Tips og triks på Ikea

Å ta turen til Ikea på en lørdag er jo vanligvis ikke spesielt smart.. Men når det derimot er lørdag i slutten av juni, og solen skinner – da er det veldig få som lar seg friste av innendørs handel på et stort varehus! Siden Peter og jeg skulle en tur til Oslo i dag, benyttet jeg anledningen til å overtale min kjære mann til å stikke innom Ikea på vei hjem.

Peter var selvfølgelig ikke veldig gira, men siden vi har knust så mange av yndlingskjøkkenglassene at vi snart ikke har flere igjen i skapet, måtte han faktisk innrømme at det var behov for en sving innom.

Vi var veldig sultne da vi ankom, så vi løp rett opp i kafeen for å få oss en liten matbit. Jeg anbefaler alle å gå rett til matfatet når man skal handle på ikea. De fleste tenker at man skal handle litt først, og så gå for å spise – eller enda verre; handle alt først, og spise helt til slutt. Dette er rett og slett ikke bra. Man trenger energi for å navigere seg rundt på Ikea, og det aller, aller verste som kan skje – er når én eller flere i reisefølget blir hangry. Da er det bare å gi opp og reise hjem.

 


Akkurat ankommet Ikea – allerede 78% hangry. Mat. Nå.

 

Da jeg bodde i Oslo for en del år siden, tok jeg rett som det var ikea-bussen ut til Slependen, for å kjøpe litt småtterier til leiligheten. Jeg har altså sett en del par-krangler, og hissige damer og menn som iherdig prøver å overbevise partneren om at det blir mye bedre med en grønn sofa eller et sort kjøkken. Det beste var den gangen jeg overhørte et eldre ektepar, hvor damen snudde seg til mannen sin og spurte:

– “Hvilken av disse putene liker du best? Den grå eller den blå?

Mannen kan ikke ha rukket å tenke seg om engang, for svaret kom så kjapt at jeg forstod at dette var en kar som hadde skjønt det:

– “Nei, jeg liker den samme som deg, jeg – så det trenger du ikke spørre om..

Haha! Selv om jeg var singel selv på den tiden, lærte jeg der og da hvor viktig det er å velge sine kamper i et forhold 🙂

I dag var jeg forøvrig sjukt fornøyd med at Peter var så hjelpsom, for han svinset rundt og lette etter ting for meg hele tida. Jeg syns liksom det gikk mye kjappere enn vanlig, og plutselig stod vi ved kassene. Peter smilte tilfreds, og jeg tenkte faktisk at det var mulig jeg hadde tatt feil hele tida – kunne det være at han trivdes litt på Ikea likevel..?

Det var ikke før jeg sjekket snapstoryen hans nå i kveld, at jeg oppdaget videoen han hadde filmet i smug inne på varehuset:

 

Jeg har nå gjemt meg mellom noen skuffer.. Trikset er å late som man leter etter noe for frua – mens man sakte men sikkert går mot utgangen..

 

/ Det blir nok lenge til neste ikea-tur 😛

* Følg Konatil på Facebook *

2 kommentarer
    1. Ikea e ein fin plass…
      Kor man virkelig kan kosa seg, med si utkåra prinsessa, ellår prins … Sjøl itte 12-15 år, kan man ta ein tur innom… Bare for å ta ein test… Rett og slett bare sjekka peilepinnen, på ein måte…
      På detta flotta varehuset…
      F.eks på vår “elskede” Ikea butikk, der e alt man absolutt egentlig ikkje har bruk for, nede…
      Mens det me har reist te Ikea for å handla, det e oppe..
      Alikavel, må me denna hersens runden gjennom jungelen av nyttige og unyttige smånips…
      Og komme heim med nok ei kjevla… Se e akkurat lik den me handla sist…
      Eller den spaghettti silå… Den nya e oransje… Den gamla, fullt brukande og nesten akkurat like … Den e grønn…
      Tjera vena meg…
      Åsså ska du finna fram i den forbaska uoversiktlige jungelen av alt slags du egentlig ikkje trenge.. Og sjølsagt, har de ominnreda siden sist gang me va der… Så man ende opp med 3 ekstra rundar rundtomkringfallera, man egentlig ikkje hadde trengt… fordi man ikkje finne veien videre..
      Og når man endelig, ser lyset i enden av tunellen i 1 etg, komme Kånå på at hu har glemt nåke… Inn i myrå å trø igjen…
      Når man te slutt, komme seg opp for å finna det me ska ha, og har reist te Ikea for… E man så utslitt… At man, utmatta av 1 etg. gir itte for Kånå sitt mas, og ende opp med å handla alt for mye… Og må leiga tilhengar for å få alt med seg heim øve fjorden igjen….
      Gudhjølpe meg…
      Kjøttkakene.. Dei tar me alltid te slutt…
      Om ikkje Kånå bare har sagt, siden me tilfeldigvis va i Stavanger, at kanskje me bare sko spist på Ikea, siden det e så billigt der…
      Og toskjen se eg e, gir eg itte… Kunne jo lika godt ha spist på ein Michelin restaurant… For sjølsagt måtte me jo kikka litt på Ikea og… Og ende opp med brunsvidd bank kort… Igjen… på Ikea..
      Men… Ja…
      Eg og, har funnet ut… At man må velga sine kamper… Og ingen av dei e på Ikea… Enkelt og greit…
      Men… Tross alt… Me e bare på Ikea ein gang i skuddåret…
      Men alikavel… Sette det sine spor… Ein tur på Ikea..
      Plassen eg “likar” så godt..
      Beste Helsingar
      Frå Han i Bodå… I ein sofa fra Ikea… .. God Helg… =D

    2. Vi har kommet frem til at de burde tilby parterapi sånn ca midtveis i Ikea-butikkene. Det burde være mulig å tjene gode penger på det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg