Off for now, Oktober!

Alle snakker om at dagene flyr avsted, og de gjør jo det – men på sett og vis syns jeg oktober har vært skikkelig seig! Men nå er vi jaggu ved veis ende, og jeg må si jeg gleder meg til november. Jeg ser ikke spesielt fram til slaps og sånt, men midt i måneden har gubben bursdag og det begynner å dra seg mot jul. Det pleier å være ganske koselig 🙂 Men først må oktober oppsummeres!

 

OKTOBER

Beste kjøp

Det er nesten litt flaut, men det jeg håper var månedens beste kjøp, ligger fortsatt uåpnet i esken.. Jeg har nemlig tenkt til å få malt noen vegger her i huset, og i den forbindelse bestilte jeg to vegghengte nattbordshyller som etterhvert skal opp på veggen. Men det må jo males først.. Derfor har jeg tenkt til å vente med å åpne dem til malingsjobben er i boks. Så nå krysser jeg egentlig bare fingra for at alt ser bra ut inni esken, for jeg regner med at angrefristen er i ferd med å utløpe, haha 😉

 


2 stykk hyller, ja – håper dere trives i esken noen uker til 🙂

 

Fullførte prosjekt

Vet ikke om det kan kalles et prosjekt, men vi fikk nå i alle fall klargjort og stuet bort hagemøblene våre under en presenning for vinteren! I fjor var vi såpass sent ute at vi måtte gjøre det i minusgrader, og det fristet ikke til gjentagelse.. Man lærer litt og litt for hvert år som går!

 

Prosjekt som videreføres til neste måned

Jeg er i gang med å sortere babytøy til min bestevenninne som er rimelig høygravid akkurat nå. Hun venter ei jente, og var rimelig fortvilet fordi hun stort sett bare hadde fått tak i lyserosa tøy. Så nå tenkte jeg å sende videre alt jeg finner i litt mer nøytrale farger, og det har vi jo en del av siden vi ikke visste kjønn på noen av våre to før de kom til verden 🙂 Jeg er altså i gang, men på langt nær ferdig!

 

Bilde som aldri havnet på bloggen

Altså, dere skulle bare visst for en ræva fotograf Peter er. Han er ikke så ille til å knipse bilder og se utsnitt osv – men han er så forferdelig dårlig på å gi instruksjoner underveis! Han forventer at man skal forstå hvordan det blir, og tar gjerne ett bilde og satser på at det sitter på første forsøk. Herregud..

I tillegg elsker han å knipse bilder når jeg tror han stiller inn kameraet, så når jeg ser gjennom bildene etterpå er det alltid en hel drøss med lekre knips. Klarer faktisk ikke bestemme meg for hvilket av disse som stikker av med seieren:

 

 

Gladeste øyeblikk

Å feire en 2-åring! Haha, det øyeblikket da vi skulle overraske henne på senga og hun lente seg tilbake på puta og bare nøt oppmerksomheten. Så lik sin far har hun aldri vært før 😉

 

 

Tristeste øyeblikk

Jeg trengte noen bilder fra gamle dager til et innlegg i forrige uke, og måtte på leting i gamle fotoalbum. Og jeg vet ikke hva som skjedde.. Men det var noe med å se på de bildene fra jeg var liten, og den tiden alle fortsatt var her. Det yrende livet i stua til Farmor og Farfar på julaften, smilende barn på et trygt farmor-fang. Det traff meg liksom så veldig. Samtidig er jeg skikkelig heldig som har så mange fine minner fra barndommen. Det er ikke bare lett å bli voksen <3

 

Peter-øyeblikk

<3

 

Friskus

Denne måneden innså jeg at det å lufte hunden i regnevær er toppen av min friskus-skala! Trist, men sant, haha 🙂

 

Daffus

Med en febersyk og slapp toåring, fulgte det med tre dager hvor jeg knapt var utenfor huset. På dag tre konkluderte jeg med at man trenger frisk luft i løpet av en dag for å opprettholde en viss normalitet. Skrittelleren min trengte ikke lades opp den uka, for å si det sånn..

 

Middagsrett

Jeg klarer ikke velge ut en favoritt, men må bare si at jeg aldri hadde trodd det skulle gå an å spise så mye god mat uten kjøtt! Meatless October er over i morgen, men jeg må si jeg er spent på når vi kommer til å spise kjøtt igjen.

 

Yndlingssang

Første del av oktober: Christel Alsos – Two more days
Andre del av oktober: Clean Bandit – Rockabye

 

Favoritt-blogginnlegg

Innlegget “I går smalt det nesten” om mobilbruk bak rattet var det viktigste – men favoritten var nok “Kjære jenta mi” 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Takk for nå oktober – og velkommen november, håper du blir fin!

* Følg Konatil på Facebook *

5 kommentarer
    1. Når jeg leste siste setningen, så gikk det oppmode meg at det er november i morgen og bare 25 dager til jeg har termin! Hvor ble de månedene av? 😀

    2. Å hællan dutten, da regner jeg med du har en rimelig fin kul på magen nå! Og hvis du ikke har startet nedtellingen enda, så tipper jeg at svangerskapet har forløpt seg rimelig ålreit 🙂 Lykke til med de siste ukene og lykke til med fødsel! <3

    3. Takk for alle oktoberinnleggene😄 Ser fram til en ny måned “sammen med” deg og den herlige familien din☺️💚💙🍂🍁

    4. Har akkurat oppdaget bloggen din! Så artig, fint og ekte du skriver! Nydelig!!
      Fast leser fra i dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg