Pappa jakter bonuspoeng

Da jeg sto i dusjen i dag, måtte jeg humre for meg selv. Jeg mente nemlig å huske jeg hadde skrevet et blogginnlegg om å rense sluket, og etter et søk på google fant jeg det igjen. Det ble først publisert som gjesteinnlegg hos gubben for et år siden, men siden det er nøyaktig like aktuelt i dag, syns jeg det er på sin plass med et lite gjensyn 🙂

 

– “Jepp jepp, da var det gjort!”

Jeg satt på gulvet og lekte med Nora da Peter kom svinsende ned trappa.

– “Gjort hva da?”, spurte jeg.

– “Nei æsj, ikke tenk på det..”, fortsatte han.

– “Ikke tenk på hva da? Hallo? Si det da.”

– “Okei da! Siden du maser.. Du husker da jeg dusjet i dag morges? Sluket vettu. Det var jo helt tett. Så vidt vannet ble borte til slutt.”

– “Ja”, mumlet jeg, “det stemmer, det..”

– “Nettopp. Ja, jeg kan ikke huske sist det var såå tett!”

– “Nei, jo, ja..”

– “Ja, og heldigvis for deg, så har du funnet deg en mann som bare gjør ting!“, sprudlet han videre.

– “Å?!”

– “Jepp! Trenger ikke mase på denna karen for å få ting gjort lissom. Det ligger i min natur å fikse opp i ting.”

 


Problemer på badet? I fix!

 

Jeg måtte humre av den gutteaktige iveren hans, til tross for at dette var helt ny informasjon for meg..

– “Ja, så da gjetter du vel hva jeg har gjort?”, spurte han ivrig.

– “Hmm”, smilte jeg, “kan det være noe med sluket, da?”

– “Oh y e s, my lady! Jeg har renset sluket! Tok det sånn på strak arm mens jeg kledde på guttungen, da vettu.”

– “Eh, okei..”, fortsatte jeg, “var det mye hår nedi der da, eller?”

– “Merkelig at du spør, for det var overraskende lite hår faktisk.. Jeg hadde jo forventet å finne et par kilo av manken din som vanlig, men ja.. Sluket var faktisk såpass rent at jeg måtte fram med Plumboen.”

– “Plumboen? Jammen.. Sjekket du om sluket fortsatt var tett først, da?”

– “Hva mener du?”

– “Nei, jeg mener bare at hvis sluket var rent..”

“Hallo”, avbrøt Peter, “så du da jeg dusjet i morges eller? Det var tett! Helt tett!”

– “Det stemmer, men..”

Han lot meg ikke fullføre..

– “Ja, og siden det var så lite hår der, så tenkte jeg litt logisk. Håret må ha kommet seg lenger ned i rørene og har kladdet seg sammen der nede, så da gikk jeg på med plumbo. Brukte sånn plumbo-gel da vettu, så blir det ikke så mye skadelige gasser i lufta. Ikke verst, hva? Fattern tenker på alt.”

Jeg rakk ikke si noe mer før han blåste seg opp igjen, kry som en hane.

– “Neida, så jeg bare rensa opp litt skikkelig da vettu. Kall meg Mr. Plumbo hvis du vil! Eller ja, det var kanskje litt å ta i.. Men handy man, eller? Hæ? Det har du jo alltid ønska deg!”

 


Peter når han renser sluket …

 

Det var vel sånn cirka her jeg burde avbrutt ham og sagt at det ikke var spesielt rart at sluket var overraskende rent.. Jeg hadde allerede tatt det.

Jeg hadde renset og fjernet en halv parykk fra sluket før jeg hoppet inn i dusjen selv for over en time siden.. Ikke rart det var tett med andre ord, så den plumboen var sannsynligvis til liten nytte.

Så det han nå sto og skrøt av var altså hvordan han egenhendig hadde klart å rense et allerede rent sluk. Også så veldig stolt!

Jeg visste ikke om jeg skulle bryte ut i latter eller rolig fortelle ham sannheten, men da jeg så ham stå der stolt og glad og fornøyd, hadde jeg liksom ikke hjerte til det. Og siden det var søndag og alt …

“Ja fy søren..”, smilte jeg før jeg ga ham et kyss, “jeg er heldig som har deg.”

 

 

/ Pappahjerte… men ikke akkurat Handyhjerte 😉

* Følg Konatil på Facebook *

7 kommentarer

Siste innlegg