Som to turister i syden

Det er nesten ikke til å tru! Men nå sitter altså Herr og Fru Klonk på et hotellrom i Oslo, og det er på høy tid med en liten stemningsrapport før hodet treffer puta. For dét er jo faktisk høydepunktet med denne turen, en helt natt med søvn – forhåpentligvis uten avbrytelser! Ja, også frokosten, da. Hotellfrokost er det beste jeg vet 🙂

Men vi har altså hatt en helt fantastisk dag, og selv om både Peter og jeg har bodd i Oslo i flere år, følte vi oss mer som turister i Syden i dag.. Så masse folk, så mange varmegrader og så mye sol!

Selvfølgelig klarte jeg å glemme solbrillene mine hjemme, og det syns veldig på alle bildene:

 


Frøken Mysefjes og Mister Selfie

 

Etter at vi hadde sjekket inn på hotellet, tok vi oss en rusletur på Aker Brygge, og mens Peter var travelt opptatt med å fange Pokemons – stod jeg og smålo litt for meg selv. For hver gang jeg ser denne “Móvenpick”-boden, tenker jeg på barneskolelæreren til eksen min som var litt i overkant religiøs. Hun syntes det var helt uhørt å si “Móvenpick”, og kalte derfor isen heller for “Móvenpisk”. Haha! Den historien har jo gjort at vi selvfølgelig sier det, vi også 😉

 

 

Etter å ha vært en tur på Tjuvholmen, bestemte vi oss for å spise på en indisk restaurant etter tips fra min lillesøster. Jeg setter veldig stor pris på spisesteder som tilbyr det lille ekstra, og hvordan kan man ikke falle pladask for denne menyen?! “Personalmat”, “Kokkens signatur” og “Mutterns hjørne”! Smelt!

 

 

Maten var sterk og god, og du vet det er en ålreit restaurant når forretten ligner på fargerikt godteri og regninga kommer kjørende over bordet i en Tuk Tuk 😉

 

 

 

Stappmette og fornøyde ruslet vi tilbake til hotellet, vi tok bare et lite stopp på veien for å kjøpe noen postkort. Altså, man er ikke på ferie uten å skrive hjem 😉

 

 

Men nå er det på tide å logge av for kvelden, barnevakten kunne melde om at begge barna sovnet på et blunk etter en lang dag på stranda – så da er det jo ingen grunn til at ikke foreldrene skal gjøre det samme 🙂

 


“Oh yes, kjære reklameskilt – tonight I do!”

 

/ Snork snork 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

5 kommentarer
    1. barnefri er og blir herlig. Jeg har kun hatt minsten hjemme i helgen, og det har vært en rolig helg. Dog ikke så mye søvn, for selvom han snart er 6 år, våkner han om natta enda 😮
      Men i dag kommer de 2 eldste hjem og, og det skal bli godt å få samlet flokken sin igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg