Toppen av skuffelse

Se for deg følgende: Du har funnet drømmemannen. Det sa pang da dere møttes for fem år siden, og siden da har dere vært uadskillelige. Dere har rukket å få to barn sammen, dere har kjøpt drømmehuset og stasjonsvogn, dere har felles bankkonto til mat, og en svart postkasse med begges etternavn på. Dere kjenner hverandre ut og inn, dere har skapt minner og hverdager og festdager i fem herlige år.

Og så oppdager du ved en ren tilfeldighet noe som får deg til å tvile på alt sammen.

 

Stressed young woman in kitchen

 

Jeg skal love deg at tankene som farer gjennom hodet ditt i det øyeblikket, er preget av bunnløs forvirring. Hvem er denne drømmemannen din egentlig? Hvor godt kjenner du ham i virkeligheten? Elsker han deg så høyt som han sier? Du tror kanskje du kjenner ham like godt som din egen bukselomme. Så skjer altså noe, som får deg til å tvile på om han i det hele tatt kjenner deg.

Se for deg at denne mannen din driver en blogg, og i kommentarfeltet hans oppdager du tilfeldigvis dette:

 

M: Hva irriterer deg mest ved Christina?
Pappahjerte: Hun har INGEN respekt for dorull-retning! Papiret skal henge UT fra veggen, men hun kan henge det begge veier helt uten å bry seg.”

 

Jeg finner rett og slett ikke ord. “Hun kan henge det begge veier helt uten å bry seg“?! Hvordan i huleste heite er det mulig å ha bodd fem år under samme tak – uten å ha fått med seg at han er sammen med ei som aldri henger papiret inn mot veggen? Jeg takler ikke doruller som henger inn mot veggen! Jeg får mark av det! Jeg snur dorullen sånn at papiret henger ut fra veggen når jeg er på besøk hos folk! Takler det bare ikke! Hvordan er det mulig å ikke ha fått med seg dette? “Hun har ingen respekt for dorull-retning“, du liksom!

Bare sånn for å sette to streker under skuffelsen, legger jeg her ved et bilde fra Instagram. En nettbutikk hadde postet et bilde av en toalettpapir-holder de var glade for å ha fått inn på lager. Den øverste kommentaren er min, legg merke til hvor mange uker det er siden jeg postet den.

 

Bilde: Instagramkontoen til Keiserensnye.no

 

Jeg skjønner ingenting. Peter, hvem er du egentlig?

 

/ Beklager til alle dere som også leste kommentarfeltet til Peter, og som har trodd feil om meg i 7 dager. Papiret UT, for alltid <3

* Følg Dorull-kona på Facebook *

38 kommentarer
    1. Veldig godt å høre at det er flere enn meg som retter på dorullen hjemme hos andre folk🙈🙊Kjenner jeg grøsser bare av tanken på dopapir som klister seg til veggen før du skal bruke det…..Ja både her og der😂

    2. Ahhh… det er så irriterende når noen som skal og tror de kjenner deg tar HELT feil 🙁 kjenner meg igjen as.

    3. Tenker at egentlig er det best med en dorull-holder som gjør at dorullen slipper å dras etter veggen uansett hvilken vei du setter den, jeg 😊 Da behøver det liksom ikke bli noe diskusjon i det hele tatt, eller skuffelse over hvor lite mannen din vet om deg etter 5 år 😊

    4. Marte: Retter alle doruller jeg kommer over! Hehe – viktig at papiret får henge fritt 🙂 Fortsett det viktige arbeidet, en dag vil kanskje alle forstå 😉

    5. Trur eg dauer av dere 😂😂 Men
      dorullen skal henge inn mot veggen
      Eg snur den også hos andre ☺😀

    6. Men det store spørsmålet blir da: HVEM er det som snur den feil vei hjemme hos dere? :-O Skummelt!

    7. Jeg blir så glad når jeg leser at det er flere av oss som lider av “dorullen henger feil vei” syndromet. Nå føler jeg meg ikke så alene der ute lengre. Jeg takler rett og slett ikke slike feil. Og når din kjære sambo tror så mye vondt om deg, så hadde det vært grunn til minst 3 netter i garasjen. Klem til deg som vet hvordan dorullen virkelig skal henge.

    8. Charlotte Louise: Jeg lurte på hvor lang tid det ville ta før noen spurte om dette! Hahaha, måtte faktisk tenke meg om et par ganger da jeg skrev innlegget 😉 De første par årene hadde vi dorullen stående på kanten av badekaret – og etter at vi kjøpte hus, må det være treåringen som snur i hytt og pine.. Og Peter tror tydeligvis at det er meg 🙂

    9. Vi har en dorullholder som står ut fra veggen. Det vil si at uasett hvilken vei dorullen henger så treffer den ikke veggen… men jeg må uansett ha papiret mot meg… å dette er også en evig diskusjon… jeg må ha den rett vei mens gubben mener at det ikke betyr noe siden dopariret ikke treffer veggen uansett 😅🙈 haha!

    10. Smisketrynet: Hahahaha! Enda et dilemma – men jeg ser umiddelbart problemet, og jeg er helt på lag med deg!! Papiret mot deg må være det eneste riktige 😉

    11. Jeg må også ha papiret ut fra veggen, mens mannen ikke bryr seg. Men om man ser på f.eks hotell personalet som rydder og vasker på rommene så er ALLTID dorullen ut fra veggen og brettet i en søt liten spiss på enden 😉
      Så dopapir UT fra veggen. FTW!!!!

    12. Artig at min kommentar skaper litt “action”…..sorry 🙂 ler godt her jeg sitter ensom på jobb( det er jo litt tidlig)

    13. Meget interessant innlegget ditt. Jeg skal si at jeg leste den med stor interesse. Ble meget lette over det var snakke om toalett pappir. Jeg må si meg enig med deg at toalett pappir skal ikke henge mot veggen. Vi Damer er litt mer sære der du vet. Så tanken på at veggen har vært på pappir før oss, frister nok ikke, å ha det der nede. God onsdag til deg og alle sammen. Meget godt og bra skrevet. toalettpapir skal henge den andre veien som du mener. Jeg synes også det er riktig. Mange hilser til deg og alle sammen.

    14. Meget interessant innlegget ditt. Jeg skal si at jeg leste den med stor interesse. Ble meget lette over det var snakke om toalett pappir. Jeg må si meg enig med deg at toalett pappir skal ikke henge mot veggen. Vi Damer er litt mer sære der du vet. Så tanken på at veggen har vært på pappir før oss, frister nok ikke, å ha det der nede. God onsdag til deg og alle sammen. Meget godt og bra skrevet. toalettpapir skal henge den andre veien som du mener. Jeg synes også det er riktig. Mange hilser til deg og alle sammen.

    15. Det er da helt innlysende at rullen skal henge slik at papiret du skal gni over diverse sensitive steder ikke har vært I kontakt med VEGGEN først?? Skal man liksom dra papiret ned inntil veggen før man tørker seg da? Det er helt logisk at den mest fornuftige retningen er UT i rommet! Merkelig at det skal være så vanskelig å skjønne…

    16. Det er nesten ingenting i verden som er mer uvesentlig enn hvilken vei dopapiret henger. Det har INGEN betydning. Virkelig ingen.

    17. Her er vi begge enige i at papiret skal henge ut fra veggen. Har hatt opplæring av barna og😀😀 Snur og alltid dorullen andre plasser om den er feil😀😀

    18. Men – samme hvilken vei dere henger dorullen så har jo papiret rørt veggen før dere drar det av… Med mindre holderen står ut fra veggen da. Når det er sagt så henger jeg også alltid rullen med papiret ut fra veggen, det er jo det eneste riktige. Ruller som henger feil vei snues så klart!

    19. I feel your pain!!! Seriøst, jeg kan 100% relatere til alt du skriver i dette innlegget og jeg kjenner skuffelsen:D

    20. Jeg har ikke tenkt over problemstillingen før, så jeg er nok ei sånn ei som respektløst henger dorullen med rivekanten både ut og inn:) Ser det er flere som reagerer fordi papiret kommer i kontakt med veggen om rivekanten er innover, men så lenge man har en dorullholder som sitter fast i veggen vil papiret alltid komme i kontakt med veggen.
      Da er det faktisk verre å ta i håndtaket på vasken for å slå av vasken etter man har vaska fingrene etter man har vært på do, for gjett hvor mange bakterier som kommer tilbake på fingrene igjen da! Ikke rart treningssentrer sliter med mye tarmbakterier på apperater ect. (som det sto en del av i media for en stund tilbake). Det er ofte ikke fordi folk lar vær å vaske seg, men fordi de tar på vasken igjen etter de har vaska hendene. Tenk på hvor mye tarmbakterier som er på ting og tang i vanlige norske hjem på grunn av dette. Syns det er enda eklere å tenke på enn hvorvidt rivekanten er vendt utover eller innover.

    21. Argumentet om at papiret har vært borti veggen den ene veien men ikke den andre…vel, tenk dere om en gang til 😉
      Grunnen til at jeg sverger til å ha den ut fra veggen er fordi det jo er utrolig irriterende å måtte grafisk og klore på veggen for å få tak i papiret. Og hvis man henter papir gang nummer to eller tre etter tørking er det jo stor sjans for å overføre litt bakterier til veggen, til nestemann. Ekkelt!!
      Forøvrig har vi holder som står fritt på gulvet, så kan man snu den ene eller andre veien alt etter hvilken ende man liker mot seg, estetisk sett ;p

    22. Til Michelle Trudi over; om du har dorullholder som henger sånn som den på bildet fra Instagram over her, så er alt papiret på rullen i kontakt med veggen uansett..? 😀 Just sayin. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg