Ny favoritt med franske urter

/ Sponset innlegg

Jeg er en skikkelig god mamma i helgene. Da kan vi finne på å bruke halve lørdagen ved kjøkkenbenken, fordi det er så morsomt å bake. Og da gjør vi selvfølgelig alt fra bunnen av, siden halve moroa er å måle opp ingredienser og tulle, søle og fnise underveis! Den andre halve moroa er så klart å slikke bollen 😉

I ukedagene derimot, er det ikke fullt så mye rom for tull og tøys. Når det nærmer seg middagstid slår ofte “ulvetimen” inn for fullt, når alle er sultne etter en lang dag på jobb og i barnehage – og det ofte tar litt for lang tid å tilberede middagen. Jo fortere middagen kommer på bordet, jo raskere forsvinner ulvetimen – dessuten får man enda mer tid til overs før det er leggetid 🙂

Når jeg lager middag er det én ting jeg er spesielt takknemlig for; når ting kan puttes i stekeovnen og tilberede seg selv mens jeg konsentrerer meg om tilbehøret. Det gjør faktisk hverdagen det lille hakket enklere, og i blant er det akkurat det som skal til!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fiks ferdig mens mor kokte pottiser!

 

Denne uken har vi testet høstens nyhet fra Findus: Lettpanert torsk med hele 70% fisk. Ikke bare er den enkel å tilberede, men den er også nøkkelhullsmerket, som gjør den til et sunnere alternativ i en travel hverdag.

Denne gangen lagde jeg varianten med “Franske urter”, og siden både gubben og jeg er litt i overkant glad i rosmarin, føyde den seg rett inn i middagsloopen på første forsøk! Det var tommel opp og stående applaus, og med litt skikkelig hjemmelaget potetmos og dampede grønnsaker ved siden av, ble det en liten middagsfest hjemme hos familien Klonk.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Potetmos lager du enkelt mens fisken står i ovnen. Sett på vann til koking mens du venter på at stekeovnen varmes, og del potetene i 6-8 biter sånn at de blir fortere kokt. Når de er møre, heller du av vannet, har i en stor klatt med smør, og bruker en potetmoser. Når det begynner å nærme seg ønsket konsistens, sper du med litt melk.

Jeg pleier å gå over til å bruke en sleiv eller en slikkepott, for jeg liker at mosen er litt klumpete. Jo mer melk, jo tynnere blir mosen. Til slutt smaker du til med salt og pepper. Enkelt og veldig nam nam! Du kan lese mer om nyheten Lettpanert torsk, samt finne inspirasjon til masser av fristende oppskrifter her.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Konkurranse – Del tips, vinn premier!

Du kan fortsatt vinne timer med personlig trener til deg og vennene dine, til en verdi av 9000 kroner!
Det eneste du trenger å gjøre for å være med i trekningen, er å dele ditt beste sunnhetstips på Findus sin Facebookside. 10 stykker får dessuten en eske hver med lettpanert-produkter.

Lykke til!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Hurra for kortere ulvetime 😉

* Følg Findus på Facebook *

8 kommentarer
    1. Jeg lagde tidenes enkleste søndagsmiddag i dag.. litt lapskausblannding i en ilfast form, og laksefilet på toppen, ett par klatter smør og litt krydder, inn i ovnen, og vips ferdig! Himla godt!

    2. Jeg holdt på å ta bilder av maten, og da jeg var ferdig hadde Peter slukt hele sin porsjon – jeg rakk faktisk ikke høre at han tygde engang.. Ikke verst det, hehe 😉

    3. Kanskje ikke så relevant i forhold til panert torsk og potetmos – men Christina, du ER så vakker. Måtte bare si det, haha!

    4. Det blir nok middag en dag denne uka!:) + et lite tips til potetmosen.. det er veldig godt med muskatnøtt i..:)

    5. Skrev faktisk panert torsk opp på ukeslista i går før jeg leste dette…..da blir det jo enkelt å velge rett variant da 🙂 Takk for tips

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg