Jakob er historie

Dagen hadde såvidt startet da det begynte å tikke inn meldinger på Snap. Det var åpenbart mange som ønsket å tipse meg om en spesiell sak, og flere hadde tatt skjermbilde av noe de hadde funnet på forsiden av vg.no:

 


Skjermbilde hentet fra vg.no

 

Jeg leste overskriften og ingressen, og først tenkte jeg bare: “Hva i all verden er dette for noe? Kjæresten til Jakob Oftebro raser mot unge kvinner som gjør Jakob til et objekt i sosiale medier, og mener det er en uting når mannlige skuespillere kun vurderes etter utseendet?”

 

 

Ålreit, Jakob. Du har hengt på kjøleskapet vårt helt siden Peter jaktet bonuspoeng for ett år siden. Det er ikke det at jeg ikke elsker deg lenger, men som dama di sier: selvfølgelig er du mer enn et objekt. Du er skuespiller også, jeg vet jo det.

Så i dag har jeg tatt ordene til Iben Akerlie til etterretning, og byttet ut unge Oftebro.

Jeg ble sittende å bla i en gammel avis, og der ramlet jeg over en sak om et nyhetsanker i TV2 som takket ja til sluttpakke i 2016, og nå har utgitt en bok som har fått terningkast seks. Dette syns jeg var såpass imponerende at jeg måtte finne fram saksa – og forfatteren har nå tatt over hedersplassen på kjøleskapet vårt.

 


“Jan Ove Ekeberg har et sjeldent grep om historiske romaner” – Cahtrine Krøger, Dagbladet

 

/ PS. Denne gangen er det mer platonisk..

 

Les historien om meg og Jakob her:
Når mannen jakter bonuspoeng
Hvem har tuklet med typen min?!
Den skyldige

16 kommentarer
    1. Heii! Ikke om blogginnlegget her, men du la ut på snap i går om en sang som var så bra, men kommer ikke på hva den heter???:o

    2. Hei 🙂
      Totalt annet tema enn dette blogginnlegget: Hver gang jeg skal handle på iherb så finner jeg frem din guide (ser forøvrig for meg at det innlegget har mange klikk, så utrolig bra med en så detaljert guide!), og der står det som jeg trodde at Airmail var det billigste fraktalternativet. Men nå når jeg skal legge inn bestilling, uansett hvor lett det er, så har jeg ikke det alternativet lenger? Nå er det billigste alternativet Global Mail, har du prøvd dette før? Takk for svar, du er topp 😀

    3. Jøss, dette må jeg sjekke ut! Har ikke bestilt noe i sommer, så jeg er sannelig ikke sikker. Skal svare deg så fort jeg finner ut av det 🙂

    4. Hei igjen Elise 🙂
      Du har helt rett, iHerb har fjernet Airmail som var det billigste fraktalternativet 🙁 Ser ut til at “Global Mail by DHL” er det rimeligste pr nå, og at det koster mellom $4 og $18 avhengig av vekt på forsendelsen. Maksvekt for denne fraktmetoden er 1,8 kg (4 lbs), hvilket betyr at en ordre på rundt 1,8 kg vil utgjøre $18 i frakt.

      iHerb “trøster” med at dersom ordren har en verdi på over $40 får du rabatt på frakten, men det vil jo straffe seg for oss i Norge, da man overskrider tollgrensen på kr. 350 ink. frakt.

      Jeg har googlet litt, og ser at mange har hoppet over til å handle på vitacost.com – et alternativ som ikke har vært lønnsomt så lenge iHerb har tilbudt Airmail. Men nå ser det ut til at vitacost er veldig konkurransedyktig, fordi man kan bestille tyngre pakker derfra – og betale $7.99 for frakt opp til 3.6 kg. Dessuten kan pakkene spores!

      Jeg skal prøve å bestille derfra i løpet av uken – håper det fungerer greit! Send meg gjerne et pip dersom du prøver selv 😉
      God ny uke!

    5. Upps! Var ikke meningen å være anonym. Det er jeg som kjenner kona til Jan Ove… Hun skriver hun også, by the way!

    6. Jeg har Fritjof Nansen rammet inn (klippet ut fra et magasin). Typen blir småsjalu av det, så han henger inne i et skap (Nansen, altså, ikke typen!) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg