Glad slutt på en tøff uke

Hello sommervarme! Været gjør alt det kan for å muntre opp om dagen, og jeg må innrømme at det er veldig kjærkomment med deilige varmegrader akkurat nå. Sola varmer minst like mye som alle de fine kommentarene jeg fikk på mitt forrige blogginnlegg – tusen takk, hver og én <3

 


Sjekk den ene tøffingen som strekker seg i midten 😉

 

Og som om jeg ikke var frynsete nok fra før denne uka, så ble hunden vår akutt dårlig på torsdag. Etter ørten telefoner, fant vi endelig en dyrlege som kunne ta oss i mot selv om det var helligdag – og etter at hun hadde utført den nødvendigste førstehjelpen, konstaterte hun kjapt at det var nødvendig med innleggelse og at vi måtte kjøre videre til Moss. Jeg var helt knust, og det var nok derfor dyrlegen ventet til jeg var utenfor hørevidde før hun hvisket til Peter: “Kjør fort.

Da jeg satt i bilen med den pjuske lille hunden ved beina, og den gjennomsiktige posen med intravenøs væske dinglende fra taket ved det høyre øret mitt, tenkte jeg at nå kommer jeg til å klappe sammen. Han betyr mye for meg, den lille tassen – og uka hadde vært mer enn tøff nok fra før. Jeg visste ikke om jeg skulle gråte eller kaste opp eller besvime der jeg satt.

De neste timene er som en eneste stor smørje. Noen blodprøver og enda mer væskebehandling, så fikk vi beskjed om at de skulle fortsette undersøkelsene utover natten – og at Teo var i de beste hender. Peter og jeg kunne reise hjem.

Dette går bra, det“, smilte dyrlegen, “Så de tårene dine kan du spare til noe annet

Du skulle bare visst, tenkte jeg.. Men heldigvis, etter to netter på “sykehus” kom telefonen om at det var en som var klar for å reise hjem – og jeg kan ikke huske sist jeg var så lettet. Aldri før har Bastøferga vært så fantastisk!

 

 

Da vi kom fram ville gjensynsgleden ingen ende ta, og jeg elsker dette bildet som Peter knipset midt oppi det hele.. Rett og slett et lykkelig øyeblikk, med hvit bandasje rundt forlabben og med en tydelig sommer i anmarsj:

 

 

Et skikkelig lyspunkt i en ellers trist uke. Og takk og lov for det <3

/ Tusen millioner takk til dyrlege Monica i Sandefjord – og teamet på Jeløya.

* Følg Konatil på Facebook *

14 kommentarer
    1. Så bra at han ble frisk!!! Man blir så utrolig glad i de,det er forferdelig når de har det vondt😔 Håper denne uken blir bedre for dere🙏

    2. Huff, skjønner godt at du ble redd og lei deg. Man er jo så glad i kjæledyrene sine❤️Har selv en golden retriever som jeg er så uendelig glad i❤️
      Ønsker deg og dine alt godt

    3. Klem til deg 😊 Man blir jo ubeskrivelig glad i disse firfotingene ❤ Vår familiehund måtte avlives etter påsken ifjor, og sukk hvor tomt det er uten henne 😢❤ Håper inderlig den neste uka blir bedre for dere 😊

    4. Åååh –
      Masse god bedring til Teo:) sender deg en klem og håper at neste uke blir litt bedre <3 Dere er et inspirerende par, du og Peter!

    5. Så bra det det gikk fint , og at han er på beina igjen nå ❤️ Måtte denne uken bringe deg masse sol og ny energi 🙌🏻💗

    6. Så godt å høre! Hadde selv en cavalier som jeg mistet i høst etter ti fantastiske år. Noe av det aller tøffeste jeg har opplevd.. En hunderase med bedre personlighet skal man lete lenge etter <3

    7. Uff så skummelt!!! 😢 har selv en hund som jeg elsker så inderlig høyt! Hva var det som skjedde med han? Uansett, godt å høre at han er bedre!! ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg