Kvelden før dagen

I kveld går tankene mine nøyaktig to år tilbake i tid, til da jeg satt i sofaen og pustet og peste som en hvalross. Da Peter kom hjem fra håndballtrening og forstod hva som var på ferde. Da han ringte fødeavdelingen og fikk beskjed om at det var fullt, og om vi vennligst kunne vente noen timer. Joda, klart det – popper meg litt popcorn og setter på en film i mellomtida, jeg!

 

 

Det er nesten ikke til å tro at jeg i morgen er mamma til en 2 åring! Den lille frøkna er kanskje ikke så veldig opptatt av bursdager enda, men det er klart vi skal feire 🙂

Nå har jeg nettopp smelt sammen en muffinsrøre, sånn at de er klare for pynting i morgen tidlig:

 


Kjøpte 2 liter melk til muffinsrøra. Viste seg at jeg trengte 2 dl..

 

 

Kjørte halvparten med revet gulrot og halvparten med hakket sjokolade – regner med de blir superfine i morgen etter pynteverksted med to ivrige småtroll 🙂 Geleen er ferdig stivnet, i sta kom min gode Mormor innom med en himmelsk sjokoladekake, og i morgen kommer Mamma med “Noe marengsgreier som så helt sjukt godt ut som jeg bare må bake“, haha 🙂

Jeg er så heldig som har mange hjelpere rundt meg! Og det kommer ekstra godt med nå, for her er status fra stua akkurat nå:

 

 

En knust lampe, og vips var storrengjøringen et faktum 🙂

Men nå skal jeg ta meg ti minutter i sofaen mens jeg tenker litt på alle dem som puster som hvalrosser akkurat nå.. Og som angrer på hele den forbanna helvetes satans mirakuløse graviditeten. Om ikke mange timer er det over, damer! Og da vil alt være glemt. Jeg lover 🙂

 

 

/ Hurra for lystgass 😉

* Følg Muffinskona på Facebook *

15 kommentarer
    1. Dårlig gjort å juble for lystgass.. Jeg har termin om to dager, og skal føde på st. Olavs hvor de ikke tilbyr lystgass! Gratulerer med toåring! (har selv feiret toårsdag for ikke lenge siden)

    2. Da må jeg bare kommemtere at jeg akkurat nå ligger på føden med ctg, rier hvert 5min. Takk for at du tenker på meg ( og alle andre da) 🙂

    3. Marthe: Ikke tilbyr lystgass?! Makan! Men den beste smertelindringen for meg var faktisk badekar, så krysser fingrene for at de i det minste tilbyr det da 😊👍🏻 lykke til!

    4. Oi oi for et kakebord det blir!! Tidemann og jeg kommer for å feire Nora 😉 gratulerer så mye med den utrolig skjønne jenta deres!!

    5. Vi tar en pinne for lystgass, damer!! 😀
      Lystgass var godt å ha under fødsel til førstemann i 2013. Men da hadde jeg også epidural. Så effekten av lystgass var knall! Denne fødselen i mars…. Der hadde jeg KUN lystgass… Og virkningen er litt bedre syntes jeg når man ikke føler at man spjærer herfra og til månen (gjorde ikke det altså :p )
      Skal jeg føde barn igjen, er det epidural OG lystgass!!! 🙂 Lykke til 🙂

    6. Skal føde på Ullevaal i desember og der tilbyr dem ikke lystgass lenger. Hjelp :/ Men grattis med toåringen 😀

    7. Jeg går snart inn i 2 mnd med feiring av 7 og 12 år, og dras fortsatt nostalgisk tilbake der lystgass ble tilbudt og kastet vekk med førstemann og at badekar var himmelen med andremor <3
      Så koselig p drømme seg tilbake til alle følelser 😀
      Gratulerer med 2åringen Lillesnupp!

    8. Ah, jeg elsker å se ærlige bilder av rotete stuer! Småbarnsforeldre som har det strøkent hjemme, de liker jeg rett og slett ikke;) Så takk for den, og gratulerer så mye med den skjønne 2-åringen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg