Ikke for å klage, altså..

Eller jo, det er akkurat det jeg gjør. For her på hyttetur i de indre skoger kan jeg melde om et skikkelig problem.

Utedoen? Går som en lek.
Ferie med svigers? Bare kos.
Ikke innlagt vann? Null problem.
Ingen strøm? Piece of cake.

Da gjenstår bare én ting: Det er jo for pokker’n ingen dekning her!

Og jeg som hadde tatt alle mulige forhåndsregler, kjøpt meg trådløs mobillader og oppgradert mobilabonnementet med ti-dobbel mengde datagrafikk. Her skulle jeg i alle fall ha masser av mobildata tilgjengelig sånn at jeg kunne blogge og kose meg fra hytteverandaen. (Og kanskje kjøpe meg litt tid med NRK Super på sengekanten en altfor tidlig morgen..)

Men så er det altså helt dødt. Eller altså, det er ikke helt dødt – for en gang i blant plinger det i telefonen, og da har mobildataen funnet et lite halmstrå å klenge seg fast i. Men så forsvinner det igjen like fort som det har kommet.

Det sier seg jo selv at det er håpløst å blogge under sånne forhold. I dag postet Peter innlegg fra parkeringen på Rema 1000.. 😉

Men nå i kveld fikk jeg en idé.. Vi parkerer jo bilen ganske mange høydemeter over hytta.. Mon tro om dekningen er hakket bedre der oppe?

Og så sannelig..

 


Oppdaget Teo i bildet, haha 😀

 

 

Så her sitter jeg altså nå. Jeg tør ikke sette meg i bilen, for der klarer jeg ikke tenke på annet enn hva som vil skje dersom brekket plutselig skulle ryke – og bilen ruller utfor skrenten.

Det er sent, det er kaldt, jeg har fått en kongle i huet, jeg har hørt minst to skumle lyder fra skogen bak bilen (Teo begynte å knurre den ene gangen), og jeg har fått seks myggstikk. Men det er dekning her 😉

 

/ Hvis jeg ikke har postet nytt innlegg innen 48 timer, ring viltnemnda :-/

* Følg Konatil på Facebook *

17 kommentarer
    1. Kongle i hodet – Steinerskolepynt
      Myggstikk – kroppsdekorasjon, mye billigere enn tatoveringer..
      Se positivt på livet 🙂
      Alle de andre fordelene har jeg ramset opp inne på Peter sitt innlegg 😉

    2. Du har vel ordnet deg med festivalstol? Med plass til kaffekopp (og/eller et garnnøstet. Har sjekket). Med et pledd i tillegg er du jo “queen of the jungle” 😆

    3. Hahaha herlig innlegg! Blir i godt humør av å både se deg å lese Dine innlegg 😆😆👍
      Håper du holder ut inne skauen da😉

    4. Innleggene dine er helt rå 😊 Sitter på banen i morgenrushet å ler for meg selv, og medpassasjerende må tru jeg er smårar 🙈

    5. He he,sånn har jeg hatt det på jobb hver dag siden oktober ifjor!
      Nei jeg jobber ikke midt i skogen men på en videregående skole.
      Må ut for å bruke mobiltelefonen og det er ikke alltid like hyggelig når det regner på tvers her på sør-vest landet!!
      Ha en fortsatt fin ferie 🙂

    6. Må bare skrive at jeg synes du er en oppmuntrende sjel, som gir et “mannen i gata” (kvinnen i gata), perspektiv på hverdagslivet. Du skriver på en måte, i hvert fall jeg kjenner meg igjen i, og viser at normalen er ikke så langt unna oss andre mammaer. Du er en inspirasjon og gjør at i hvertfall jeg elsker bloggen din! Keep up the hard work. You are amazing. Neste år det din blogg som trumfer til topps på bloggawards. Jeg heier på deg! ❤️❤️❤️

    7. Wow, tusen takk for superkoselig kommentar! Det var mange fine ord på en gang! Blir veldig glad når jeg føler at noen setter pris på det jeg skriver – og forstår at det perfekte ikke er det normale 😉 Håper du har en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg