Tilbake på soverommet

Noen vil kanskje mene at jeg er litt skrotnisse.. Men jeg syns altså det er fint å rose folk. Hvis jeg leser en skikkelig bra artikkel i en avis for eksempel, så hender det at jeg sender skribenten en mail hvor jeg skriver hvor godt jeg likte artikkelen. Ikke noe snikksnakk liksom, bare en hyggelig mail med rene fakta. Stemmen til Ronny Brede Aase er et annet eksempel; jeg syns det er så fantastisk å våkne opp til den hver morgen, at jeg sendte ham en facebook-melding i 2010 for å fortelle ham det.

Kanskje er det nettopp på grunn av dette, at jeg setter sånn pris på tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min. Jeg tar til meg både ros og ris, begge deler er like viktig – men innimellom må jeg innrømme at jeg blir helt fnisete av alt dere får med dere!

For siden jeg “bare” skriver om hverdagsting, blir jeg veldig overrasket de gangene det oppstår tilbakemeldings-storm i innboksen min. Som for eksempel at jeg bruker tanntråd etter tannpussen eller at jeg plukker liljekonvaler i mai. For tanntråd skal jo brukes FØR tannpussen, og hvordan kan jeg finne på å ha liljekonvaler i hus – vet jeg virkelig ikke hvor giftige de er?!

Men én spesiell ting har toppet engasjements-lista.. Og som en slags takk til alle dere som har sendt bekymrede meldinger og kommentarer om temaet, så har jeg en gladnyhet på lur:

Peter har flyttet inn på soverommet igjen!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Oh yes, det at Peter og jeg har sovet på hvert vårt soverom har nemlig vist seg å være til stor bekymring for flere av mine lesere. Mang en gang har jeg jo fortalt at Peter og jeg sover litt her og der som det passer seg, først og fremst fordi vi har måttet finne løsninger der alle i husstanden får mest mulig søvn. En periode sov jeg på gjesterommet med lillesnupp, en periode hadde vi en madrass på gulvet inne hos fireåringen.

Og det er jo selvsagt ikke bra! Å sette forholdet på pause fordi man setter barna foran alt annet, det kan straffe seg med tiden, det. Plutselig sitter man der med store barn – og først da lurer man på om ikke gubben skal flytte tilbake fra gjesterommet. Også oppdager man at man trives best med å sove alene, og da kan man angre da! Tenk om det er for sent?

Så nå har vi altså tatt grep. Peter is back.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så nå gleder jeg meg til søvngjengeri stort sett hver eneste natt, angrep på usynlige tyver i klesskapet, snorking, småprumping og ikke minst lyden av gnissende tenner. Men han er min lille småprump, og det føles veldig godt å ha ham tilbake igjen 🙂

 

/ Krysser fingrene for at det ikke er for sent 😉

* Følg Konatil på Facebook *

16 kommentarer
    1. Hoho, BRA dere tar tak i forholdet;-) er du alltid lyssky eller var du det bare under graviditetene:-)?

    2. Ja, jeg mente at jeg ikke tålte varmen særlig godt mens jeg var gravid 🙂 Men jeg tåler ikke varmen sånn som jeg gjorde da jeg var tjue, altså!

    3. Hehe….
      Det e litt løye kan man blir vant med, og ka man te slutt av og te savne, med kvarandre… Itte nåken år på baken sammen..
      Me og, har hatt nåken sånne periodar, kor nettene har blitt lange, når kulda har satt inn…
      Men unngår man fella, så får man alltid feire ilag igjen…
      =D
      Mvh Frode….
      P.s … Fått ny blogg, i tilfelle du ikkje har fått det med deg… 😉

    4. Koselig å lese at han er tilbake på soverommet 🙂
      Her hos oss er vi på trettende året med soving litt her og litt der, og det fungerer faktisk. I perioder vi deler soverom er vi begge betydelig påvirket av søvnmangel, jeg fordi han snorker noe så infernalsk og smatter veldig høylytt i søvne. Han plages av at jeg dytter og knuffer for å snu ham, og når jeg sovner ja da synger jeg :p
      Så, separate soverom størsteparten av tiden er nok det som har berget ekteskapet vårt.
      Ikke sånn at jeg anbefaler alle å “flytte” på hver sine soverom, men jeg fraråder å utelukke det 😉

    5. Altså, tanntråd etter tannpuss er jo sånn det gjøres?! Og selvfølgelig plukker man liljekonvaller og tar med inn. Både vakre og lukter himmelsk😄 Sove på hvert sitt rom har vi også gjort, helt til vi skjønte at ungene roet seg ved å sove på samme rom. Nå har vi delt seng i et halvt års tid og tredjemann kommer om 3 mnd 😄😂👍 da flytter nok gubben ut igjen 😂

    6. Vi sover på vært vårt rom hele tiden, Men vi besøker jo hverandre på rommet til hverandre når man har lyst på nogot attåt. Vi bestiller tilogmed vær vårt hotellrom når vi skal på ferie, vegg i vegg da om mulig, men har bodd på vær vår etasje ved ett par annledninger. hehe
      Begge sover bare bedre vær for oss og i det hele tatt er det godt for forholdet vårt at vi har vår “Personal Space”. Mange tenker jo gjerne at herregud dere må jo ha problemer, og hvorfor gidde og bo sammen hvis det skal være sånn etc, Men tvert imot så har vi det superdupert sammen og lidenskapen for hverandre kunne ikke vært større selv etter 11 år som samboere. 🙂

    7. Hihihi, det blir nok koselig det😉 Her i huset er det soving litt her å der, de ukene gubben går kveldsskift er det enklest at han ligger på gjesterommet. I tillegg snorker han sånn at vil jeg ha en god natt søvn med han ved sia, må jeg kjappe meg å sove. Og det er enklere sagt en gjort😝 Nei, så lenge man har det fint sammen, og møtes for litt kos i ny og ne, kan folk få gjøre som man vil☺️👍🏻

    8. Øy, det der hørtes jo bare helt nydelig ut spør du meg, haha! Nå ble jeg nesten litt fristet til å flytte ut på gjesterommet 🙂 Flott at det funker så bra for dere, krysser fingrene for (minst) 11 år til, da 😉

    9. Gratulerer med å slå din mann på blogglisten 🙂
      Du skriver veldig bra, og jeg smilte godt da jeg så at jeg faktisk måtte “lese meg opp” på bloggen din igjen.
      Du må skrive oftere.
      Det der med å sove sammen kan være både fantastisk og grusomt. Har en mann selv som lever sitt eget liv.
      Noen netter så føles det ut som vi har fest i senga. Og det er ikke fordi det ligger en bulldog på 40 kg i midten. Men fordi gubben hoier, synger?/nynner? og snakker. Noen ganger om spill og andre ganger om russiske transport horer fra Toten.
      What?
      Av og til lurer jeg på hvem denne mannen er og hva dom foregår oppi nøtta hans.
      Men det er det som gjør det litt ekstra kos også. Om vi hadde sovet hver for oss, så ville jeg ikke kunne mobbet han for alt det sinnsyke som ramler ut av kjeften hans 🙂
      Stå på videre,koser meg med bloggen din, og venter på hevninnlegg for stakkars Oftebro

    10. Jeg sover utrolig mye bedre om jeg har Lille Gubben ved siden av meg i sengen, så noe separat soverom er ikke aktuelt her nei! Vi er foreløbig særboere og jeg sover mye bedre når jeg er hos ham – selv om han snur seg som en propell, av og til snorker litt, snakker i søvne og gjerne tar godt over halve sengen. Men jeg elsker det! :o) Jeg elsker å kunne strekke ut hånden og kjenne at han er der, å høre pusten hans og å gi ham et forsiktig lite nuss på kinnet når jeg kommer tilbake til sengen etter et nattlig dobesøk. :o) Vi har vært i lag i 11 år, så det skyldes ikke at vi er fullstendig nyforelskede heller. ;o) Ligger alltid på armen en stund før vi sovner og som oftest før vi står opp også – kooooos!

    11. Jeg eeer så glad for at fler bruker tanntråd etter tannpuss! Jeg har fått så mye negative kommentarer på det at jeg rett og slett pusser ETTERPÅ også – for nei, det går ikke an å snu på den rekkefølgen! Da ble det sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg