Min kjipe fortid

Denne høsten har jeg gledet meg til lenge! Eller, egentlig er det en skrekkblandet fryd, fordi det er så mye nytt som skjer. Men før høsten kan starte for fullt, føler jeg at jeg må svare på et spørsmål som veldig mange av dere har lurt på.

For hva skal jeg egentlig gjøre nå som lillesnupp begynner i barnehagen? Skal jeg ikke tilbake i jobb?

Sannheten er at jeg har ingen jobb som venter på meg. Og grunnen til det har ingenting med latskap å gjøre, men derimot en fortid der ting ikke gikk helt etter planen.

 

 

Først må jeg bare få si at jeg har gått veldig mange runder med meg selv, og flere ganger har jeg landet på at dette er noe jeg ikke kommer til å skrive om på bloggen. Men så føles det veldig rart å være åpen og ærlig om alt annet, og samtidig ha et helt kapittel i livet mitt som jeg unngår å snakke om. Dessuten skjønner jeg jo godt at det er mange som lurer, derfor har jeg bestemt meg for å gi dere en forklaring.

Saken er den, at livet mitt rett og slett ikke ble slik jeg hadde sett for meg. Siste året på videregående hadde jeg planen klar, jeg hadde bestemt meg for å ta et år på folkehøgskole før jeg skulle søke på ingeniørstudier. Men så, rett før jeg fylte 19 år, ble jeg plutselig alvorlig syk. Den tiden av livet jeg hadde sett for meg at jeg skulle bo i et kollektiv med studier og fest og moro, ble i stedet en miks av sykehusopphold og et nitrist liv hjemme i senga på jenterommet.

Dette satte naturligvis en stopper for alle mine planer, og livet mitt ble satt på vent i en veldig lang periode.

På en måte er disse årene historie, men samtidig lever jeg med dette hver dag. Og kanskje er det nettopp derfor det føles ekstra vanskelig å snakke om. Jeg håper på forståelse for at jeg ikke ønsker å gå i detaljer, for det siste jeg vil er at denne bloggen skal forbindes med sykdom. Konatil har blitt som en slags lykkepille for meg, den er liksom mitt fristed der det er fullt av endorfiner, der vi kan snakke om løst og fast, alt og ingenting, hemoroider og smilefjes 🙂

Så hva er planene framover?

Nå som vi har tatt unna den kjipe delen, har jeg gledet meg veldig til å fortelle dere noe moro! For mange av dere har også lurt på hva som vil skje med bloggen nå som mammapermen min er over, og den glade nyheten er at jeg har signert ny kontrakt med Nettavisen og at jeg har bestemt meg for å prøve å blogge på fulltid fremover!

I løpet av det siste året har det gått opp for meg at jeg elsker å skrive blogginnlegg, komme opp med ideer, dele historier fra hverdagen, lese kommentarer, sjekke snapper og jobbe med bloggen. Og nå som vi har to barnehagebarn håper jeg å få postet innlegg litt oftere, selv om jeg får mange tilbakemeldinger fra småbarnsmødre som setter pris på at jeg ikke har tid til å blogge hver dag, for “da klarer de å følge med”, haha 🙂

Avslutningsvis må jeg også få si at jeg beklager at jeg har svart litt unnvikende på spørsmål om min fortid tidligere, men jeg håper at dette innlegget har gitt en forklaring. Jeg tenker at jeg kanskje en dag kan forklare mer detaljert om min forhistorie, men inntil videre vil jeg la fortid være fortid og heller fokusere på fremtiden. Håper det er greit 🙂

Og til slutt vil jeg bare si: Tusen takk til alle som følger meg og leser denne bloggen! Dere er mine små lykkepiller 🙂

 

 

/ God tirsdag fra meg 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

66 kommentarer
    1. Hurra for at bloggingen fortsetter! Og for at du har funnet ditt fristed 🙂 takk for åpenhet. Du er sterk og tøff!
      Takk for at du gjør dagene med blogginnlegg litt ekstra bra på ellers grå dager 🙂

    2. Er så glad i dine innlegg på bloggen ❤️
      Åpen, ærlig og vanvittig morsom!
      Takk for at du er du 😊

    3. Liker folk som er kreative, klarer å tenke utenfor boksen og som snur noe negativt til noe positivt. Lykke til med videre blogging. Følger deg gjerne 🙂

    4. La fortid være fortid! Digger at du skal blogge på fulltid:) Sjekker stadig innom for å se om det er kommet nye innlegg:) Gleder meg til fortsettelsen!

    5. Du er ikke alene. Ble brått syk etter svineinfluensavaksinen i 2009. Fikk etter 3 år påvist ME. Kan trygt si at mine planer også ble satt på hold kan du si… Men har 2 barn som lyser opp tilværelsen ❤️

    6. Kjære deg! Eg er ein av dei som har venta på svar. Du treng ikkje beklage deg eller føle at du må forklare. Likevel satte eg pris på at du gjorde det, det viser ei god holdning til leserene dine. Drit i fortida, dette kunne skjedd oss alle@ berre sjå kor du er i dag du -drømmemannen som forguder deg,hus, bil og to nydelige kids som ikkje kunne hatt ei bedre mamma! ❤ du framstår så humørfylt, morsom og empatisk 🙂 glad du har valgt å fortsette blogginga! Nyt det mens leiken er god! Ein evt anna jobb eller skulegang går ingen plass!
      Klem ❤

    7. Takk for at du deler, syntes du er skikkelig tøff! Er ikke bare å skrive noen ord å slenge ut, tror det har krevd masse mot og kanskje litt tårer før du la ut dette innlegget. Som fast leser og veldig stor fan setter jeg ufattelig pris på alt du deler 🙂 Det var kveldens store nyhet at du skal begynne å blogge på heltid! :)) Yess! Gleder meg masse til å fortsette å følge deg, Christina. Og takk for alt du deler❤️❤️

    8. SÃ¥ lenge du ikke slutter Ã¥ blogge sÃ¥ fÃ¥r fortid være fortid. Fantastisk at du skal blogge pÃ¥ heltid!!ð???â?¤ Bladde meg tilbake pÃ¥ instagramkontoen din i natt nÃ¥r jeg ikke fikk sove. Holdt pÃ¥ Ã¥ le meg skakk. Kjør pÃ¥!!ð??ª

    9. Livet blir dessverre ikke alltid som man planlegger – det blir til mens man går. Leit å høre at sykdom satt en stopper for dine planer <3 Jeg elsker bloggen din - og synes du er kjempeflink til å skrive og ser frem mot blogginnleggene dine. Masse lykke til med fulltids blogging - tommel opp 🙂 Ha en riktig god uke videre 🙂

    10. Idet jeg tenkte at jeg ikke kunne like deg bedre enn jeg allerede gjør <3 Skjønneste deg, jeg har så stor forståelse for at dette var nervepirrende å dele, det står så respekt av åpenheten din og samtidig håper jeg folk respekterer at du må få holde det du ønsker for deg selv. Jeg har selv en 'brokete' fortid med sykdom som gjør at fremtiden min ble så langt ifra det jeg trodde den kom til å bli, så jeg har inderlig medfølelse med deg <3 Og jeg er sååå glad for at du får sjansen til å blogge på fulltid!!!

    11. God tirsdagskveld fra ei Larviksjente (mer korrekt Tjøllingjente) som absolutt ikke kjenner til barnetilværelsen, men som bare digger måten du skriver og forteller på! Stå på, du er favorittbloggeren min (det er faktisk bare deg, Pappahjerte og Komikerfrue jeg leser fast!), og jeg gleder meg til hyppigere oppdateringer 🙂 hurra!

    12. Livet blir ikke alltid slik vi planlegger. Mitt liv ble også satt på hold i 4-5 år på grunn av uforutsette hendelser, og det eneste som fungerer nå er å se fremover og akseptere at ting ble som de ble, og ikke gruble så mye over alt som skjedde og hvordan livet mitt har blitt nå på grunn av alt som skjedd.
      Og blogging på fulltid høres jo bare helt supert ut 🙂

    13. Livet går ikke på skinner alltid, men det er lurt å gjøre som deg å fokusere på framtiden😄 Fortiden er historie ingen kan gjøre noe med!
      Super at du trives med bloggingen😄 Jeg trives også med bloggingen din😉 Stå på, Christina😄👍👍

    14. Det er ingen som har noe med hvorvidt du er i jobb, og du skal ikke føle at du skylder leserne noen forklaring. 🙂 Har irritert meg litt over de som har mast om dette.
      Supert å høre at du vil satse på bloggingen! Leste bloggen din “fra perm til perm” i sommer. Lo meg skakk. 😀

    15. Så hyggelig nyhet at du blir fulltidsblogger! Det er så koselig å følge deg og dere!
      Dette med fortid er jo en vanskelig greie i blant, men jeg tenker som så: Hadde du ikke hatt de opplevelsene i fortiden, hadde du kanskje ikke vært den du er i dag; en veldig likandes og herlig “hele Norges” Konatil!
      Gleder meg til fremtiden! <3

    16. Signerer det alle skriver om deg. Du er fantastisk, vakker, morsom, super god til å skrive, herlig, ærlig, søt, nydelig, super mamma og vi vet så inderlig godt hvor stor pris du setter på oss. ❤️ Derfor elsker vi alt ved deg. 😃 Takk for at du er du, og at vi får være en del av livet ditt. 💗

    17. Christina <3 Min fyrste kommentar på bloggen din kjem no, bedre seint enn aldri! Eg har lest bloggen din ei stund no og vil berre gje deg litt skryt. Det er så kjekt, hyggelig og gledelig å fylgja deg og du skriv så bra! Eg er innom kvar dag og håper alltid på eit nytt innlegg 🙂 Hihi, eg trur eg har blitt bitt av konatil-basillen 😉 held fram med det gode arbeidet!
      Så vil eg berre sei: ikkje fortel meir enn kva du føler er riktig 🙂 Det må no alle respektera... Eg veit sjølv korleis det er å vera alvorleg sjuk. Men i løpet av åra har det vore lettare å vere åpen om det. Og det har faktisk vore greitt. Men fortid er fortid, og eg håpar at du har det bra no.
      Eg gler meg til å fylgja deg vidare 😀
      Stor og god moseklem sendast din veg! Så hvis du plutselig føler deg litt skvist, så veit du kvifor 😉
      Ida.

    18. Jøss.., det har jeg aldri tenkt på, din fortid asså. Eller pappahjerte sin fortid. Syns det er så herlig å lese bloggene og se snæppene deres for dere virker så genuint i nået 😁 liker det!! Får meg til å telle noen ekstra ganger til 10(tusen) å la rot være rot en dag og bare leke og slapppe av 😊
      Gleder meg til å se bloggen framover!! Synd jeg snart blir friskemeldt og hverdagen starter for fult til høsten 😉

    19. Du hadde ikke vært den du er i dag foruten din fortid. Du gleder sÃ¥ mange med å være akkurat deg gjennom bloggen din! Er sÃ¥ innmari glad for at du fortsetter Ã¥ blogge. Tommel opp og hjerte. (Tegnene ser så rare ut smil, det samme gjør de siste bokstavene i alfabetet)

    20. Så herlig at du har funnet din nisje som du trives med, driver deg og som du (etter min mening) er grådig god på! Du er topp! Grattis med ny kontrakt! Gleder meg til å følge med videre.

    21. Wow. Æ ble faktisk litt satt ut. Æ kjente mæ så igjen i historia de, da æ sjøl ble alvorlig syk som 16 åring. E 22 år nu, har hus, mann og hund – og unga vil æ veldig gjerne ha. Men sykdommen har satt sine spor og gitt mæ utmattelsessykdom, av en type ME. Så fremtida e usikker. Æ går på nav, da jobben æ hadde ble for tøft for mæ rett og slett.
      Veit jo ikke Kordan sykdom du hadde/har og om det prege dæ nu sånn som det gjør for mæ – men det va veldig godt for mæ å lese at det går ant å komme sæ ut av alvorlig sykdom og faktisk ha et sykt bra liv med familien. Æ har jo djævelsk løst på unga! Du og Peter e jo bare definisjon på Kordan æ vil ha det faktisk 😀
      Så tusen tusen takk for detta innlegget, det hjalp mæ faktisk veldig masse idag!
      Æ digge dokker alle 4 (og 5, e skikkelig hundeperson. Hihi)

    22. Liker at du blir blogger på fulltid 🙂 Digger både bloggen din, og Peter sin, og tar meg selv i å glise av innleggene deres 🙂
      Vet alt om at livet ikke blir som man har planlagt/sett for seg. Men legg fortiden bak deg, og grip fremtiden! Ønsker deg masse lykke til som fulltidsblogger 🙂

    23. Fine Christina!
      Jeg har følgt bloggen din lenge, og dette blir min første kommentar til deg. Jeg har ikke barn selv så jeg har ikke kjent meg igjen i de fleste innleggene og hverdagen din, men jeg har likt å lese det uansett da du skriver veldig godt og virker som en super jente. Men nå må jeg bare si at idag så kjente jeg meg for første gang virkelig igjen i det du skriver og ordene traff meg på en helt annen måte. Jeg er selv 23år og har slitt med ME i over 2 år nå, så jeg har virkelig medfølelse for når sykdom setter en stopper for planene man hadde. Og ikke minst når sykdom setter livet “på vent”. Jeg har heldigvis en flott samboer som støtter meg, og jeg håper på å komme i jobb/studie igjen en dag. Barn håper jeg også veldig på, selv om jeg har litt angst for å bli gravid mens jeg er syk med tanke på at jeg har så lite å gå på i utgangspunktet..
      Du er knalltøff! Takk for at du delte dette! Og del gjerne mer om det også, hvis det føles riktig, for det kan være til hjelp til mange som sitter i samme situasjon og ikke har så mange rundt seg som forstår. Ha en nydelig dag!

    24. Du er rå! Råmorsom, sårbar, ærlig og rett og slett helt unik! Blir du fulltidsblogger? Ja, da blir jeg fulltidsleser 😉

    25. Henger meg på de andre, jeg er innom bloggen din nesten hver dag for å se etter ny innlegg, elsker måten du skriver på.. Må si jeg selv har lurt, men mest fordi du har nevnt selv at du ville la det ligge og fordi du virker som en spennende og sprudlende person.. Jeg er selv i en situasjon der jeg ble syk for 10-år siden, uoppdaget kyssesyke, fikk faktisk vite det for under et år siden, går til utallige leger og fikk vite gang på gang at jeg ikke feilte noe, nå endelig ble jeg tatt på alvor da jeg møtte veggen kraftig, jobbet i barnehage og elsket jobben min. Nå er jeg under nav inntil videre med en ME diagnose, hyper jeg snart er i god nok form til at vi snart kan utvide familien da både jeg og samboer elsker barn, en så lenge har vi hund og katt.. Håper du har det bra pg at det letter litt å få det ut, jeg hater å bli spurt om hva jeg jobber/driver med, jeg ser jo ikke syk it når jeg er ute blant folk.. Stå på:)
      Mange klemmer fra Vestlandet

    26. jeg er så glad for at du deler dette med oss og alle morrohetene og kjiphetene som følger med deg og dine. Du er en stor inspirasjon for alle, vil jeg tro. Og jeg er veldig glad for at du ikke skal slutte å blogge, for jeg liker veldig godt å lese bloggen din, må vite. 🙂 Men håper at når mammapermen er over at du vil kose deg med bloggingen og ikke føler at det er et press.

    27. Min første kommentar på bloggen din men er fast leser så var på tide nå😉
      Så flott at du deler. Er ikkje alltid livet går som me har tenkt oss💝🙋🏼 elsker å lese bloggen din å blei skikkelig glad nå når du skal blogge enda meir👏🏻 kos deg med barna dine og mannen😊 Glede er meg allerede til neste innlegg😊

    28. Lykke til med det du holder på med. Jeg sliter selv med å finne meg jobb. Etter at jeg ble uføretrygdet for noe år siden. Har lyst å jobbe men kan ikke jobbe fulle dager. Håper du får dagen til å gå. Så lenge du trives med det du gjør så holder det lenge.

    29. Først og fremst: Til lykke med “ny” jobb! Tror du har landet fjellstøtt etter å ha kommet litt skjeivt ut fra hoppet i ungdommen.
      For det andre: Det er ingen skam å være syk, heller ikke å ha vært syk.
      For det tredje. Det er det ingen som har noe med å gjøre! det er slitsomt nok å leve livet sitt totalt i offentligheten, om man ikke skal føle at folk har “rett til” å vite alt om en.
      Lykke til!!

    30. Jeg pleier ikke kommentere så ofte på blogger. Men jeg må si at jeg skjønner deg. Som kronisk syk, så vet jeg hvor vanskelig det er å snakke om sånt. Man ønsker ikke å være bare sykdommen sin, eller forbindes kun med det.
      Også vil jeg legge til at valget om å bli fulltidsblogger er i mine øyne kjempelurt. Du er den morsomste og “varmeste” bloggeren jeg vet om, og det er alltid en fryd å lese bloggen din. Jeg trodde Peter sin blogg var morsom (og det er den jo), men så kom din og jeg fikk en ny favoritt.

    31. Så fint at du skal blogge på heltid og takk for at du deler 🙂
      Du er ikke den eneste som har blitt syk i ung alder og måtte lagt fremtidsplaner på vent. Så tøff du er som delte 🙂

    32. Takk for at du deler 💜 Så bra at du har funnet din vei. Masse lykke til 😊 Jeg skal følge deg 😊💜

    33. Så sterkt gjort å dele dette! Jeg var selv syk i mange år. Karret meg til utdanning og etter hvert en jobb, men det tok lang tid og alt jeg hadde av krefter. Åpenhet er så viktig, og det står enorm respekt av at du deler. Jeg vet selv at det koster. Heia deg!

    34. Hurra for meir bloggskriveri!
      Eg skjønnar godt kva du meinar med ei fortid der ikkje det gikk som det skulle, eg sitter desverre fortsatt der.
      Men det betyr andre plana og ting( forhåpentligvis gode) som skjer 🙂
      Du er 1 av 3 bloggar eg leser fast, men dette er første gang eg har kommentert, heia deg!

    35. Heisann! 🙂 Leser kun to blogger! Det er din og Pappahjerte!
      Dere er superflinke å skrive! Skulle nesten satset på en karriere som journalist,begge to!;) Veldig bra! Klem fra meg!

    36. Jeg elsker bloggen din! Det er den minst sminkede bloggen jeg vet om! 🙂 Jeg har selv vært alvorlig syk og ligget for døden (mange år siden nå) og jeg har levd et liv som overhodet ikke var det jeg planla som ung. Og i mye av min voksne tid har jeg ergret meg og vært bitter over det. Men så valgte jeg å snu. Når ingenting snudde av seg selv, måtte jeg bare ty til alle disse “klisjé-ordtakene” vi ser overalt og egentlig bare leser men ikke gjør noe med. Som f.eks “If you want to change your life, you have to do something you´ve never done” osv…. I starten ble det veldig teatralsk å skulle endre tankesett og gjøre veldig mange av de daglige rutinene mine på en helt annen måte enn jeg var vant til. Men utrolig nok tok det veldig kort tid før jeg begynte å merke ringvirkninger av det jeg holdt på med. Nå i sommer har jeg sagt opp en jobb, lagt ned “to avdeliger” i mitt eget firma, endret kostvaner (for hele familien) og begynt å planlegge dagene mine. Jeg har det så utrolig mye bedre, og jeg kjenner at det gjør mye med de rundt meg også. Det er så viktig.
      Uff, nå har jeg skrevet en hel bok, så nå stopper jeg! Skulle jo bare fortelle deg at bloggen din er SUPER!! Lykke til som fulltidsblogger <3

    37. Dette innlegget står det respekt av, skjønne og gode deg ❤ Jeg selv er 24 år og har,på tross av forsøk, ikke vært i stand til å jobbe og er det fortsatt ikke. Ettersom folk ikke “ser på meg” at det skal være noen grunn til dette så blir de ofte veldig spørrende ang dette og nærmest stempler meg som lat. Når sannheten er at jeg har gjennomgått mye de ikke vet noen ting om. Jeg klarer meg jo fint og har en ok økonomi, så hvorfor man skal fordømmes på slike grunnlag har jeg aldri forstått meg på. Hvor vidt man er kapabel til å jobbe eller ikke utgjør jo på ingen måter hvem man er som person eller hvordan man er å leve med! Derfor synes jeg det er fantastisk flott av deg å dele dette, slik at man kan se at dette kan ramme selv den skjønneste og mest sprudlende dama blant oss, med en super familie og et flott liv, som du og familien din takler utmerket på tross av alt som heter fortid og på tross av å ikke ha en a4 jobb. Nå jobber du jo faktisk som blogger, og er fulltidsmamma, så helt uten jobb kan ingen stemple deg som! Stå på, det er godt å vite at mennesker som deg finnes!:) klem!

    38. Først av alt, utrolig trist at du hadde det kjipt, og jeg håper du er bedre nå.
      Jeg har selv en yrkesskade og en god del mentale sår etter årevis med mobbing. Så drømmen er en type jobb ala den du har nå 🙂
      Du skriver så utrolig bra, og du har min drøm 🙂 Jeg hadde drømmejobben jeg også, med bloggen. Men firmaet jeg jobbet for gikk konk 🙁 Så da er jeg dessverre tilbake på hobbybasis. Håper jeg er like heldig som deg en dag.

    39. Det er så moro å lese bloggen din! Du skriver så bra, og det er så befriende at du forteller så åpent.
      Tøft gjort å fortelle om fortiden din. Det kan nok være en støtte for mange som føler seg alene med sykdom og vanskelige ting.

    40. Du er god 🙂
      Også er jeg rimelig missunnelig på dere begge 🙂
      Jeg trenger å se at det finnes så god kjærlighet 🙂

    41. Sjeldent jeg kommenterer på blogger, men nå må jeg bare! Du virker som ei fantastisk dame! jeg heier på deg! Og takk for at du deler. megastor klem :*

    42. Så modig av deg å dele dette på bloggen din! Jeg har lest bloggen din i en lang stund nå og titter alltid innom hvis jeg har en litt kjip dag – så blir jeg i godt humør av de morsomme tekstene og bildene dine. Må si du virker som ei superherlig dame. All respekt til deg for å ikke la vonde ting i fortiden ødelegge for deg, men at du ser fram mot det morsomme du har i vente. Stå på videre, du er litt av ei dame!

    43. Gratulerer så mye med fulltidsjobb som blogger, dette blir bra! Tøft av deg å dele dette, og håper virkelig dette blir bra for deg:).jeg gleder meg til fortsettelsen:)

    44. 😍😍😍😍😚😚😙😙💕💕💕💕💕❤❤❤❤❤❤
      Keeper up the good work beauty woman

    45. 😍😍😍😍😚😚😙😙💕💕💕💕💕❤❤❤❤❤❤
      Keep up the good work beauty woman

    46. Tøft å dele dette !! Men det gjorde litt godt å lese for min del og, som har livet mitt på vent på 8’ende året. Men, livet er jo bare det man velger å gjøre utav de utfordringene som kommer! 👊
      Bloggen din er min favoritt, du skriver så bra og fengende. Stå på videre,og venter spent på videre innlegg 😀😊

    47. Du er bare så herlig og god, kommer til å være innom her et par ganger hver dag jeg 🙂
      Jeg heier på deg, og har selv en datter på 4 år så vet hvordan hektiske hverdager er 🙂
      Ha en strålende høst fremover, og så gleder jeg meg til å følge deg 🙂

    48. Du er ikke den enste som har en kjip fortid, som hindret deg til å bli ferdig med en utdannelse, jeg sitter der selv akkurat nå. Skulle ha gått siste året på Vgs (Videregående) fyller 18 i oktober, men grunnet en sykdom man ikke kan se eller få medisiner for så har jeg ikke engang fullført første året av Vgs… Synes at du har en kjempe fin blogg og sjekker hver dag om du har skrevet et nytt innlegg. Du og Pappahjerte er de to bloggene jeg leser daglig, selv om jeg ikke har barn. Men er barnevakt en god del, så tipsene dere kommer med, bruker jeg når jeg sitter barnevakt for 2 små Apekatter. Det blir gøy å følge deg videre, ikke gi opp 🙂

    49. Husk husk husk, hvis (når) du en dag føler at fortidens eller dagens helseutfordringer er vanskelig å snakke om eller blir redd for hva andre vil tenke: ingen hadde klart å håndtere de utfordringene du har hatt bedre enn det du har klart! INGEN! Det er kun du som har hatt nøyaktig de symptomene som du i din kropp har hatt, og ingen kan dermed tro at de ville håndtert det annerledes eller tålt det bedre. Hvis andre hadde levd i din kropp, hadde de hatt samme kapasitet. De fleste som har vært eller er syk vet det ❤️ Husk at utfordringene som følger med derfor ikke er din feil, og at du er minst like sterk og god og herlig som andre!! Også på dager der kapasiteten ikke har strukket til.

    50. Kom gjerne med en litt bedre forklaring på hva du mener når du kommenterer på et 1 år gammelt innlegg.. Dette skjønte jeg ingenting av 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg