Alle mann opp!

I går ettermiddag skjedde noe som endelig fikk meg til å le igjen, og jeg lo faktisk så fælt at jeg nesten falt ut av stolen 🙂

Peter hadde tatt med ungene opp for et bad før kveldsmaten, sånn at jeg skulle få tid til å skrive på et blogginnlegg. Jeg liker å ha det stille når jeg skriver, så jeg skrudde av radioen på kjøkkenet. Jeg satte meg godt til rette i stolen i hjørnet, og det eneste jeg hørte var lyden av Teos snorking – pluss latter og gledesrop fra badekaret i andre etasje.

 


Klappet og klart!

 

Det kunne vel ikke ha gått mer enn fem minutter, før jeg spisset ørene. For siden det var så stille, hørtes det ekstra tydelig da Peter plutselig hevet stemmen:

Men i heeeelvete..

Han banner ytterst sjeldent foran ungene, derfor satt jeg plutselig med ørene på stilk..

HVA er det der?“, hørte jeg ham fortsette.

Jeg holdt pusten mens jeg lyttet. Men oppe var det helt stille – det kom ingen respons fra de to barna. Men så, før jeg rakk å tenke meg om, fulgte lyden av en hysterisk pappa:

OKEI!“, brølte han høyt, “ALLE MANN OPP! Noen har BÆSJET i badekaret!

Jeg klarer rett og slett ikke beskrive med ord hvor kaotisk det ble på bare et par sekunder. Det var hyl og rop fra både store og små, lyden av våte kropper som spratt opp av badekaret, og en meget stresset pappastemme som beordret begge de to små inn i dusjen, mens han selv æsjet og uffet, stønnet, pustet og peste – kun avbrutt av sine egne setninger: – “Er det så vanskelig å gjøre unna sånne ting før man skal ta seg et bad..?!” og – “Herregud, må disse lekene desinfiseres nå, eller hva?

Jeg fikk nesten ikke puste, så høyt hikstet jeg av latter.

Jeg kunne såklart løpt opp trappen for å hjelpe til, meeeen…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kanskje neste gang.. 😉

 

/ Shit happens!

PS. Dette kan vel kalles karma, eller hva Peter? Jeg leser nemlig bloggen din 😉 —>  Den forbudte gleden

18 kommentarer
    1. Hahah x) ler så jeg griner xD minner meg om det momente når lillesøstra mi satt i en badestamp og jeg utbryter “ÆÆÆÆSJ!” fordi ja hun hadde bæsja (mange år siden) også hyl-ler-jeg ish og lillesøstra skjønte ingenting og ler hun også 😛 Mamma tok bilde av le-scena så ingen utenom megselv vet hva som egentlig skjedde 😛

    2. Kenneth: Jøss, for en timing på innleggene da gitt! Men ja, du beskrev det jo rimelig likt som det hørtes ut her i huset 😉 Håper dere får en fin dag i morgen!

    3. Kjære vene, haha!! Jeg hadde blitt i sofaen selv. Kanskje poppet litt pop corn og sjenket opp et glass med brus;-) Og du, så mange fine minner med bestemoren din<3 De blir aldri borte. De er dine for alltid 🙂 Rørende innlegg i går. Slenger over en sånn Internett-klem! Hørt dem er gode!

    4. Hehe….
      Det høyrtes ufattelig kjent ut… Med 4 små i hus, har det ikkje mangla på sånne små utfordringar i hverdagen, her i heimen heller…
      Det toppe seg her ein kveld, med pottetrening med Mini’en, kor an itte endt oppdrag… Bare reisa seg opp og tar med seg pottå utover mot badet… Men trør på ein av lekebilane, han nettopp har lekt med… Og sende heila potteinnholdet, lukst utover heila golvet…
      Jippi…
      Mvh Frode…
      Ps.. Godt å høre at du ler igjen… Det e ein øvegang… Det seie alltid far min… =)

    5. Det var popcorn og leskedrikk jeg burde gått for, ja! Haha 🙂
      Og ja, du har helt rett – jeg har veldig mange gode minner i hjertet mitt som vil være der for bestandig! Føler meg heldig <3
      Og tusen takk for internettklem, den var faktisk veldig god! 🙂

    6. Frode: Bare elsker når du stikker innom og legger igjen en liten historie til meg! Haha, og denne kunne jeg levende se for meg gitt 😉
      Klok mann, far din 🙂

    7. Næææi iiiisj haha Christina! Det var akkurat det som skjedde med minsten her for to uker siden. Tredje gangen han poopa oppi der, bare at DENNE gangen var det krise av mange grunner: Mathias på 6 satt oppi, jeg hadde ikke hansker der nede og måtte løpe opp og gripe det beste plukke bæsj-utstyret jeg fant, nemlig poser som hansker (anbefales IKKE, man kan like gjerne plukke med fingrene), måtte dusje barna, så skynde meg å plukke bæsjeklomper før de løste seg opp. En del av krisen var at jeg freste, og sa til Mathias: Sorry vennen, mamma lover å le av dette etterpå, fres. Hils mannen og si at jeg FORSTÅR GODT at han banna hoho for noe dritt 😂 Hilsen Helene forbipolene

    8. Å herreguud 😂😂😂 leeer gooodt nå ass 😂😂😂
      Lillekråka her dreit i vanne ca hver gang en periode…
      Det var ikke så morsomt, men når man Slipper og rydde
      Opp er det helt hysterisk morsomt å lese om det😂😂😂
      Du skriver såå levende og jeg eeelsker at du lar mannen
      Håntere situasjonen alene 😂😂😂

    9. Så bra! Han vil bli sterkere og takle utfordringene godt selv. Learn by doing 😂 som enslig fembarnsmor har pappaene glatt sluppet unna den der, mens jeg har opplevd den vel mange ganger. Godt at en pappa får ta seg av det og ja, hvorfor skule du løfte på reva om han ikke gjør det? Regner med alvor som brann eller skade roper han vel på deg?!

    10. Haha, bæsj i vann – livet er ALDRI så morsomt som når det skjer:-D
      I fjor sommer oppdaget min mann en flytende bæsj ute i vannet på badestranden. Han og svogeren min tok affære og rykket ut i gummibåt for å “operere den bort”. Med håv og greier. Haha, lo så jeg grein! Det så nemlig temmelig mystisk ut med to voksne menn i en bitte liten lekebåt, som med høytidelig mine og lavmælte stemmer helt tydelig var ute på et “alvorlig” oppdrag – uten at de andre badestrandgjestene visste hva det gjaldt:-D

    11. Hahahah fantastisk! Er vel litt sånn jeg reagerer hver gang noen av småsøsknene mine må bytte bleie. Kjenner at det er helt greit at det ansvaret ikke er mitt enda.

    12. Hæhæhæ… Herlig! Husker min en gang, han presterte å legge en “kabel” rett forran kjøleskapsdøra, det syns jeg var fint se.. Eller ikke? 😉 hoho! Men hadde gjort akkurat som du da, hadde ikke løfta en finger ettersom han ikke ropte på deg, haha! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg