Ikke tenk på meg!

Jeg vet ikke om jeg helst skal le eller gråte, jeg har faktisk gjort begge deler. Det nærmer seg nemlig påske, og det hadde jeg helt glemt da gubben satte i gang Prosjekt Trening for noen uker siden. Påske kombinert med trening er det selvsagt ikke noe feil med, men i et ubetenksomt øyeblikk svarte jeg “Ja, selvfølgelig!“, da han spurte om jeg ville bli med på Prosjekt Godtestopp.

 

 

Godtestopp er superbra.. Og vi prøver å være ganske strikte på inntaket til vanlig – bare ikke på denne ene tida av året, når påskeeggene skal fylles! For jeg elsker påskeegg! Jeg blir som en liten unge på julaften! I løpet av et halvt sekund kan jeg drømme meg tilbake til barndommen, da lillsøster og jeg spant rundt i huset og lette etter eggene som mamma hadde gjemt. Eggene som var fylt med smågodt.. Sjokolade.. Marsipan.. Baaaah!

Men på grunn av dette godtestopp-opplegget har Peter og jeg sannsynligvis vært de eneste som har lukket øynene, holdt oss for nesa og småløpt rett forbi smågodt-bonanzaen som har pågått i butikkene en stund nå. Det har riktignok vært helt sinnssykt å se hvordan folk har slåss om plassen foran eskene med godteri, men samtidig også litt rart å ikke skulle kjøpe bare bittebittelitt selv..

Og nå er det sikkert lett å tenke: “Stakkars Christina. Hun går en kjip påske i møte. Uten påskegodteri – uten deilige kalorier.

Men ikke tenk på meg!

Det viste seg nemlig at det finnes en priskrig som appellerer til sånne streitinger som meg også! Sånne som meg, som også har lyst til å gå bananas i selvplukk-hyllene og hamstre vilt, bare fordi det er påske – og bare fordi det er billig.

 

 

Så nå har jeg også fråtset i godsaker! Jeg har også handlet over evne, mye mer enn jeg sikkert har godt av – men herreminhatt, det var jo så billig!

 

 

Så tusen takk til nærbutikken min, som har reddet en stakkars streitings påskeferie. Og en spesiell takk for at dere ventet til dagen etter med å sette opp et skilt der det stod “Maks 3 poser per kunde”, haha 😉

 

 

/ Hmm.. Er gulrotkake godteri?

* Følg Knaskekona på Facebook *

29 kommentarer
    1. Jeg melder meg inn i klubben😉 Det ble appelsiner og gulrøtter på meg også😄 Et par dadler med peanøttsmør er toppers når søtsuget melder seg👍
      God påske🐣🐥

    2. Jeg er også en av de raringene som går forbi godteriene i butikken. Har hatt godteristopp i 10 uker men kan trygt si at denne uka har vært værst.
      Hamstret ikke gulrøtter akkurat, ble heller 10 flasker med ketchup. haha
      god påske !

    3. Hei !! Her har fruen i huset ( undertegnede ) hatt godteristopp fra 3.januar frem til idag..Hovedmotivasjonen var å kvitte seg med søtsug og noen ukledelige xtrakg. Well – ikke forsvant søtsuget, ei heller ikke nevneverdig mange kilo, 0,3 for å være pinlig nøyaktig 😂 Fruen har dermed konkludert med at ho kan spise sin sjokolade med god samvittighet og kanskje heller komme seg opp av sofaen 😁 Lykke til i påsken – i min verden er ikke gulrotkake godis. Sjokolade er laget av kakaobønner ; bønner = grønnsak og det bør man jo ha fem om dagen av. Minst !! God påske !!

    4. Jeg skal også være uten godteri i påsken 🙂 Håper jeg klarer det 😀 Hehe.. men heldigvis har jeg noe som demper søtsuget hos meg 🙂 Ønsker deg en riktig god påske <3

    5. Her ble det hamstring av frukt og grønt. Appelsinene er så søte og gode, så smoothie går ned på høykant for tiden 😀 god påske til dere alle 🙂

    6. Jeg er også en av de som bare går forbi godteriene i butikken. Har hatt godteristopp og usunn mat stopp i ca 2 måneder, å ikke frister det lenger heller. Så her i huset har vi hamstret appelsiner og grønnsaker🍊🍊

    7. Jeg har faktisk ikke spist godteri på over et år, men fikk en sykdom som gjør at jeg aller helst ikke burde spise sukker. En sjeldent sykdom som under 500 mennesker har i Norge. Det var hardt i starten, men jeg elsker sunnhet og helse, så nå føler jeg egentlig jeg ikke har behov for det, rører verken sukkerfri brus eller brus med sukker, ikke kunstig sukker gjennerelt. Det er vært det nå, og jeg føler meg så mye bedre når jeg ikke rører sukker 🙂

    8. Gratulerer med “førsteplass” (om enn internt i huset da) på blogglista! 😄👍🏼
      Her i huset spiser vi altfor mye godteri! Skulle ønske jeg hadde like sterk vilje som dere andre!
      Og gulrotkake må være innafor 😉

    9. Haha, du er skjønn!
      Jeg ser forresten bloggerne for første gang, kunn på grunn av deg 🙂 Veldig artig å høre stemmen din, synes du skal lagge et videoblogg innlegg, det er en utfordring 😉

    10. Gratulerer så mye med topplassering på blogglisten! Men det er jo ikke rart, du er både sjarmerende, likandes og morsom! =D (Er pappahjertet litt knust nå når du er på topp?)
      Jeg skal starte på et prosjekt “bedre helse” ETTER påsken, (puh!), men problemet er at jeg nå fråtser i godis som om jeg aldri skal sette tennene i det igjen – ever! IKKE sunt! Heldigvis (!) kom jeg litt for sent til å kunne kjøpe obskøne mengder billig godis, fordi jeg er treg av natur!
      Gleder meg til å få tid til å kikke på bloggerne og se superparet live for første gang! =D
      Ha en flott mandag! =)

    11. Konatil ligger over pappahjerte på blogglisten! Hvis ikke dét fortjener en sjololadebit så vet ikke jeg 🙂

    12. du har gått forbi Peter på bloggtoppen!!
      Konatil (13271)
      Pappahjerte (12688)
      Håper du feirer med et morsomt innlegg på hans reaksjon.
      Elsker begge deres blogger!

    13. Hei! Dette er et litt tilfeldig spørsmål, du trenger ikke svare om du ikke vil altså. Drev å las om naturlig prevensjon så kom jeg over pappahjertes innlegg om at du bruker det. Så jeg lurte bare på hvilket “apparat” du bruker? Har sett en del på natural cycles, men synses det virker dumt å måtte abonnere på en slik app hver mnd. Det blir jo som å kjøpe p-piller på apoteket da, men hadde sett for meg at jeg heller kunne kjøpe noe for en engangssum. Har også hørt om ladycomp, men det virket litt utdatert når jeg så på nettsiden deres.

    14. Jeg kommenterer aldri blogger. Men må nesten det nå.
      Så utrolig morsom du er, lo godt.
      digger humoren! Stå på 🙂 btw, skal trene I påska jeg også, men da kan man jo spise litt snop med gooooooood samvittighet ;P

    15. Spiser sjeldent snop og lignende. Liker sånn som det er.
      Klarer bare ikke putte søtt i munnen min. Blir jo for søtt liksom. Men sleit veldig med coladrikkingen. Klarte å kutte ut for to mnd siden, og gått ned 6,8 kg hittil 🙂 skal ta av mer! Har et vanlig kosthold og unne meg mørkesjokolade i helga. Er sånn jeg klarer å holde ut. Men vurderer å kjøpe liten pose med få smågodt i. Maks 10-20 stk av smågodt. Er ikke vits å kjøpe 1-3 kg når man ikke klarer å spise opp alt på en måte. Er bedre jo mindre det er 🙂 er jo mengden som avgjør alt. Man legger ikke nødvendigvis på seg av ting man spiser, men mengden av det man spiser også.
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg