Du vet du er ubrukelig når..

De siste månedene har jeg trodd at jeg har kommet meg over kneika. Du vet, den kneika der man ikke har kapasitet til å huske på andre ting enn det som gjøres i løpet av en dag.

Og helt siden jeg ble gravid i 2011, har min store akilleshæl vært å vanne blomster. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det er sånn, men jeg klarer altså ikke å huske på å vanne de hersens blomstene.

Og det er så rart, for noe av det jeg elsker aller mest, er å dra på planteshopping! Enten det er en bukett freshe snittblomster eller en ny potteplante, så syns jeg forvandlingen i stua etter en blomsterhandel er ren magi.

Også skjer dette.

 

 

En kaktus! Min trofaste lille venn som jeg har hatt i ti år, minst. Som har vært takknemlig for den lille klunken med vann den har fått en gang i blant – og noen ganger enda sjeldnere enn det også. Som til tross for dårlig stell har blomstret et par ganger i året, og spredd glede med en knæsj rosa blomst.

Nå har jeg tydeligvis bikket grensen for hvor mange grønne planter jeg kan ha i stua (seks), før jeg glemmer en av dem. For det levner vel liten tvil om at jeg har glemt å tenke på min gamle venn..

Og jeg vet ikke hva som er verst, at jeg har forsømt den helt – eller det faktum at det var en hardbarka kaktus.

Helt til slutt må jeg få takke alle dere som følger med på Snappen min, og som nå i kveld har sendt meg dette i Instagram-innboksen:

 

 

/ Ønskes kjøpt: Plast-kaktus :-/

* Følg Konatil på Facebook *

13 kommentarer
    1. Her vannes blomster når de henger med hodet.
      Men kaktus kan jeg ikke ha. for de dreper jeg. Prøvd mange ganger I mitt liv. MEN alle dør fra meg etter en liten stund. Jeg tror jeg faktisk har vannet i hjel flere av dem. 😂

    2. Endelig følte jeg meg ikke alene.😂 folk bare ler av meg når jeg sier at jeg ikke eier ett ørlite snev av grønne fingre engang, for det er mine 2 inntørkede og llivløse kaktuser bevis på 🙈😊 takk og pris for plastikk planter, jeg holder meg til bakinga som jeg mestrer litt bedre 😂 #kaktusensverstefiende

    3. Hehehe å ta livet av kaktuser (og andre planter) var et velkjent fenomen,gitt.. 😛
      Gubben har kjøpt blomster én gang til meg, den holdt vel en knapp måned elns. Heldigvis har jeg en gubbe med veldig grønne fingre,så det blomstergreiene har jeg glatt overlatt til han. 😛 Fikk tre buketter nå i oktober i anledning en merkedag – de ble kasta ut etter en uke. Den siste sto i to. 😂

    4. Jeg har motsatt problem! En samboer med veldig grønne fingre, kjøpte et fint moderne lite “tre” på plantasjen… samboer sjekket hvilken behandling det skulle ha, så det siste året har det blitt dusjet annenhver uke, vannet, stått ute på sommeren, fått litt nærimg, flyttet i større potte… den lille søte planta er nå 1m i diameter og opptar lekeplassen til jenta vår, men årets juletre er hvertfall i boks 🙂

    5. Prøv å la den stå i vann en stund. Det er ganske utrolig hvor død en kaktus kan se ut, men allikevel komme seg igjen!

    6. Lider av det samme her…..de eneste plantene mine som blomstrer HELE tiden er ……….ORKIDENE!!! Aner ikke hvordan jeg klarer det for de får vann når jeg husker det….

    7. Jeg vil gjerne vite hvordan man får orkideer til å blomstre. Jeg fikk en nydelig orkidee med over 12 blomster i slutter august. Nå to måneder etter har alle blomstene falt av, og knoppene er uttørka. Jeg har til og med kjøpt “blad-spray” for at den skal holde på fuktigheten. Er det håp for den?
      Kaktus har jeg ikke, men det får vel bli det neste. Vi har en død mini-rose nede på badet, slik at alle kan gi den litt vann i følge i grava. Det er nesten som et likskue, for den er virkelig død. Dette ble vel så lang kommentar at jeg burde karret meg tilbake til bloggen min og skrevet et eget innlegg, haha.
      Ha en riktig god helg!

    8. Da jeg klagde til bestemor over mine stakkars planter som blir glemt støtt og stadig, så sa hun så klokt at det er fordi jeg gir all min kjærlighet til mine små 💗 Det samme har hun sagt til min mor. I dag har mamma store barn, og mange fine blomster som aldri blir glemt eller dør 😊
      Jeg elsket forklaringen, og syntes det passet å dele den med deg 😊 Ønsker dere en fin helg! ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg