Svar på spørsmålsrunde #2

Del 1 av spørsmålsrunden finner du her 🙂

 

Hva er favoritt julesangen din og hvilken liker du absolutt ikke?

Hallo, det går vel ikke an å plukke seg ut en favoritt, vel?! Hehe, jeg har en hel liste med fantastiske julesanger på Spotify! Men i fjor slettet jeg én jeg fant ut at jeg virkelig ikke likte, jeg skal finne ut hva den heter..

 

Hva spiser dere på juleaften?

Vi spiser ribbe, men jeg skulle gjerne byttet til pinnekjøtt 🙂

 

Hva er den fineste julegaven du har fått?

Det må være gaven Peter og jeg fikk av fireåringen det første året hans i barnehagen. Det var et pimpa rømmebeger. Den lille gutten var så stolt, og jeg ble så rørt at jeg begynte å grine.

 

 

Hvordan kom dere fram til navnene Gustav og Nora? Veldig fine navn!

Vi hadde en superlang liste med både gutte- og jentenavn under begge svangerskapene, og det var faktisk veldig tilfeldig at vi endte opp med de to til slutt! Jeg trodde faktisk Peter og jeg var enige om at eldstemann skulle hete Herman, helt til dag 3, da oppdaget vi at vi kalte guttungen for forskjellige navn, hahaha. Så da trakk gubben det lengste strået 😉

 

Hva sto det på den siste sms-en du fikk?

“Helt greit. Setter over potetene når dere kommer.” (Mormor og Este inviterte på søndagsmiddag i går <3)

 

Foretrekker du å ringe eller sende sms?

Sms!

 

Hvilket sted kan du ikke fordra?

Å svinse rundt på en flyplass og vite at jeg snart skal opp i lufta..

 

Det virker som du og Pappahjerte utleverer alt fra familiens gjøren og laden i de ulike sosiale medier. Har dere vurdert konsekvenser av dette for barna deres senere i deres liv og om barna vil synes det er greit at “alle” kjenner de?

Åh, bra spørsmål – du er garantert ikke alene om å lure på dette 😉 Men.. Gjør vi egentlig det? Utleverer vi alt? Jeg skjønner at det kan virke sånn, men dette er jo noe Peter og jeg tenker over hver eneste dag. For det er jo på sett og vis fordelen vi har med å drive hver vår blogg med mange tusen lesere daglig – vi blir tvunget til å tenke over hva slags følger ting kan få. I motsetning til andre som ikke er tvunget til å tenke over dette, og som kanskje ender opp med å poste litt mer ukritisk. Vi er hele tiden bevisste på at det går en grense – og hvor denne grensa går. Å ta en slik vurdering på barnas vegne er selvsagt et stort ansvar, men selv om bloggen inneholder mye fra vårt liv som småbarnsforeldre, er den verken utleverende eller sjenerende på en uforsvarlig måte. Helt ærlig tror jeg barna vil være enige i den vurderingen når den tid kommer, så som du skjønner er jeg ikke videre bekymret 🙂

 

Blir du noen gang lei av snap?

Nei! Eller altså, jeg snapper ikke hver dag – hadde jeg gjort det, ville jeg kanskje gått lei 😉

 

Får du mange snapper fra fremmede som er kleine?

Ja. Haha.

 

Hva er favoritten når det kommer til såpe? Både til håndvasken og i dusjen?

Resten av året er jeg fan av såper som lukter kokos og honning, men om vinteren går det i parfymefritt. Ellers tørker jeg ut!

 

Hvor er ditt favorittsted?

Er det for kjedelig å svare “hjemme”?

 

 

Hva er favorittkaka?

Eplekake med masse epler, ikke så mye sukker – og kanskje litt vaniljekrem i. Da er mor fornøyd 🙂

 

Blir du gjenkjent på gata?

Hele tida! Kan ikke bevege meg ute lenger. Sykt slitsomt. Neida 😉 Det hender folk stopper meg og slår av en prat, og det er veldig koselig! Så svaret er vel ja.

 

Snorker du?

Nei. Heldig med den.

 

Når er det lov å pynte juletreet?

Lenge før lillejulaften, men ikke så tidlig som 1. desember.

 

Tenkt på en dialekt du synes er litt mindre pen å høre på, litt sånn type det-gjør-vondt-i-øra-å-høre-på-dialekt, ville du klart å vært sammen med Peter om han hadde akkurat den dialekten? 🙂

Shit, nå så jeg for meg Peter når han er på sitt mest irriterende, også med den dialekta i tillegg.. Føler for å svare nei 😛 Men hvis jeg hadde blitt kjent med ham på tross av dialekten, hadde jeg helt sikkert blitt sammen med ham.

 

Hva er grunnen til at dere ikke bruker navnet på barna?

Vi føler ikke for å bruke navnene så altfor mye og jeg ser ikke hvorfor navnene deres trengs å brukes uansett 🙂

 

Drikker ingen av dere alkohol?

Vi er ikke avholds, men vi drikker ganske sjeldent..

 

Kan du nevne dine tre mest negative og positive sider?

Negative: Tenker ofte gjennom problemene før løsningene, kort lunte når jeg er sulten, hater å kjøre bil i storbyer.
Positive sider: Godt humør, ganske morsom, empatisk.

 

Blir det et barn nummer 3?

Akkurat nå er vi veldig fornøyde med 2!

 

Ønsker dere å flytte?

Nei 🙂

 

Hvis du kunne vært Peter for en dag, hva ville du gjort?

Hoppet i fallskjerm og gjort sånne gale ting som han har skikkelig lyst til, men som jeg aldri ville funnet på å gjøre som Christina..

 

 

Er du sjalu av deg?

Veldig lite sjalu av natur!

 

Hva er det beste med Peter?

At han er den perfekte familiefar 🙂

 

Hvordan har du det? Hvilket terningkast ville du gitt dagen i dag, og hvorfor?

Bare bra, dagen i dag er en sterk 4’er, kunne vært en 5’er hvis den ikke hadde startet så tidlig.

 

Hva mener du om USA’s valg av president?

Sjokkerende.

 

Hvordan går det med genseren du strikker? 🙂

Veldig dårlig progresjon! På stedet hvil siden forrige innlegg faktisk. Og det ser jo ikke lovende ut nå som det går mot en travel førjulstid heller 😉

 

Når giftet derre dåkke? Siden du heter kona til 😃

Vi er ikke gift, men jeg tenkte litt langsiktig da jeg opprettet bloggnavn 😉

 

Hvordan ser dagen din ut ? Detaljert 😃

Står opp, rask dusj, får på ungene klær, lager frokost, spiser frokost, lufter hunden, leverer i barnehagen, jobber, henter i barnehagen, lager middag, tid med barna, legger barna, jobber, rydder, pusser tenner, snorker 🙂

 

Hva fikk deg til å starte å blogge?

Det begynte med gjesteinnlegg hos Pappahjerte, og etterhvert daglige spørsmål om jeg ikke kunne starte min egen blogg. Først tenkte jeg at det var helt uaktuelt fordi jeg så hvor mye gubben jobbet med sin blogg, men så fant jeg etter mye om og men ut at det tross alt hadde vært veldig moro å kunne bestemme helt selv hva man vil poste 😉 Så da hoppet jeg i det! Vill og gæren, der har’u meg..

 

Tok det deg lang tid før du kunne begynne å leve av bloggen?

Hele det første året tjente jeg nesten ingenting, og det varierer fortsatt veldig fra måned til måned.

 

Eg lurer på om barna dine har nokre favorittleker? Kva leker som er kvalitet og ikkje? Eg er ganske fersk førstegangsmor og prøver å sondere dette leketerrenget litt!

Oi, dette er individuelt fra barn til barn! Hos oss er det mye forskjellig som slår an, avhengig av hva slags modus de er i. Puslespill, bokstav- og tallkort, dukker, biler, kassaapparat og butikkvarer, lego og leker som lager lyd (feks BeatBo) er noen eksempler.. Jeg tror nesten du må prøve deg frem litt! 🙂

 

Tre på topp julefilmer 🙂

1. The Holiday
2. Love Actually
3. Home Alone 1

 

Når hadde du sex sist?

Akkurat det tenker jeg faren min blir glad for at jeg velger å ikke svare på, haha 😉

 

 

Hva tenkte du om å få barn med en som påsto å hate barn?

Kjempebra spørsmål! For å være helt ærlig visste jeg ikke hvor mye han hatet barn før i etterkant. Jeg trodde han overdrev for å være morsom.. Hadde jeg visst hvor seriøst det egentlig var, måtte vi sikkert gått i parterapi. Jeg hadde garantert fått noia!

 

Hva er ditt beste minne så langt i 2016?

Umulig å svare på! Men da Peter og jeg ble spurt om å være forlovere i bryllupet til lillesøsteren min og svoger’n, er nok ett av dem. Eller da jeg endelig klarte å spleise venninnen min med kompisen min.. Eller da Peter og jeg hadde to viktige møter i Oslo og mamma ringte og spurte om vi ikke ville ta en natt på hotell, mens de passet barna. Det var helt fantastisk! Du skjønner at 2016 har vært litt av et år for meg, haha 😀

 

For flere spørsmål og svar, finner du del 3 her!

10 kommentarer
    1. Jeg ønsker bare å komme med et lite tillegg til spørsmålet om at dere utleverer alt;jeg synes absolutt ikke dere utleverer alt! Har faktisk flere ganger den siste tiden tenkt at dere, både på denne bloggen, pappahjertet og insta/snap er veldig lite utleverende. Dere viser bilder uten direkte ansikt, aldri i privat setting, heller ingen detaljerte utleveringer av hva barna gjør. Men likevell får dere formidlet og holdt på interessen hos leserne. Om det er bevist eller ikke, gode valg dere har gjort uansett! 🙂

    2. Jeg syns også dere er veldig flinke til å ikke være utleverende med tanke på barna. Samtidig som dere skriver på en måte som får leseren til å føle at vi kjenner både dere og barna deres, noe vi jo egentlig ikke gjør. Ta det som et kompliment. 🙂

    3. Jeg synes høydepunktene dine fra 2016 var fantastiske, du synes kanskje de høres kjedelige ut, men jeg leser situasjoner hvor du følte deg elsket av andre, og situasjoner hvor du klarte å skape kjærlighet hos andre. Det siste er absolutt noe å være stolt av og det sier masse om hvor god du er som person at du velger det som en av dine topp 3 høydepunkter 🙂
      Kan også legge til at jeg ble sammen med en fyr med den mest irriterende dialekten jeg kan tenkte meg, men han var bra nok til at jeg kunne leve med den i starten, og jo mer glad jeg blir i gutten, jo mindre merker jeg dialekten.

    4. Skal innrømme at jeg slet veldig med den rangeringen.. Du skjønner atte i fjor rakk vi bare å se EN julefilm, og det var The Holiday. Derfor husket jeg liksom den best! Men spørs om ikke Love Actually seiler opp i tet igjen i år 😉

    5. Kjære anonym – dette var ufattelig fint å lese! Dette er jo noe vi tenker veldig mye på hver eneste dag, og selv om vi føler vi har funnet en fin middelvei som vi er tilfredse med selv – så er det jo aldri godt å vite om dere lesere oppfatter det på samme måten. Så tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere, det satte jeg stor pris på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg