Derfor er jeg ikke lenger på Snapchat

Dette innlegget burde jeg skrevet for lenge siden, for selv om dere som følger meg på Snap har vært sabla tålmodige, så har det dukket opp noen forsiktige spørsmål i ny og ne. Hvorfor er det så stille på storyen min for tida?

Grunnen er at Snapchat var i ferd med å gjøre meg til en dårlig kjæreste og en dårlig mamma. Og derfor bestemte jeg meg for å ta en pause.

 


Gubben fyller bensin, jeg rekker å snappe litt imens..

 

Jeg elsker å legge ut snapper, og syns konseptet er helt genialt. For min del har Snapchat også fungert som et fantastisk bindeledd til dere som følger meg, noe jeg virkelig har satt pris på. Jeg liker den korte avstanden, og jeg ble utrolig glad for alle snapper og meldinger som var myntet på meg 🙂

Men så var det dette med å bli et “mobilfjes”, da. Et herlig uttrykk Peter har definert, som rett og slett betegner tilstanden man er i når man har trynet sitt i mobilen, mens man “bare kjapt skal svare på en melding” eller “helt kjapt skal legge ut en Snap”. Man tror det skal gå fort, og at man skal klare å holde en samtale gående – men man faller selvfølgelig helt ut og blir “mobilfjes”: fjern og ikke-tilsnakkenes.

I helgene, samt etter at barna er hentet i barnehagen på hverdagene, prøver jeg å legge bort mobilen så mye som mulig. Jeg klarer rett og slett ikke å kombinere mammarollen med å jakte på gode Snap-historier, uten å bli en “fjern” mamma og kjæreste.

 


Første natt på hotell på tre år, bare vent litt – skal bare legge ute en snap..

 


Ja, det er koselig å være på Oslotur, vent her kjære, jeg må bare snappe litt..

 


….

 

Det er godt mulig jeg kommer tilbake på Snap igjen plutselig, for som sagt elsker jeg konseptet. Men akkurat nå må jeg ta en pause, og heller konsentrere meg om bloggingen, gubben og barna – som tross alt er det jeg elsker aller mest 🙂

 

/ Julen uten mobilfjes <3

* Følg Konatil på Facebook *

13 kommentarer
    1. Vet ikke om du husker, men jeg la igjen en kommentar om at jeg var på fødestua + sendte en snap du svarte på! sendte deg en snapoppdatering som du da sikkert ikke har sett, men da kommer den her; fødsel gikk fort og greit, vi fikk en gutt på 55cm (!) og 3900g.det er forøvrig 7 uker siden i dag 🙂 ha en fin søndag!

    2. Du sier at snapchat var i ferd med å gjøre deg til en dårlig kjæreste og en dårlig mamma… Gjelder det samme Peter? Han snapper jo også en del..

    3. Den siste måneden har jeg blitt veldig flink til å ikke være tilgjengelig hele tiden. Mobilen min er stort sett på lydløs og uten vibrering hele døgnet, med unntak hvis jeg vet noen skal ringe snart feks. Folk må vente lenger på svar, og jeg hører ikke at noen ringer, men det er sjelden det er noen hast. I stad så jeg at jeg hadde fått snap for fem timer siden som jeg åpnet nå, men det spiller ingen rolle for meg:) Jeg har ingen barn, så jeg gjør det egentlig kun for min egen del:) Samboeren liker heller ikke at vi sender meldinger og snap når vi ser på tv sammen feks, så da legger vi vekk mobilen begge to:)

    4. Et godt og fornuftig valg og god begrunnelse. Livet må ikke dokumenteres fra A til Å. Pappahjertet har litt å lære av deg. Du har en utrolug god blogg jeg blir glad av å lese. Du virker så ærlig og har god livsinnstilling

    5. Åååå 🙂 Så koselig at du la igjen en kommentar! Jeg husker deg som lå på fødestua. Utrolig bra at det gikk både fort og greit, håper du nyter den lille tasseladden på 7 uker! Sniff litt på hodet hans for meg også, da 🙂 God søndag til dere!

    6. For å være helt ærlig: både ja og nei. Jeg syns ikke han blir en dårlig pappa, for han snapper stort sett bare når barna ikke er til stede. Men nå som jeg ikke har snappet selv på noen uker, ser jeg jo at han har mobilfjes mye oftere enn meg. Og det tror jeg han har innsett selv også, så jeg er spent på fortsettelsen 🙂

    7. Jeg tipper du merker at stressnivået har sunket litt den siste måneden 🙂 I forrige uke snakket jeg med en venninne om den gangen vi pleide å laste ned ringetoner til mobilene våre.. Nå er det lydløs eller vibrering som gjelder. Det kjipe er jo at vi har telefonsisten med hverandre stort sett hele tida – med mindre vi avtaler når vi skal ringes, hehe 😉

    8. Jeg synes det er så rart hvor alt må være enten eller. Altså må man bestemme seg for å kutte helt ut? Det er med mobilbruk som godteri føler jeg, alt med måte. Man må jo ikke legge ut 10 snapper om dagen. Men tror neppe man blir en dårlig mamma/kjæreste om man en gang eller to om dagen føler for å sende en snap. Men mennesker er forskjellig, dette er bare min mening 🙂

    9. Fornuftig å være tilstede for barna,som trenger å bli sett. Sikkert lett å bli hekta på snapping. Snappoholiker kan man sa :o) Liker nyordet til mannen din (Mobiltryne) Jeg har laptop-tryne,blitt litt flatere… Nå må jeg løpe til morgenbønnen. Kommer plutselig tilbake 😉 Ha en velsignet mandag:-)

    10. Mobilfjes og forklaringen på d – beste jeg har lest på lenge! En beskrivelse som virkelig traff spikeren på hodet. Synd at de aller fleste har d sånn… Prøver heldigvis å være bevist når jeg er med andre, både store og små, og synes faktisk jeg stort sett klarer å la mobilen ligge i fred da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg