Del en drøm – vinn en seng!

Sponset innlegg

Jeg elsker å sove. Det er noe magisk over en god natts søvn, og etter at jeg ble tobarnsmor har det å våkne uthvilt blitt selve definisjonen på lykke. Ingenting er som å krype under dyna om kvelden, kjenne kroppen synke ned i den myke madrassen – før hodet forsiktig kobler ut og lar drømmene ta over..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I en god seng sover man godt, og det må jo gi søte drømmer! De fleste drømmene har for lengst forsvunnet når man våkner neste morgen, men noen nekter å slippe taket – og vi glemmer dem aldri. Jeg har faktisk båret på en søt liten drøm helt siden jeg var 6 år gammel.

Dette var i 1988, da alt handlet om dukkevogner. Jeg hadde fått en blå vogn til bursdagen min – den var superfin, men fargevalget var jo selvfølgelig helt skivebom!

Så en natt drømte jeg at jeg våknet, trakk fra gardinene og oppdaget at langs hele garasjeveggen hadde noen plassert de fineste dukkevognene på rad og rekke. Dypvogner og sportsvogner i alle regnbuens farger. Alle var mine, og selv om jeg bare var seks år gammel, husker jeg fortsatt følelsen av sommerfugler i magen.

Det synet som møtte meg da jeg kikket ut vinduet kommer jeg definitivt aldri til å glemme, for nå – 28 år etter, har jeg vært så heldig å få illustrert min fine barndomsdrøm av den dyktige tegneren Johan Thörnqvist! Se på dette, da!

 

 

Kunne du også tenke deg å få en slik tegning av en av dine drømmer – ferdig innrammet og tilsendt? Eller hva med en splitter ny drømmeseng til en verdi av over 20 000 kroner? Bli med på konkurranse, så kan du vinne begge!

I samarbeid med Bohus og deres kampanje “Drøm søtt”, har jeg fått gleden av å invitere mine lesere til å delta i en konkurranse. Én heldig vinner trekkes ut hver dag og får sin egen drøm illustrert av den svenske tegneren Johan Thörnqvist. En hovedvinner får dessuten en fantastisk dobbeltseng fra Signature Collection Sleeping, til en verdi av opptil 22 999 kroner!

Bohus er opptatt av de viktige møblene, og er eksperter på sovekomfort. Og siden livet er for kort til å sove i en dårlig seng, passer det jo ekstra bra at Bohus akkurat nå har sengedager, med mange gode tilbud og kampanjer på senger og madrasser som vil gi deg de beste mulige forutsetninger for en god natt.

 

 

Men først: Konkurranse!

Alt du trenger å gjøre for å delta, er følgende:

Del din drøm med verden! Det trenger ikke være noe rart, bare en drøm du husker ekstra godt. Hver eneste dag trekkes en dagsvinner som får drømmen sin illustrert, så her er det store vinnersjanser! Den heldige hovedvinneren får som nevnt også en kliss ny drømmeseng fra Signature Collection Sleeping fra Bohus.

–> Klikk her for å dele din drøm og delta i konkurransen

 

/ God natt, drøm søtt og lykke til!

29 kommentarer
    1. Fniiis… Har en drømt jeg husker skikkelig godt, litt for godt… Men den tørr jeg ikke å dele med fullt offentlig navn… Hehe… Ikke så veldig saftige greier jeg drømte, så den tåler å være på trykk… Kan man være anonym? 😉

    2. Når jeg var gravid med vår lille tulle,
      så var vi på besøk på barselavdelingen for å treffe den ufødtes kusine.
      Den lille bylten vi møtte var SÅ lik sin far at jeg var i tvil om hvem som egentlig hadde født henne.
      De neste dagene drømte jeg at vår jente ble født med blond hanekam og skjeggstubber..
      Hun ble altså ikke det. 😂👍

    3. Lukker opp øynene.
      Lyst.
      Sol.
      Mennesker som prater, klarer ikke å forstå hva de sier, mummel.
      Det lukter salt, hav.
      Reiser meg, ser speilbildet mitt, jeg svever.
      Fører hånden mot havoverflaten, berører, vannet lager små bølger.
      Dukker hodet under vannet, kroppen følger etter.
      Føler lettelse.
      Følger en fiskestim.
      Hopper opp av vannet og flyr opp.
      Ser vannet skvulper inn mot klippene på stranden, foten treffer klippen.
      Varmt.
      Lukt av sommerblomster.
      Snur meg, ser tre barn som ler, solen glittrer over dem.
      Latter.
      Sommer.
      Jeg våkner med ett smil:)
      Hilsen en mamma til tre gutter

    4. Sommeren rett før jeg ble 18 år, drev jeg å hadde mange kjøretimer for å ta lappen på personbil, i tillegg jobbet jeg som avløser. Så dette tok opp mye av dagene og tankene mine.
      En natt drømte jeg at jeg kjørte rundt i en rød pickup på ett jorde, lasteplanet var fult av ugress og på ugresset sto det ei ku og spiste. Kua måtte fraktes til fjøset for melking, fjøset skulle jeg rekke å male ferdig før dagen var omme. Heldigvis var det en varm og flott sommerdag.

    5. Hehe, det er det! Dag-drømmer helst da 😉
      Blomster, kjoler, ringer, kirker, lokaler og you name it surrer oppi her for å si det sånn :p
      Men jeg kan ikke tro at du faktisk “kjenner meg igjen” i kommentarfeltet! 😮 Blir helt “starstruck” her!! :p

    6. Unni: Jammen, dette MÅ du jo dele! Trykk på linken – jeg heier på at du blir trukket ut som dagsvinner! Den kua på en rød pickup vil jeg se 😀

    7. Forleden natt drømte jeg at min samboer skulle fri. I virkeligheten er han en ganske konservativ, men i drømmen hadde han gått over the top. Jeg viste at det var noe muffens på gang, for jeg hadde sett både mamma og pappa i byen og begge bor mange timer unna. Jeg skjønte ikke hvorfor de ikke hadde fortalt at de kom eller kom på besøk til oss. Også måtte jeg dusje, men den ble plutselig ødelagt så sambo måtte fikse den. Han stressa veldig med å få fiksa vannet som spruta over alt. Plutselig ble det sendt en film på himmelen (slik som på hunger games), i begynnelsen sto pappa sitt navn, fordi han hadde produsert filmen (pappa elske teknologiske duppeditter). Så jeg sa at det sikkert var noen på jobben til pappa som hadde fått hjelp til å skulle fri. Men plutselig sto mitt navn der, og jeg ble litt flau og litt rørt. Meeeen så våkna jeg av babycallen, og mens jeg satt å amma lillemor tenkte jeg ‘farsken nå går jeg glipp av hele filmen’.. Men så kjente jeg at jeg hadde tørt hår, og i drømmen hadde jeg jo nettopp dusja og da gikk det opp for meg at det bare var en drøm. 🙂

    8. Jeg drømte for en stund siden at jeg akkurat hadde fått lappen(drømte meg med andre ord ganske langt bak i tid). Samme kveld skulle jeg av en eller annen snodig grunn feire dette – noe voldsomt. Full fest og rølp opp etter veggene. Etter hvert som folk begynte å reise hjemover ble jeg utrolig sjokkissjuk og bestemte meg for å kjøre avgårde for å handle. Før jeg omtrent hadde skrudd om tenninga lå jeg i en grøft med pappas nye bil. Var rimelig svett da jeg våknet ja. Og jeg er så virkelighetsdrømmer at jeg omtrent våknet opp med hendene på trygge “to og ti”(har våkna midt i en “fødsel”, suttende på en imaginærkjærlighet og med pistolgrepet etter en drøm av det blodige slaget).

    9. Jeg husker veldig sjelden drømmer, og de jeg husker tror jeg ofte er sanne. Har hatt flere diskusjoner om hva som har blitt sagt som viste seg å være en drøm (ikke så bra å være sta da)
      Eksempel:
      Jeg: Er du klar snart?
      Påståelig kjæreste: Klar til hva?
      Jeg: Vi skulle jo reise til … i dag.
      Påståelig kjæreste: Ehhh,nei!
      Jeg: Jo,det avtalte vi jo i går. Jeg sa sånn og sånn og du sa sånn og sånn…
      Påståelig irriterende kjæreste: Vennen,du må ha drømt!!!
      Jeg: Æsj. .

    10. Hei!
      Jeg har alltid hatt merkelige drømmer, men den jeg husker best er denne:
      Det begynner med at jeg leter etter noe. På ryggen av en Lama.. jeg og denne lamaen er helt tydelig uenige om hvor vi skal. Vi befinner oss i en jungel av lianer og trapper bygget av bambus. De går i alle retninger og hver gang vi kommer dit hvor trappene deler seg og vi må ta et valg, har vi en lengere diskusjon om hvilken vei vi skal ta. Vi roter rundt i en liten evighet og møter på forskjellige mennesker jeg kjenner og andre lamaer han kjenner. Alle har en mening om hvilken vei vi skal velge, og det er mye diskutering hver gang.. vi henger fast i hengeplanter og andre jungelplanter før vi kommer ut av kaoset og befinner oss i båthavna, rett utenfor skipperstuen restaurant, i Drøbak. Der vet jeg vi har kommet rett og våkner… hva lamaen, lianene og jungelplantene representerer vet jeg ikke, men jeg husker at jeg våknet leende og i veldig godt humør 😂

    11. Huff…Jeg har en stor crush på Petter Northug. Nå når jeg var høygravid hadde jeg en rekke rare drømmer. Men en natt drømte jeg så ekte. Lang historie kort. Jeg og Petter var lykkelig høygravid med vårt første barn. Vannet gikk når vi var ute på skitur og fødselen var perfekt ( ingen smerter bare kos og nussing. LOL!) og vi fikk et nydelig barn. Akkurat i det vi skulle reise hjem fra sykehuset våknet jeg av at jeg nesten tissa meg ut, og jeg endte opp med å sitte på toalettet midt på natten, høygravid og fæl, og grine mine bitre tårer fordi jeg måtte legge meg uten Petter….

    12. Husker også en drøm fra da jeg var liten.. min mamma har alltid vært min reddende engel og jeg har alltid vært en skikkelig mammadalt. Jeg hadde en drøm når jeg var liten at mamma reddet meg fra det onde rundt meg og hun kom i en form som en sånn søt elefant og ledet vei opp en elv(altså, vi gikk i vannet) og under regnbuen! Den husker jeg ekstremt godt! ❤️

    13. Jeg har en toåring, og en baby på vei. Mannen min hadde vert bortreist en uke, og natten etter han kom hjem var toåringen urolig, og mannen min gikk for inn til han. I halvsøvne hørte jeg at toåringen forsatt gråt, men jeg sovnet og drømte at;
      Babyen vår var født, men mannen som hadde vert borte en uke forsto seg plutselig ikke på barna. Den fortvila toåringen forsøkte han å bysse i søvn, og ville at jeg skulle amme. Mens den nye lille babyen prøvde han å avlede fra gråten med å hoppe, danse og leke.. Han ville bare ikke forstå når jeg prøvde å forklare at han gjorde feil!
      Når jeg våknet lå heldigvis mannen og toåringen å sov så søtt begge to 😘 Og mannen er den beste faren en kan tenke seg!
      Hadde vert helt fantastisk å vunnet en stor ny seng å sove, samsove, amme, hoppe, kose og drømme videre i.. ☺️☺️☺️

    14. Hmm.. usikker på om denne bør illustreres av en kunstner – men kan være et tegn på at jeg trenger ny seng 😀
      Dette er mange år siden nå, faktisk 25. Drømte at jeg skulle besøke en god venninne i en et roms blokkleilighet i Drammen. Etter tre dager uten å se folk, bestemte jeg meg for å åpne en dør som plutselig hadde dukket opp. Det åpnet seg et nytt rom – og der fant jeg mine venner. Ikke sittende i en sofa liksom… men rett og slett partert og fordelt utover rommet.. Ganske grusomt, og ganske snodig 🙂

    15. Jeg husker veldig godt en drøm fra barndommen, men den gikk også over flere netter, jeg hadde litt evner til å styre drømmene mine og kunne fortsette på den drømmen flere ganger.. Jeg veit ikke hel hva som utløste det, kanskje sirkus eller Aladdin filmen?
      Ihvertfall var vi på skolen, jeg var sikkert 7-8år og alt var blitt litt som Aladdins verden, vi ridde på elefanter og hadde fantastiske klær, skolebygget var helt lik og folkene var de samme, men alt annet var annerledes, vanskelig å forklare, men fantastisk var det. I voksen alder husker jeg sjelden drømmene mine, men for ikke så lenge siden drømte jeg at jeg var på hyttetur med mora mi og sjefen (som jeg misliker sterkt) til samboeren, meget spesielt da vk kranglet hele turen før de kjørte ifra meg midt oppe på fjellet..

    16. Den drømmen jeg husker best akkurat nå er den jeg hadde hatt da jeg for et par uker siden våknet totalt utslitt av all saginga jeg hadde bedrevet. Jeg drømte nemlig at en person hadde svelget et frø, og at dette frøet hadde festet seg i lungen. Der vokste det opp en spire som etter hvert kom ut av munnen i form av et fullvoksent tre! Jeg måtte da naturligvis hjelpe vedkommende med å først sage av alle røttene som hang utenfor munnen, for så å prøve å sage av alle røttene som gikk bakover i svelget. De måtte jeg nappe forsiktig løs uten å røske med noen innvoller. Til slutt var det selve trestammen som måtte til pers, den skulle jeg kappe i flere deler.. og der våknet jeg. Slitsomme greier!

    17. At jeg hadde et fult kjøleskap. Kviet meg med å stå opp men hadde hele tiden all den fantastiske maten i tankene. Da jeg endelig klarte å stå opp åpnet jeg et nokså tomt kjøleskap, med unntakk av noen tørre osteskiver og en halv kartong melk.
      En annen drøm jeg har hatt er at jeg sov kjempegodt. Stod opp i drømmen, så selv om jeg ble vekket i det virkelig liv hadde jeg fått det for meg at jeg allerede hatt stått opp.
      Merkelige drømmer, nei?
      Irriterende iallefall! Drømmer som regel om hendelser som faktisk kan/kunne skjedd så våker til full forvirring.

    18. I det siste har jeg drømt mye om å forsove meg til jobben med 5 timer. Våkner et rykk. Da er det deilig å bare snu seg under dyna og sove videre

    19. Delte drømmen min, men tror den er litt for mørk til å vinne. Likevel et minne som fortsatt gir meg en helt unik ro i kroppen. Da jeg var liten drømte jeg at det hadde vært brann i huset vårt, og jeg var en engel som fløy mellom de forkullede rommene. Jeg hadde på meg den fineste kjolen jeg eide, en med blomstermønster og rød velurkrage. Det høres fælt ut, men jeg syns det er noe fint ved den drømmen. Husker fortsatt den følelsen jeg hadde da jeg fløy gjennom rommene. Jeg var ikke redd eller urolig, bare fredfull.

    20. Hehe .. For noen år siden drømte jeg ofte at jeg falt ned over alt. Både fra tak, terrasser, fjell og alskens greier man kan falle ned av .. Husker ikke hele drømmen, men den endte i allefall med at jeg falt ned av et berg, og i det jeg faller i drømmen, rykker kroppen sånn til at jeg rett og slett falt ut av sengen og i gulvet .. Våknet i “fritt fall”, før jeg deiset i gulvet .. Kan vel si jeg var greit fortumlet da jeg kom til meg selv og konkluderte med at senga måtte være for liten 🙂

    21. Har en drøm som har gått om igjen og om igjen i flere år. Den foregår alltid på en fabrikk med samlebåndsproduksjon. Noen ganger blir drømmen så kjedelig at jeg våkner, mens andre ganger blir jeg jaget rundt til jeg våkner med hjertet i halsen og full panikk. Drømmen foregår aldri på samme plassen, men det er alltid samme setting.. veeeldig rart 😳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg