Date night

Det er ikke hver kveld Peter og jeg er ute på vift! Men i går hadde jeg fikset barnevakt sånn at jeg kunne ta med gubben ut på en forsinket bursdagsmiddag med et vennepar 🙂

Det tøffeste med å ha blogg som jobb, er uten tvil at det er ekstremt vanskelig å ta seg fri. Siden innlegg er ferskvare, ligger man bestandig litt bakpå – og fordi vi i tillegg har dobbel mengde bloggstress under samme tak, er det faktisk helt nødvendig for oss å forlate huset for å klare å koble ut.

Så i går var det rett og slett fantastisk deilig med en luftetur 🙂

Men.. Det slår jo aldri feil. Når ungene er i seng for kvelden, og man hopper i dusjen for å våkne litt, får på seg noen filler som ikke er dekket av gamle leverpostei-flekker, og får smelt på litt mascara:

 


Oooooh hello there, Trøttesen..

 

Jeg vet ikke om det er mørketida som gjør det, eller om det først og fremst skyldes at 2-åringen har begynte å våkne én time tidligere enn normalt hver morgen – men jeg er altså så trøtt i trynet om dagen!

Gårsdagen var selvsagt intet unntak, så mens gubben gjorde seg klar for avreise i går kveld, svinset jeg rundt på parketten for å få fart på maskineriet. Og da kom jeg plutselig på at venneparet vårt jo er i nøyaktig samme situasjon som oss – med småbarn i hus og tidlige morgener. Med andre ord: like trøtte som oss 😉

 


Litt svinsing på parketten, så blir det bra!

 

Men så kommer man seg ut døra, skravler og gleder seg i bilen, møter venneparet på parkeringsplassen, finner et fint bord i restauranten – mens man innser at det er skikkelig trivelig og at man gjerne skulle gjort det mye oftere.

Men midt blant latter og gode historier, var det jo ingen tvil om at det var to slitne fedre og to trøtte mammaer som var ute på vift.. For det ble sagt ting som:

– “Vi har ikke vært ute og spist siden vi var på Peppes med dere. Var det i april? Eller mai?” (Forvirret småbarnsfar)

– “Sorry gjespingen, jeg må bare komme meg over kneika, så går det over” (Trøtt småbarnsmor)

– “Hvor mye er klokka, det begynner vel å bli sent? Er den bare kvart på ti?!” (Forbauset småbarnsfar)

“Oi, nå har jeg begynt å lespe. Unnskyld, jeg gjør det når jeg blir sliten” (Sliten småbarnsmor)

 

Men fy flate så viktig det er å komme seg litt ut i blant.. Lade batteriene, og mingle med andre som har det akkurat som deg 🙂

 

/ Hurra for gode venner!

* Følg Konatil på Facebook *

17 kommentarer
    1. Halloooo, dere høres ut som to par som er godt over middagshøyden.
      Å være trøtt er vel noe alle er fra tid til annen, men dere høres direkte kjedelige ut.

    2. Jeg har nesten gitt opp vennepar uten barn – det er SÅ mye bedre å henge med folk som er i samme bås! Bra dere kom dere ut! <3

    3. Hei! Du hadde kjempefin bluse! Hva skjer med at folk sørpå snakker om mørketid? Jeg skjønner at dagene der nede er kortere og det er mer mørkt, men hallo, mørketid?

    4. Eh ja.. Vi sørpå er ikke skapt for at det begynner å blir mørkt kl 15, så for oss er det å karakterisere som mørketid 🙂
      Ikke helt innafor i forhold til dere oppi nord, men dere er herdet i motsetning til oss.. Og det er jo juks 😉

    5. Hehe. Kjenner meg igjen, bare at her rangle mannen til langt på natt og e går å legger meg halv ti. Han klage på at e tar tidlig kveld, lite voksenlivet uten ungan. Men sånn er det vel bare med ei på tre og ei på 6 mnd. Så urolig om natta for tida og starte dagen tidlig, så da må en legg merke i rette tida om e ska ha sjans tel å fungere.
      Dokk har no lite mørketid i forhold til oss i nord da, så vet på ikke helt om den har skylda. Her er det mindre og mindre dagslys. Så istedet lyst ute før det blir mørkt igjen

    6. Det vanskeligste med å blogge er at det er tricky å få seg fri? Altså, hva i all verden driver dere med på dagtid de 7 timene ungene er i barnehagen?
      Skulle tro 7 timer duger for å skrive en tekst?:p

    7. Høres kjent ut ja.. Må si du er flink som tar tak og kommer deg i seng selv om mannen ikke gjør det! Der er faktisk ikke så lett 🙂 Jeg beklager at jeg bruker ordet mørketid, for det er jo ikke det sammenlignet med i nord – men jeg er av den pinglete typen som ikke får nok d-vitamin selv om sola skinner fra skyfri himmel om sommeren.. Så akkurat nå er det mørkt for meg 🙂

    8. Håper dere hadde en koselig kveld 😊 Man trenger å komme seg ut uten barn innimellom. Vi skal ut med et vennepar på fredag og det gledes 😊 Venner med barn og i samme situasjon er toppen 🖒

    9. Jau,me sørpå he mørketid 😎 Så det så. De nordpå,har ikke enerett på eneretten.Jatta,jatta,kor er reinen? Her sørpå ligg finnbiffen i frysa på Kiwi B-) Ta med lasso neste gang du går til innkjøp av f.eks.Joikakaker,bare for å sjekke butikksjefens reaksjon x-) Fint at dere fikk en koselig aften med venner Christina 🙂

    10. Prøv en-to timer dagslys, og ingen snø til å lyse opp litt. Da snakker vi mørketid. Vi her oppe nord for polarsirkelen er forberedt og vet at det kommer men vil ikke si herdet. Hjelper ikke når jeg også har samme problemet som deg, den o store d-vitamin mangelen og folat mangel. Hallo jeg er 24år og sovner hver kveld når jeg skal legge yngstemann på 11 mnd klokken 18-19 (!!!)
      Eldste er 2,5 år og står opp før grisen har fjerta.
      Hilsen sliten og trøtt men lykkelig småbarnsmor for to oppe i gokk

    11. Nei, jeg liker å gjøre jobben skikkelig når jeg først er barnevakt☺️ Dere får sende et ønske til julenissen☺️☺️

    12. Så deilig med en kveld på date!:D
      Mørketid og småbarnstrøtthet er bare herlige i-landsproblemer;) Nyt det!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg