Den gangen jeg ble ny

Vi holder på å rydde i boden, og i dag fikk jeg endelig somlet meg til å gå gjennom innholdet i den store posen med papirer fra nitten pil og bue. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan den posen har overlevd så lenge – men til mitt forsvar har den ligget hjemme på jenterommet mesteparten av tida. Det er vel ingen som rydder i gamle papirer på jenterommet så lenge man ikke må.. Tror jeg.

Oppi posen fant jeg blant annet den gamle meldingsboken min (“Christina må stå over gym i dag, hun tråkket over i går og har vondt i ankelen”), mappen med naturfagsforsøk fra ungdomsskolen (kast) og gamle kjærlighetsbrev fra barneskoletiden (ikke kast). Men i den samme posen fant jeg også et gammelt blad jeg ikke har sett på ti år, men som jeg med en gang dro kjensel på.

Det bladet hadde jeg spart på fordi jeg var med i det selv. Og ganske riktig, på side 47 lyste denne lille blidfisen mot meg:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Oh yes. Dette var “før-bildet”, hvilket selvfølgelig betyr at jeg var med i den forferdelige “Bli ny”-spalten! Ja, jeg sier forferdelige, for selv om det var litt av en opplevelse, så burde jeg jo forstått tegninga allerede da vi skulle knipse før-bildet, haha..

Jeg fikk selvsagt beskjed om å møte uten sminke, og luggen min hadde jeg satt opp i en spenne. Spennen ble selvfølgelig tatt ut, før fotografen beordret assistenten til å ta litt vann i den bølgete luggen sånn at det skulle se ut som jeg hadde fett hår. Jeg ble helt fnisete og slet veldig med å holde meg alvorlig, men det er ikke rom for å smile på et før-bilde. Derfor ble det knipset og knipset helt til de fikk et som ble perfekt.

Bildet over ble helt perfekt.

Deretter startet et fem timers maraton med hår, sminke og prøving av klær. Dere kjenner meg jo såpass nå, at dere vet at sminke ikke står på prioriteringslisten min. Derfor sa jeg fra om dette på forhånd, at “litt lett sminke er sikkert mer enn nok for meg, altså..”

Men hvem var vel jeg til å legge føringer hos ekspertene.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Permanent. Frekk sminke. Dramatisk øyensminke. Der har du jo Konatil i et nøttskall!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For å sitere min kjære mann: “Før-bildet ser ut som et mug shot, og på etterbildet ser du ut som en prostituert Märtha Louise”

 

/ Jeg ble ny, da! 😉

* Følg Blidfisen på Facebook *

55 kommentarer
    1. Han der pappahjerte har fornuftige meninger om så mangt, men her må jeg si meg uenig. Jeg synes du så flott ut både på før- og etter-bildet. Skjønner jo at det var en smule mer sminke enn comfort-sonen din på etter-bildet da, men du kledde det synes jeg.

    2. Synes du var rett søt på før bilde.. Etterbilde.. Ja hva skal man si, tror Peter naila det ganske bra😂

    3. Haha så kult!
      Men jeg synes nå du ble mye eldre på det nye. Men fint var det 😊 Glemte helt hva jeg skulle skrive.. Men jeg synes du er naturlig pen 😊

    4. Whaat the.. 😮 kjente ikke igjen deg jeg! Synes at de overdrev massivt med alt egentlig:o du er jo så naturlig pen, hvorfor endre deg med så mye sminke å masse dill i håret?:o du er jo kjempepen på begge bildene, men hoff nei.. vær sånn som du er du!:D du kledde luggen da btw;)

    5. Takk for fine ord Mari, haha 😉 På det etterbildet har jeg mer sminke på enn jeg har hatt totalt på 34 år, så du kan trygt si det var litt i overkant ja! 🙂

    6. Jeg hadde jo ikke klart å legge den øyensminken på nytt om jeg så satte av en hel dag, så jeg er enig i at det er bedre å være som en er! Og den luggen var jo spenstig, da.. 😉

    7. Å, dettte må ha vært kjempemorsomt å finne igjen, og se tilbake på. 🙂 Kul historie!
      Og det er noen som har det du:Jeg synes du var veldig pen på begge bildene. Og dritfin pr. dags dato i tillegg. 🙂 Din heldiggris!
      Flott blogg du har. Ikke rart du er så populær. 🙂
      Lykke til videre. 🙂
      Klem.

    8. Jeg kjente jeg grøsset litt da jeg leste ord som “frekk” og “typete”. For når frisøren begynner å snakke om “typete frisyre” da vet du at det kommer til å gå deg dårlig! (og hvis man er som meg så sitter man jo bare der og smiler og tør ikke å protestere. Jeg har endt opp med “spennende” lugg et par ganger foråsidetsånn) Men jeg ble lettet da jeg så etterbildet! Det var da ikke så verst! Märtha skulle ønske hun så så bra ut 😉

    9. Nå lo jeg nesten kaffen ned i lungene mine! :’D Takk!
      Også må jeg få sagt, du blir jo virkelig penere og penere med åra du! (Det syns jeg forsåvidt om Märta Louise også, hmm..). Hvis jeg skal være aldeles ærlig, så har jeg egentlig snubla inn på bloggen din sånn i utgangspunktet fordi jeg syns du er innmari søt. Også har jeg blitt værende her inne fordi jeg også syns du er flink og morsom 🙂
      Hilsen førstegangskommenterende fan!

    10. Hahaha! Holy shit! Trodde ikke det var deg først, og scrolla ivrig videre for å se etterbilde. Men assa, verken før- eller etterbilde var skikkelig gale. Ler litt av hele seansen

    11. En ung Christine Koht er det første som slo meg når jeg så etter-bildet.. Nei, jeg stemmer for at det naturlige er best! 😉 hehe!

    12. Definitivt mye finere før! Skjønner ikke hvorfor de lot deg delta engang. Du var smekkvakker i mine øyne.

    13. Herregud!
      Jeg husker det bildet!!! Du må ha gjort litt av et inntrykk på meg den gangen…
      Forresten.. Flott blogg!

    14. Synes du er så herlig Christina! Du deler virkelig av deg selv!
      Jeg kjenner flere som har vært gjennom samme greiene, jeg håper bladene har blitt flinkere.
      Du er nydelig som du er nå <3

    15. Haha! Så söt på före-bilden. Och jag tycker du var himla snygg på eftrbilden oxå.. till trots att jag förstår att det var ovant! :p Men alltså… min största fråga – Vad har du på dig?? 😀
      Nejdu, du är nog minsann vackrast nu du – om du inte misstolkar mig! Naturlig och vacker, precis som det skall vara! 😉

    16. Nei, dette må jeg si var den perfekte kommentar å våkne opp til om morran! 😀 Kanskje du kan legge inn en sånn hyggelig melding litt sånn rett som det er? Haha 🙂 Håper du får en fin dag!

    17. Hahahaha!! Nå lo jeg høyt 😀 Jeg har så mange sånne “frekke” opplevelser bak meg at du aner ikke.. Selvfølgelig tør man jo ikke protestere! Kjenner også til den “spennende” luggen.. Kommer garantert til å gå på flere smeller i framtida, men trøsten er at det blir noen fine historier ut av det i ettertid, da. Lykke til med frisyren framover – håper vi begge er over det verste! 😉

    18. Ååå jeg blir altså så superglad når sånne førstegangskommenterende bestemmer seg for å legge igjen et lite spor! Og når du i tillegg skriver så mye fint også, da blir det jo nesten for mye for ei lita jente fra lille Larvik. Tusen takk <3

    19. Ååå gode du 🙂 Tusen takk – ja, jeg liker å bjuda på litt da vet du. Begynner å bli såpass gammel at jeg ikke bryr meg så veldig lenger. Og det er jo både bra og dårlig, hihi 😉 Håper du får en fin dag!

    20. Å herligheten… Hva har de gjort med luggen din?? Nå er du,som flere her sier,veldig naturlig pen,og alt kler den smukke 🙂 men den luggen var nesten litt dårlig gjort..
      Dette gjør at jeg håper du forblir blond en liten stund til,for blidfisen i deg blir litt tynget ned av såå mørkt hår syntes jeg (Y) Hva med mørke striper? 🙂

    21. Ja, det er det jeg prøver å forklare Peter også! Han må huske at jeg er en solstråle selv om jeg klager litt på at han roter, for eksempel. Takk for fine ord 😉

    22. Ja, syns du? 🙂 Når det gjelder hårfarge så klarer jeg ikke slå meg til ro, verken som brunette eller blondie.. Så jeg kommer nok til å fryde meg når jeg blir gråhåret, haha.

    23. Du er den første som har kommentert outfit’en! Bortsett fra en på Snap som lurte på hvorfor jeg hadde analkuler rundt halsen.. Den toppen var heldigvis bare til utlån under fotoshooten. Analkulene også 😉

    24. Den luggen var nok en del av den “frekke” frisyren ja.. Skal til frisøren i morgen og kommer nok ikke til å be om en reprise, for å si det sånn! Men mørke striper kanskje..? Vi får se 😉

    25. Synes Før-bilde var finest jeg.
      Synes ikke sånn sminkedokke-look er
      noe særlig. Er stor tilhenger av
      uttrykke “less i more”.
      Digger måten du skriver på. Får stadig
      en god latter av å lese bloggen din😂

    26. Herregud så fine tenner du har! Syns du ar søt på begge bildene, og at du kler hårfargen, men klærne de har tatt på deg, skjønner jeg ingenting av.
      Knallbra blogg:)

    27. Jeg synes du var mye finere med mørkt hår! Du vil ikke vurdere å gå tilbake til det?!
      Likte før bildet!!!!
      Morsomt innlegg. Du er så bra på selvironi;)

    28. Etter-bildet husker jeg så godt!! Hva het bladet, og når er det fra? Husker jeg syns du ble sååå fin på håret, og det førte til at jeg selv tok permanent. (Det ble med den ene gangen)

    29. Nå har jeg visst blitt en sånn som kommenterer :O
      men jeg sitter her og ammer og leer så jeg rister. Stakkars baby falt nesten av. Du bør seriøst vurdere å ha en advarsel på noen av innleggene dine. “fare for latterkrampe” feks ;)en annen gang fikk jeg så latterkrampe av blogginnlegget ditt at jeg vekket mannen som sov ved siden av… Og jeg klarte ikke stoppe heller. det var helt forferdelig! tror det var det innlegget hvor du skulle snakke engelsk. hjelpes..
      som du sikkert skjønner er jeg fan 🙂 stå på!

    30. Oi! De likte virkelig å svinge sminkekosten, de make-up artistene der 😮
      Synes du ser yngre ut i dag, enn du gjør på både før- og etterbildet faktisk, haha 🙂

    31. Ikke for å snakke stygt om “før” og “etter” men jeg syns du er mye finere sånn som du er i dag 🙂

    32. Haha, dette er gøy, for jeg kjenner faktisk igjen bildene. Dette bladet har jeg kjøpt og bladd i selv for mange år siden, MEN jeg husker disse bildene. Du var jo kjempefin på førbildet, skjønner ikke hvorfor de ikke prøvde å få looken til å passe din personlighet? Men du er virkelig fin både med brunt og blondt hår! 😀

    33. Liker ikke kjæresten din som sier at ræva til sophie e viktigere å ha i media enn skikkelige kjendiser eller ting som skjer i verden

    34. Nei, jeg tuller ikke! 😊 Antakeligvis ga det et godt inntrykk den gangen! Var veldig glad i de bli-ny spaltene, og håpet det skulle bli meg en gang.. Skjedde aldri!

    35. Wow, jeg synes før-bildet av deg var kjempefint jeg, haha! Jeg trodde helt seriøst det var Jennifer Lawrence det var bilde av, shitpomfritt dere var like 😀

    36. For et fantastisk innlegg, og så gøy at du har spart på bladet! Herlighet, det der var ikke akkurat noe før – etter suksess, synes for øvrig du ble veldig fin etter siste frisørbesøk i dag 🙂

    37. Søt er du uansett!😄 Men på etterbildet ser det ut som makeup-artisten ikke har hatt helt peil på å sminke dine type øyne🤔
      Hadde aldri gjettet på at det var deg🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg