Sølepytter og rosa negler

I dag morges forsvant gutta boys ut døra, klare for en liten helgetur til Sverige. Og igjen på trappa stod jentene girls – med en hel dag foran seg!

Helgedagene har blitt viktigere enn noensinne etter at snuppelura begynte i barnehagen i august. Stort sett finner vi jo på ting hele familien når alle har fri, så i dag har vi virkelig fått litt kvalitetstid sammen, bare hun og jeg.

For min del er hemmeligheten bak sånne dager å sette av tid. Ikke stresse, men heller la ting foregå litt mer på premissene til den minste. Så i dag tok vi oss god tid til å plaske og søle litt mens vi var ute på tur! Sølepytter var noe av det artigste jeg visste om da jeg var liten, så det minner jeg meg selv på når mamma-hjernen umiddelbart begynner å tenke på ekstra klesvask og gris og søl 😉

 

 

Vi spiste lang frokost og lagde smoothie til lunsj, og etter en liten hvil dro vi på besøk til Mommo og Besse. Men jeg er rimelig sikker på hva dagens høydepunkt ble.. For jentene girls er jo ikke jenter for ingenting 🙂

 

 

Oh yes. Den lille frøkna har nemlig sendt meg noen lange blikk de siste gangene jeg har tatt på neglelakk, og protestert kraftig når jeg har gjemt unna de små neglelakk-flaskene. Derfor fant jeg ut at det var på tide at hun fikk sin egen, og som forventet ble det gledeshyl og full ekstase da jeg spurte om vi skulle prøve den på med en gang.

Og etterpå..

 


..Var det selvsagt mammas tur 😉

 


En pitteliten korrigering på egen tommel, bare..

 


Ferdig! 😛

 

Det stolte ansiktet til den lille frøkna da hun fikk lakke mine negler fingre, stod nok i stil med det lettede ansiktet mitt, da det viste seg at den barnevennlige neglelakken faktisk var 100% vannbasert – og lot seg fjerne med en klut, akkurat som den hyggelige damen i butikken lovet..

Og som for å presisere hvor ålreit dagen i dag har vært, nektet den lille frøkna å ta kvelden før klokken var 21.27. Hvilket igjen betyr at det blir grytidlig på’n i morgen tidlig. Men det får være greit. For dagen i dag har vært topp 🙂

 

/ God lørdagskveld! 🙂

* Følg Mammahjerte på Facebook *

9 kommentarer

Siste innlegg