Fin start på en merkelig dag

Sent i går kveld måtte jeg faktisk regne på om jeg kom til å fylle 33 eller 34 år når klokka passerte midnatt. Og for meg som ikke føler meg en dag over 27, var det litt småsjokk å oppdage at jeg blir 35 til neste år!

Men hvilken rolle spiller vel et tall når man våkner opp til herlige bursdagsklemmer fra to småtroll og en hemmelighetsfull mann 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Vi åpner denne først, mamma. Det er sånne.. Lakriskuler, vet du..”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det ble bursdagsfrokost i sofaen, med flagg og fine gaver som jeg fikk uvurderlig hjelp til å pakke opp. Det egenkomponerte kortet fra fireåringen ble selvfølgelig høydepunktet for et rørt mammahjerte 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Du er søt, pen og kul” 😉

 

Men dagen i dag har vært helt spesiell – fin og trist på samme tid. For etter frokost dro vi til kirken for å ta et siste farvel med gode Farmor. Et øyeblikk jeg har gruet meg veldig til, og den siste halvannen uken har vært helt forferdelig. Og enda rarere ble det å ha bursdag på en sånn dag.

Men på en måte var det litt fint også, for begravelsen ble både fin og verdig – og det føltes riktig å hedre hennes minne akkurat i dag.

Helt på tampen av en ganske rar dag, føler jeg meg egentlig ganske tom. Så nå har jeg bare mest lyst til å krype inn i armkroken til Peter, se siste episode av Skam og gå løs på boksen med lakrisgodteri jeg fikk av 4-åringen i dag.

For akkurat nå høres det bare veldig deilig ut å tømme hjernen for tanker og bare engasjere meg i rulleplasser og hooking. Og lakrisgodteri 😉

 

/ <3

* Følg Konatil på Facebook *

11 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen 🎈 og kondolerer! Følte jeg kjente meg litt igjen,bestefar døde for 3 år siden,på min bursdag,som er imorra og ble begravet på vår bryllupsdag. Det ble fine og triste dager samtidig… God helg og god pinse 🎉

    2. Bursdag på samme dag vi da! Har blitt 29 litt flere ganger en deg… Gratulerer så masse med dagen 🙂
      Har nå sitti i noen minutter og prøvd å finne på noe lurt/riktig å si om dagen din, men blir bare rart så da hopper jeg over det….

    3. Gratulerer med dagen😄 Neste år er du halvveis til 70, bare for å muntre deg opp litt 😂
      Forstår godt at det ble en vanskelig dag for deg! Det er vanskelig å miste besteforeldre en har hatt et nært forhold til💕💕

    4. Gratulera så mykje med dagen til favorittbloggaren min! (den vinne du stort, sjølv om eg følger sånn 50 bloggar ((no lifer)))! Kjenner den følelsen, oldefar begravdes på min og mamma sin bursdag for snart ti år sida. Så surrealistisk, trist og alt på ein gong. Bra du har gode mennesker rundt deg! Eg og kjærasten skal rulla i gong Skam no, har underholdt svigermor på besøk med gullruten!

    5. Gratulerer med dagen – ser ut til at du er født akkurat samme dag som meg du? 13.mai 1982?? Morro😃😃😃

    6. Så bra du hadde en fin bursdag❤
      Min farmor døde på bursdagen min. Siden jeg bodde i en annen landsdel på den tiden, hun ble oppdaget senteret på kvelden og jeg hadde eksamen dagen etter, bestemte foreldrene mine seg for å ikke si noe før dagen etter, etter eksamen. Det gjorde at jeg fikk ha en fin bursdag og fikk konsentrert meg på eksamen. Men da gravsteinen endelig kom, kjente jeg på at det ikke var så behagelig å se bursdagen min der. Og hver bursdag etter har blitt delt mellom glede over feiring og sorg over tapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg