Glutenfri pizzafest!

/ Sponset innlegg

Noe av det triveligste jeg vet om, er å gå ut og spise pizza med noen jeg er glad i. Det er noe med den helt spesielle stemningen som oppstår når alle rundt bordet nyter den samme maten – og deler den samme gleden! Derfor tok Peter og jeg med oss et vennepar på Peppes, og der fikk vi oss en fantastisk overraskelse 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

For pizza er noe av det beste som finnes, men det kjipe for oss med kranglete gluten-mager er hvor halvveis det ofte smaker av de glutenfrie variantene. Den store drømmen er jo å kunne spise vanlig mat uten at det får konsekvenser – og nå vil jeg faktisk påstå at det er mulig igjen. For Peppes har klart å lage en tynn og sprø glutenfri pizzabunn som smaker helt fantastisk!

Jeg trodde faktisk ikke mine egne smaksløker da jeg jafset i meg den første biten, men heldigvis kunne de andre rundt bordet bekrefte hvor godt det smakte. Den ene halvparten av venneparet har cøliaki, og både hun og mannen var helt enig i at det ikke kunne merkes at bunnen var glutenfri.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I tillegg til disse nye bunnene, har fyllet blitt enda bedre smaksmessig – og man kan velge mellom hele 23 fristende varianter. Vi testet fire forskjellige, og det var nærmest trampeklapp for hver og en av dem. Mine favoritter ble forresten “Pulled Veal” og “Heavy Heaven” 😉

Akkurat nå feirer Peppes lansering av ny og bedre glutenfri pizza og tilbyr 50 kroner i rabatt på én av de 23 glutenfrie variantene! Det eneste du trenger å gjøre, er å sende “Gluten” til 2229 – eller skrive inn telefonnummeret ditt i dette feltet:

 

 

Da mottar du en kupong du kan løse inn i restauranten, og rabatten trekkes fra i kassen. Tilbudet varer til og med 31. mai. De forskjellige pizzaene finner du også en oversikt over på Peppes.no.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så finn en du er glad i (kan også være deg selv) og ta turen til Peppes for en skikkelig glutenfri smaksopplevelse!

PS. Peppes tilsetter ikke ekstra hvetestivelse i sine glutenfrie produkter, og bunnene har et veldig lavt PPM-nivå. (Maks 5 PPM)

Les mer og se hele menyen på peppes.no

* Følg Peppes på Facebook *

7 kommentarer
    1. Da blir det nok en tur på Peppes i nærmeste framtid. Ikke lett å ikke tåle gluten. Mye tørt og stusselig. Savner mest god pizza og brødvarer. Bra at flere klarer å lage gode erstattere 😊👍🏼

    2. Hehe… Det eg la mest merke te, sjøl om eg e jysla glad i pizza … Det va dei her bildene… Og då spesielt kameravinklane… For nå proklamerte jo akkurat din kjære bedre halvdel i eit innlegg om kor liten du va….
      Og det e då eg lure litt på kossen i all verden du klarte å komma såpassa høgt, at du va over taklampen se hang over bordet…??
      Dei andre e jo då liksom sjølforklarande, der de nærmast e tatt kant i kant med bord høyden.. ;-D
      Eg ser jo føre meg detta synet… Hu der “littla” oppå bordet med speilreflekskamera… mens hu knipse pizzaen… hehe…
      Og kjenne forsåvidt meg sjøl litt igjen, når eg sko knipsa bilder av ein aktivitet Litlajentå og Mini’en holdt på me, her ein dag. Se eg sko reklamera litt for på bloggen min…
      Kor Kånå bara himla med augene, og tantebarnet hennas sleit med å holda seg alvorlige… Der eg føyk rundt, oppå og unna bordet å knipsa villt, for å få nåken flotte bilder… =D
      Ha ein strålande pinsehelg og 17 Mai, både du og dine…
      Mvh Han i Bodå …

    3. Ååååå! Fantastisk! Min gluten allergiske mage jubler!
      Det er en peppes bare noen få hundre meter nedi svingen fra der jeg bor- og nå får de nok litt oftere besøk av meg der nede! Dette så veldig lovende ut! Takk for tips 👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg