Sekken

Peter er en ganske tolerant mann sånn generelt, og det er ikke ofte han blir flau over meg. Men innimellom skjer det..

Jeg er jo ikke mor for ingenting, og når vi skal på utflukt her nerrafor, er det selvfølgelig ikke bare et par småting som skal være med. Jeg pakker gjerne med litt niste til barna dersom de plutselig blir sultne, vann til å slukke tørsten, et par fruktstenger til å kjøpe seg litt tid med, bleier, våtservietter, ekstra klesskift, solkrem, pastiller, solbriller, mobil og lommebok.

Peter derimot, skjønner ikke hvorfor vi trenger å ha med noe annet enn oss selv.

I tillegg til dette, har han pugget spansk siden vi var her sist. Jeg tror han blir litt stolt når kelneren ikke ser at vi er turister, og kommer med den spanske menyen – eller når de ansatte på butikken snakker spansk og ikke engelsk til oss..

Jeg skjønner jo alt dette. Men den sekken min.. Den er så himla praktisk!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Turist? Ehh.. No.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
El saco de la mama

 

Ålreit, så er det ingen som snakker spansk til meg her nede. Men jeg elsker den sekken! Den har massevis av deilige rom, egen lomme til laptop, skjulte sidelommer og kvalitetsglidelåser. Den har plass til både solkrem og vannflasker og våtservietter – alt en mamma trenger å ha med på tur.

Så får heller pappaen gå et par meter foran og være litt flau. For jeg vet han er takknemlig når noen plutselig har bruk for en liten brødskive eller en stor slurk med vann 😉

 

/ Litt turist – men himla praktisk!

* Følg Kona med sekken på Facebook *

15 kommentarer
    1. Regner med sandalene er nye 🙂 Så han slipper bli flau over å måtte lime med tyggis igjen eller 😛

    2. Syns sekken så ganske så fin og praktisk ut jeg, så da er spørsmålet.. Hvor er den fra? ;D
      Flott dame med flott sekk! 🙂

    3. For et par uker siden tok jeg et valg jeg fortsatt angrer på. Jeg valgte veske, når jeg skulle valgt sekk!! Jeg og samboeren skulle traske en halv dag på Hedmarksmuseet. I forfengelighetens navn ble det litt for tung veske, og skulderen min er derretter passe ødelagt etter en jobbdag i barnehagen. Også jeg, som alltid har likt sekt best… Praktisk og ergonomisk. Neste gang blir det sekk!

    4. Akkurat nå er vel faktisk sekk ganske så in. Nå er det faktisk Peter som ikke følger med… hi-hi….

    5. Altså, sekk er praktisk. Rumpetaske er turist 🙂 du får gi han et alternativ. Sekk eller rumpetaske. Tror jeg vet svaret på “dilemmaet”

    6. Sekk er et must når en er på tur!! 👌👌👌👏 det er en veldig grei ting man trenger. Har alt trenger oppi den😊 det er ikke noe å vær flau over 😆😄😄😄

    7. Peter da. Til og med mannen min ser at det er praktisk med en sekk man kan fylle med alle nødvendigheter når vi er på ferie.
      Den er jo et must.
      Her har vi til og med en hver. Men det kan komme av at vi ikke har en sekk som er praktisk og stor nok.
      Den sekken din så virkelig super ut 🙂

    8. Sekk er et must når du drar på 3 barn (mannen inkludert) helt enig, himla praktisk. Jeg har begynt å bruke sekk hjemme i dagliglivet også, når man har to store (og et veldig stort!) barn pluss en liten baby og alt det den medfører så hadde jeg ikke overlevd uten sekk!
      Og ja, jordbærsandalene var mye “verre” 😬😬😂

    9. Sekk er et must på tur, særlig med barn. Og alt du nevner av innhold til de: JAH! Nå var heller Peter litt sløv ;)Heia deg!

    10. Drasser også på sekk på ferieturer og i famileparker.
      Mannen min er nok litt oppgitt over alle nødvendigheter som kan putte oppi (plaster,håndsprit,solkrem,mat,klær etter vær…osv). Men han har innsett at den er lur og bærer den for oss (meg). Ble mere ivrig når jeg innvisterte i en stormberg og pensjonerte mumietrollsekken 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg