No boys allowed!

Selv om Peter og jeg snakker om det meste og har få hemmeligheter for hverandre, kan jeg likevel ikke tro at Peter til slutt ga meg frie tøyler til å tråle gjennom de gamle dagbøkene hans. Først tenkte jeg at det bare kom til å bli fantastisk underholdning, men det tok ikke mange sidene før jeg innså at det simpelthen ikke går.. Haha, det er altså noe så privat over det hele, at jeg rett og slett ikke fikser å lese det!

Jeg kjente jo (heldigvis?) ikke Peter på denne tida, men det tok ikke mange sidene i den ene skoledagboka før jeg klarte å danne meg et bilde av hvordan Peter må ha vært på nittitallet.

Her for eksempel, følger to utklipp fra bladet “Topp”. Først sendte Peter og kompisen Arne inn et ønske om å få brevvenner, men som den utålmodige sjelen Peter er, så tok det litt for lang tid før det kom på trykk. Så i mellomtiden sendte han liksågodt inn et nytt ønske, for seg selv alene 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

“Big girl hunt! Vi er to helsprøe vesener, som vil skrive med jenter i alle aldre. Selv er vi 13 vintre gamle. Arnes int: Judo, snowboard, jenter etc. Peters int: håndball, snowboard, klubben, sove, rollerblades, jenter og andre slappe ting. Av musikk liker vi: Travellin Strawberries , The Cranberries, Nirvana, Zig and Zag etc. Brev uten bilde returneres!”

No boys allowed! Jeg er en gutt på 13 år som vil skrive med jenter fra ca. 12 – 15 år. Hobbyer: Jenter, håndball, klubben og sove. Grupper: Cypress Hill, Snoop Doggy Dog, Nirvana. Så vær ikke i tvil, men mat postkassen min med brev. Helst bilde i første brev. Peter Kihlman” (etterfulgt av adresse)

Jeg måtte jo selvsagt spørre hvordan det gikk med postkassa til Peter, og det hadde visst kommet så mange hundre brev at han og Arne rett og slett hadde gitt opp, og mistet interessen for hele skriveprosjektet, hehe..

At det stort sett stod jenter i hodet på Peter, er jo ikke så rart. Men da dette arket falt ut av den ene skoledagboka, fikk jeg så latterkrampe at jeg ikke klarte å stoppe å le. For hva er vel smartere når man ikke får seg dame, enn å sette i gang diverse tiltak for å få på litt klinings? 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Diplom! Utleveres til Grete for å ha gjennomgått kyssekurs! Karakter: S.
Vi håper at vi hører fra deg om lignene saker senere. Arrengørgeneral: Peter Kihlman.
1. plass.

 

En ting er jo bilder og artige diplomer, noe helt annet er de innerste, private tankene fra en pubertal og søt ung gutt, som gjør alt han kan for å være tøffest. Av det lille jeg har sett, så er det ingen tvil om at han var flink til å skrive allerede da – selv om jeg regner med at 99% av innholdet bare er historier om hvilke jenter som lå høyest i kurs til enhver tid..

Mye tyder forøvrig på at det svingte stort på den tida:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

“Tirsdag 30. april: Kommer til å møte Ingrid på prøve-gudstjeneste. I.M. LOVE U!”
“Onsdag 1. mai: Møtte Carro og Carina på Tusenfryd. Plutselig merket jeg at Ingrid gikk ut av livet mitt. Nesten. Nå ble jeg fort hypp på Carina. Love her!!”

Haha! Dette er bare så fantastisk at jeg finner ikke ord! Jeg mistenker at det beste og mest underholdende finnes i den første dagboka, som er full av skrift fra perm til perm. Men jeg kan rett og slett ikke få meg til å lese.

Men med tanke på den overraskende positive responsen på mine tre dagbok-innlegg tidligere denne uka, så blir jeg bare nødt til å overtale Peter til å kjøre en dagbok-spesial på sin egen blogg. Det er ingen unnskyldning at han blir uvel av flauhet over å lese sine egne gamle kommentarer. Dette er simpelthen for bra til ikke å deles!

 

/ Kom igjen Peter, give us the juicy stuff!

* Følg Konatil på Facebook *

7 kommentarer
    1. DERE er så vannvittig bra! 😀 Jeg sitter her å gliser fra øre til øre av hvert innlegg dere skriver. Spesielt disse dagbokinnleggene, de er helt fantastiske! 😀 Herlighet for noen fine folk dere er! Muntrer opp en ellers så grå sommerdag her på Vestlandet 😀

    2. Ps. Peter bøøør dele litt innlegg fra dagbøkene sine altså. Dette MÅ vi få ta del i! 😀 Du har jo gjort det, så han kan jo ikke pingle ut her 😀

    3. YEEEEEEEEEES, dette er så vanvittig bra!!! Dette går jeg seriøst ALDRI lei av å lese om, mer mer meeeeer (føler meg som en 13åring på berg&dalbane, haha)

    4. Jeg fant mine dagbøker for litt siden, og det var så kleint at jeg kasta de.. 🙈 Mine barn skulle overhode ikke lese det… Dere er supertøffekule som deler dette med bloggverden ☺️😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg