeback i løpet av våren… Kan jo ikke skuffe leserne heller! 🙂

    32. Liv: Du har helt rett i det, og bare tenk hvor mange bloggere der ute som i virkeligheten sliter med ‘kompiser’ der bak! Men innser at det er enklere å skrive om det når djevelskapen er borte, enn når det står på som verst.. For da er man ikke særlig høy i hatten.. 🙂
      Glad for at du følger bloggen min!

    33. Lene: For et superbra spørsmål! Vi snakker faktisk litt om dette med jevne mellomrom, for det er jo et under at vi ikke går hverandre på nervene.. Vi er veldig mye sammen, men nå begynner vi jo å bli ganske vant til det. Men jeg skal innrømme at det kan gå ei kule varmt de dagene hvor vi har sovet for lite og det begynner å bli litt lavt blodsukker hos oss begge.. Å huttetu 🙂 Men ingen av oss er langsinte, også har vi aldri tid til å kjede oss. Det hjelper nok veldig..

    34. Jeg må innrømme at første gang jeg sveipet innom bloggen etter anbefaling fra mannen din, så leste jeg “Kona til hemoroider og smilefjes”, og tenkte gjennom ammetåka: de er jaggu rause med hverandre når det kommer tilkallenavn de der to… 🙂
      Synes forøvrig at tekstene dine står sterkt alene, og ler godt av det du skriver 🙂

    35. Grattis med nytt kommentarfelt! 😀
      Jeg bare lurer på en ting, jeg.. Hva heter barna? Tror aldri jeg har sett at dere omtaler de med navna deres på bloggene, så jeg er nyskjerrig 😉

    36. Heisann☺️
      Hemorider (eller humorister som jeg kaller de), eller ikke hemorider, jeg kommer fortsatt til å følge deg!😉

    37. Skjønte at det var noe som hadde skjedd, for plutselig dukket MIN opp igjen 😡 (eller frem?)
      Men på mobil er det ikke lett å se hva man skriver i feltet her, du får se på snap..

    38. Og hva er trikset for å bli kvitt hemorider? Altså ikke bare i headeren.. Men sånn på årntli’??😁😁

    39. Halla kona 😄
      Må bare kommentere raskt…..
      Har ikke lest bloggen din før, men ikveld så jeg på “bloggerne” å bare digger hvor ekte dere er, hvor mye kjærlighet dere har for hverandre og hvor jordnære dere er! Jeg er deres nye fan og følger, stå på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg