Skrotnisse på tur

Nå føler jeg meg rimelig sikker på at jeg har nådd toppen av skrotnisse-skalaen..

Akkurat i det jeg hoppet ut av bilen i parkeringshuset i Malaga, kjente jeg det. Vi hadde kjørt i en time, og var klare for å traske rundt i storbyen. Se på de flotte bygningene, spise lunsj, traske litt til, knipse bilder, kjøpe en is, traske enda litt til.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men så hoppet jeg ut av bilen, og oppdaget at sålen på den ene sandalen min hadde gått fra å sprike forsiktig foran – til nesten å falle helt av.

Great.

– “Å nei!“, sukket jeg fortvilet til Peter, “skoen min er ødelagt!

Han kastet et raskt blikk på meg, før han mumlet: – “Gå barbeint, da.

Jeg kjente panikken bre seg, skulle jeg gå uten sko en hel dag i en storby som Malaga? Å kjøpe seg nye sandaler er ikke superlett når man har bittesmå str 35-føtter, dessuten hadde jeg en følelse av at svigerfar ikke ville hoppe i taket av glede over tanken på å dra på skoshopping..

Men så kom jeg på en fantastisk idé. Billig, enkel, rask og tilgjengelig. Og sånn hadde det seg at hele familien plutselig stod og tygde tyggis for harde livet.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Tygge tygge tygge”, tygde svigerfar

 

For planen var selvsagt like enkel som den var genial: Tyggis = lim, og vips så burde sålen og sandalen være limt sammen igjen. Perfekt!

 


Ikke klar for å kaste deg i søpla helt enda – gode, gamle sandal!

 

Men da vi sto der og drøvtygde tyggis for å få nok byggemateriale og deretter samlet oss rundt sandalen for å dytte den full av ihjeltygde klatter, føltes planen plutselig ikke like god. Og da jeg tråkket ned og det tøyt tyggis ut på alle kanter, som deretter la seg som en skjørtekant rundt sålen, kjente jeg fort at planen hadde nådd toppen av skrotnisse-skalaen.

 

 

Men hey: Det fungerte! Jeg kunne gå resten av dagen med en sandal som plutselig var så god som ny.

Dessuten luktet den friskt av jordbær 😉

 

/ Og jeg tror jeg fikk en stjerne i boka til svigerfar 🙂

Les også:
Svigerfar og sokkene

26 kommentarer
    1. Godt å høre at jeg ikke er den eneste voksne som bruker 35 i sko. Det eneste positive er at barnesko er en del billigere enn voksensko 😜

    2. Her brukes det størrelse 32,så må fysisk inn i butikken og prøve.finnes mye fint,men er ikke for alle den pynten.hehe.

    3. Hoho, godt å høre det er flere med små bein! Det har tatt lang tid, men nå er jeg blitt litt mer voksen og føler ikke den store “skammen” over å gå til barneskoavdelinga for å finne noen sommersko… Men bare når jeg går alene!

    4. Dette er litt off-topic, men da jeg lå på sykehus så kom det en nattevakt inn til meg som lignet utrolig mye på deg. Like før jeg spurte om vi kunne ta en selfie sammen 😂😂

    5. Veldig oppfinnsomt! 🙂 Men, det finnes såååå mye mer sko i små størrelser i Spania enn hjemme i Norge, særlig lekre sandaler! Anbefaler en skoshopping altså😉 Elsker denne bloggen! Pappahjerte ligger liksom ikke på1. plassen min lenger!

    6. Herlig historie, du har en fantastisk måte å formulere deg på 😀 Måtte nesten le høyt her jeg sitter på biblioteket med eksamensforberedelser! Klarte heldigvis å holde det inne 😛

    7. Weee, har jeg danket ned gubben fra tronen din? Det liker jeg! Haha 🙂
      Foreløpig har jeg ikke funnet annet enn for store sandaler her nede, men svigermor har ymtet frampå om en slags shoppedag i morgen.. Så da krysser jeg fingrene for mine små føtter 🙂

    8. Hahaha! Fantastisk! Men burde ikke Spania være det beste stedet i verden å løse de problemene på? De har jo så sjukt små bein nedover i Europa, at sandaler i str 35 må jo være det enkleste i verden å få fatt i!
      mvh big foot som ikke trenger å vurdere skokjøp i Spania en gang 😛

    9. Å guriland.. Den vogna er en gammel “traver” som har fungert som spania-vogn i åtte år nå – lillesnuppa er barnebarn nummer seks som bruker den! Vet faktisk ikke hvilket merke det er, eller om den er importert fra Norge 😉 Men den har virkelig gjort nytta si – går som ei klokke enda!

    10. Føler så med deg når det gjelder små føtter. Har I alle år slitt med å finne sko. Men shoppet på zalando å fant meg 10 par på 20 min. Så var det å velge☺ Men når man da først finner så blir de brukt til de er utslitt ja☺ Lykke til med å finne ett par nye du kan bruke da☺

    11. Er julaften i stua her: fant nettopp ut at H&M har begynt å føre noen sko i str.35.
      Greit å sjekke ut, nå når tyggis-sandalene er parkert for godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg