Flau krig

I går tok vi en spontantur på hytta, og etter alt letekaoset som har regjert her hjemme de siste dagene, var det en befrielse å komme seg bort litt. Vi er så heldige å ha hytta til foreldrene mine bare en liten svipptur hjemmefra, og det er så deilig å slippe lange timer i bil før vi er framme.

Ekstra koselig er det når mamma og pappa er der selv også, og jeg er glad jeg har funnet meg en mann som ikke har problemer med å være seg selv rundt sine svigerforeldre. Hvis han føler for å ta seg en strekk i sofaen med ei pute på hodet, ja så gjør han bare det!

 


(Fra min snapstory: umulius82)

 

Vi fikk koblet skikkelig av et par dager, men da vi satt i bilen på vei hjem i kveld, var det raskt tilbake til virkeligheten igjen. For da oppdaget jeg tilfeldigvis at Side2 hadde delt innlegget jeg postet i går, og jeg kjente umiddelbart at jeg fikk lyst til å synke gjennom bilsetet.. For denne lille “ubetydeligheten”, der Peter leter etter noe jeg har endret her i heimen, har altså blitt til en “krig” – og jeg er seriøst på grensa til rødmende flau.. Off – det som bare er en liten fillesak!

 

 

 

Men men. Nå i kveld kom i alle fall katta seg ut av sekken – Peter vet hva det er jeg har gjort, og om han fant det ut selv eller om jeg måtte fortelle det, kan du se “live” i den rykende ferske videoen han nettopp har postet her. Jeg er forresten takknemlig for at han ikke ga meg tid til å ordne hyttehåret eller skifte fra hytteantrekk før jeg måtte stille opp foran kamera. Han er grei sånn 😉

Sånn atte ja.. This is it: Onsdag kveld sjekket jeg altså kalenderen for å finne ut hva slags søppel som skulle tømmes dagen etter, og da jeg så det var restavfall bestemte jeg meg for å av-ise det lille fryseskapet vårt på kjøkkenet. Dette har irritert meg veldig lenge, og for å få til det, måtte jeg flytte alle frossenvarene over i det store fryseskapet vi har i boden. Mens jeg ryddet ut av det lille skapet, fant jeg ut at dette var en ypperlig anledning til å ta en skikkelig kasterunde.

Jeg har nemlig en tendens til å fryse ned matvarer, og glemme dem. I flere år. Peter irriterer seg grønn over dette, han har til og med sendt meg masse linker med informasjon om hvor lenge forskjellige frosne varer holder seg i fryseren, haha.. La meg bare si det sånn at det var en del gammel datostempling inni det skapet som burde funnet veien til søpla for lengst 😉

Det er jo ikke så ofte man roter rundt i skuffer man vet er fulle av gamle matvarer, derfor tenkte jeg at det kunne være morsomt å se hvor lang tid det ville ta før Peter la merke til det. Hele denne balubaen var altså bare ment som en artig liten filleting – ikke flere dager med blogginnlegg og et engasjement fra leserne hans som jeg aldri har sett maken til!!

Føler jeg må si unnskyld. Det var bare godt ment 🙂

 

 

/ Men nå må jeg gå og finne forlovelsesringen min 😉

* Følg Konatil på Facebook *

4 kommentarer
    1. Det store spørsmålet er nå; Hvorfor tok du av forlovelsesringen i utgangspunktet? (hilsen ei som har gått i over et år uten sin forlovelsesring, da den ble smadra under en tv-seksjon mens vi flytta… au.)

    2. Hei. Dersom du skal av-ise frysere, kan du pakke alle matvarene inn i dyner. Holder seg like fryst i timesvis! 😉

    3. Jeg elsket det! Så deilig å få forløsning og så morsomt å se hans totale frustrasjon 😂
      Har aldri vært forlovet, men dog gift. En gang… kanskje du bør finne den ringen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg