Ikke akkurat født med ski på beina

Det tikker inn mange forskjellige mailer i innboksen hver uke, og for noen måneder siden kom det en hyggelig mail fra Anne, en journalist i Kamille Puls. Hun skrev at de skulle stille 12 damer (hun skrev faktisk “kule damer”, fnis) det samme spørsmålet: “Hva er deres beste skisted?”. Dersom jeg ville stille opp, var det fint hvis jeg kunne sende et par bilder av meg selv, gjerne noe sporty og vinterlig.

Jeg fikk så latterkrampe, for sannheten er at jeg ikke har stått på ski siden jeg var 12 år. Og det eneste bildet jeg har av meg selv med ski på beina, er fra 1988, og viser Sondre og meg (sannsynligvis kjærester) med kladdete snø under skia:

 

Etter at latteren stilnet, ble jeg nødt til å sende et ærlig svar tilbake til journalist Anne. Så da gjorde jeg det:

 


(Takk for artig mail! Med mindre du ønsker historien om den grusomme klasseturen i 1994, med forferdelige bakglatte ski – så tror jeg dessverre ikke at jeg har så mye å stille opp med i denne saken.. Tror det er siste gang jeg stod på ski, hvilket begynner å bli noen år siden – haha! Men det er selvsagt en ære å bli spurt, tusen takk! Lykke til i jakten på sporty og kule damer – gleder meg til å lese saken på trykk 🙂

 

Men Anne derimot, syns det hadde vært hysterisk morsomt å ha med mitt svar blant en gjeng skientusiaster.. Så sånn har det seg altså at sjølvaste Konatil, som ikke har stått på ski siden 1994, er på trykk i den nyeste utgaven av Kamille Puls. Som i tillegg viste seg å være en slags ski-spesial. Haha!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ski-selfie i sofaen 🙂

 

11 sporty og freshe damer som elsker å stå på ski – også meg da, som ikke helt kan sies å dele den samme lidenskapen. Jeg må jo innrømme at det hadde vært artig å kjøpe seg skikkelig utstyr og prøvd seg som skifriskus. Kanskje en vakker dag.. Bare ikke akkurat nå. Strekken i nakken og det.. 😉

 

/ Ikke akkurat født med ski på beina 🙂

* Følg Skikona på Facebook *

7 kommentarer
    1. Haha, så morsomt:) Skulle gjerne vært med deg på skitur, tror det kunne vært riktig så hyggelig!:) Trenger ikke gå så langt vettu, så lenge en har med sjokolade og no godt i koppen så kan en skitur være i hagan for min del;) Lykke til med nakken og det da, håper det kommer seg før skiføret er borte;)

    2. Nesten samme her……har ski….fra 70 tallet tror jeg som jeg tusler en tur på hver vinter. Det er min farfars gamle fjellski og de er smørefrie så jeg har alltid spikerfeste…..både oppover og nedover 🙂 Foretrekker nedoverski 🙂 det gjør jeg flere ganger pr vinter 🙂

    3. Kjenner meg godt igjen selv. Ski og meg er ikke to ting som går godt sammen og siden ei venninne av meg brakk beinet etter en tur i bakken på slalåmski som liten har jeg vært ganske nervøs for å sette ski på beina. (Bortsett fra den ene måneden på videregående på idrettslinja. Da hadde vi ikke noe valg.)
      Moro at de fremdeles ville ha deg med! 😀

    4. Heisann, utenom nå på søndag har ikke jeg hatt ski på beina siden siste tvungne skidag på barneskolen i 2003, må også legge til at jeg er ei skikkelig pingle som hater ski, rett fram på flatmark går fint, men nedover, skrekk og gru. Nå hadde jeg med meg lillesøstra til samboer på tur til min egen lillesøster på Østlandet, vi holder til på vestlandet og ser snø ca.2dager iløpet av sesongen og noe skiføre kan vi bare glemme, noe jeg egentlig er svært takknemlig for. Men jenta ønska selvfølgelig å prøve seg på ski, og hva gjør man vel ikke for barna.. Selvfølgelig datt jeg på ræva, finnes ikke et finere uttrykk på akkurat det, bak meg stod mora mi å skrattler av meg og poengterte at jeg burde begynne å snakke danske med det samme.. Svaret er klart, jeg tok på meg ski for første gang på 13-år og venter gjerne 13-år til neste gang.. Jeg HATER ski…

    5. haha! Jeg kan ikke langrennski! Jeg klarer ikke å svinge i fart 🙂 Så når jeg har gått på ski, under tvang riktignok, så har det vært noen mer eller mindre morsomme episoder der jeg skjærer rett ut i grøfter eller i trær i mangel på svingekunnskaper.
      Men jeg skal ha for forsøkene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg