Nå stikker vi!

Peter er i ferd med å gå på veggen. Vi har enda ikke fått opp den nye verandaen, og vel.. Det å skulle sitte og jobbe på kontoret med huset fullt, er faktisk ganske krevende.

Derfor kunne det jo ikke passet bedre at vi i morgen stapper bilen full – og setter snuta mot hytta til svigers i Hedmark! (Okei, jeg måtte faktisk google, så nå vet jeg at den ligger i Hedmark. Skal ikke si hvilket fylke jeg trodde den lå i, i tilfelle svigerfar er innom og leser bloggen)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Helt grei avstand mellom hytteverandaen og vannet 🙂

 

I morgen suser vi altså avsted til Peters barndomsparadis, hytta som har gått i arv siden Peters morfar bygde den en gang i 19-pil-og-bue. Den har siden da blitt brukt til å lage herlige ferieminner for min kjære mann og hans familie, og nå gleder vi oss skikkelig til å ta turen igjen!

I fjor orket jeg ikke tanken på å kjøre timesvis i bil med ei lita frøken som mistrivdes ekstremt i bilsetet sitt, derfor er det hele to år siden vi var der sist. Og den sommeren så jeg sånn ut:

 


Kula <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Optimisten.. 😉

 

Svigers reiste oppover i går, og Svigermor var nettopp på tråden for å melde om at det er store mengder med blåbær på alle kanter. Så nå skal jeg rydde plass i fryseren før vi reiser, og satse på at vi returnerer med full bil om en ukes tid!

Jeg syns det er så trivelig at barna våre får nyte sommerferien på samme sted som faren deres har gjort i alle år. Bade på de samme stedene, fiske fra de hemmelige fiskestedene, plukke sopp i den samme skogen, sove godt på det samme soverommet.

En annen ting jeg syns er ekstra koselig, er Svigermors grønne fingre. Ikke bare har de anlagt en skikkelig grønnsakshage rett ved hytta, men Svigermor har den evnen at hun klarer å gjøre det koselig overalt. Når vi kommer, står det bestandig nyplukkede blomster på bordene både ute og inne, til og med på nattbordet! Hvor herlig er ikke det, da 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hytta har verken strøm eller vann, noe jeg på forhånd alltid tenker at kommer til å bli en utfordring. Men så kommer man seg på plass, så går det noen timer – også vender man seg til det. Og plutselig innser man at det senker pulsen, og bedageligheten kommer krypende.

Men de har et strøm-aggregat altså, sånn at man får ladet opp mobiler og mac’er.. Som tross alt er det aller, aller viktigste når to bloggere skal på tur 😉

 

/ Blåbær og kantareller, her kommer vi! 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

16 kommentarer
    1. Når du skriver Hedmark så blir jo jeg nyskjerrig på hvor denne hytta ligger jeg da siden jeg bor midt på tjukkeste hedemarken….kos dere masse og ha en flott tur 🙂

    2. Ååh, det så fint ut! Bor selv i Hedmark, så ble litt nyskjerrig nå, haha🤔 Kos dere masse ihvertfall!!

    3. Haha, vi var på Skarstad i dag! Nå måtte jeg inn og snoke på bloggen din – stod du parkert rett ved siden av bilen vår? Med store solbriller? Du skulle jo sagt hei! 🙂 Kanskje vi ses igjen, elsker det utsalget der, skal innom minst en gang til før vi setter snuta hjemover 🙂 Håper du rakk å kjøre før en av hønene beit sønnen min i finger’n – hvis ikke så hørte du oss i alle fall, hahaha 🙂

    4. Vi har en Emmaljunga som jeg ikke husker modellnavnet på, også har vi en Babyjogger Elite som vi bruker mest siden den er så praktisk å putte i bagasjerommet 🙂

    5. Jeg gjorde det altså! 🙂 hvis du la merke til at jeg glante veldig så var det fordi jeg tenkte “hun kjenner jeg da”.. Men, det har jeg bæsja meg på leggen med før. Så da var det bare å komme seg avgårde! Håper det gikk bra med sønnen din!:)

    6. Herregud, hvis du var på Skarstad er du ikke så langt unna der jeg bor 🙂 jeg jobber i Kongsvinger også. Hadde blitt starstruck om jeg så dere 🙂 (jeg er ikke gal altså, hehe). Kos dere masse på hytta 🙂 vet alt om den dårlige dekningen..

    7. Da var vi ikke så langt unna! Og Kongsvinger er jo ikke store plassen akkurat, vi kjørte garantert forbi hverandre på et eller annet tidspunkt, tror du ikke? Hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg