Harsk Polly og Face Swap

Plutselig var det søndag igjen, og denne helgen har vært ekstra fin. På fredag fikk vi overnattingsbesøk av min lillesøster og svoger, og fireåringen gledet seg så fælt at kalenderen over senga – som opprinnelig var en nedtelling til fireårsdagen, fortsatte å telle ned fram til tante og onkel skulle komme på besøk en uke etter 🙂

 

 

Peter hadde bestemt at vi skulle ha skikkelig taco-fredag, og siden gjestene ankom ganske sent grunnet vinterferie-trafikk ut av Oslo, ble det tacorama etter at ungene hadde lagt seg. Jeg presterte tilfeldigvis å sovne i senga sammen med fireåringen etter at vi hadde lest et par bøker på sengekanten, og jeg er litt usikker på om jeg våknet av den herlige tacolukten som sivet inn på soverommet, eller om det var den vibrerende meldingen fra gubben:

 


Legg merke til meldingen jeg sendte 19:43, haha! Guttungen fikk ikke sove fordi faren snakket så høyt

 

Mat man ikke har lagd sjæl smaker alltid best, så denne fredagstacoen ble noe utenom det vanlige for min del. Vi pleier sjeldent å orke godteri etter tacorama, men for anledningen hadde gubben kjøpt Polly-sjokolade, mest fordi han var lei maset mitt om at jeg aldri har smakt den. Jeg kastet meg over sjokoladeskåla, men oppdaget etter én bit at det smakte høgg og slett ikke som forventet. Sjokoladen hadde gått ut på dato, nøttene var harske – og det viste seg at Peter hadde funnet den i halv-pris-kurven.. Skuff!

Det morsomme med å ha overnattingsbesøk av folk som ikke har egne barn, er selvfølgelig tidlige morgener. For de uten barn vet jo ikke hvordan det er å bli dratt ut av søvnen når man minst ønsker det selv! Jeg humret derfor litt for meg selv da onkel så bråkjekt sa:

– “Ja, bare send dem inn til oss i morgen tidlig når de våkner altså. Det er så koselig å bli vekket!”

Jeg lurte på om det ville være innafor å faktisk gjøre det kvart over fem en lørdag morgen – men selvfølgelig skulle mine to morgenfugler prestere å sove til TI PÅ ÅTTE akkurat den lørdagen! Jeg kan jo bare forestille meg hvilket forvrengt bilde min søster og hennes mann sitter med nå, om hvor digg det er å sove lenge i helgene selv om man har barn..

I dag skulle vi i bursdag til Mormor som fyller 77 år til uka, og for første gang i historien var familien Klonk de første gjestene som ankom selskapet! Peter fikk helt sjokk da vi kjørte inn i gården kl. 14.40 og oppdaget at vi var først ute.. Men det han ikke visste var jo at jeg hadde dratt en liten hvit løgn. For siden Peter er notorisk forsinket, hadde jeg sagt til ham at selskapet begynte klokka 14.00. I virkeligheten startet det ikke før 15.00, og gjett om dette er min nye strategi fra nå av 🙂

 


Bursdag med stigespill er det nye!

 

Både Peter og jeg sitter bestandig igjen med leirskole-følelsen når huset blir tomt etter besøk. Men i kveld var det bare litt stusselig stemning helt til det tikket inn et bilde fra søsteren min som tydeligvis kjedet seg litt i bilen på vei hjemover. Hun hadde lastet ned en Face Swap-app, og testet det på et gammelt bilde av Peter og meg.. Kvelden gikk fra leirskole-følelse til latterbrøl, og garantert støle magemuskler hele neste uke:

 


Bahahaha!! Sett noe verre..??!

 

/ God ny uke! 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

13 kommentarer
    1. Nå fikk jeg meg en god latter!!😂 Viste bilde til mannen, og han bare: sei mej, ka det e slags folkesort ditta der?? Åååja, e det sånn face swap ja! Dere er nå bare kule da! Ha en fin uke👍

    2. Hehehe!:)
      For øvrig godt å lese at det er flere som må legge seg sammen med treåingen (fireåringen) for å få ham/henne til å sove. Story of my life. Den jenta har aldri sovnet alene. Slukke lyset, si god natt og gå ut? Haha, fliremæihjæl.

    3. Tobarnsmamma: Trøst deg med at det går over snart – plutselig skal alt gjøres alene, og det blir sikkert skikkelig trist for oss voksne 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg