Jubeldans før klokka 07.00

I disse tider hvor det er så fokus på kjøpepress, og at adventskalenderen heller bør bestå av opplevelser og gode gjerninger framfor godteri og småting, føler jeg meg helt rebelsk som gjør akkurat som jeg vil..

For jeg elsker adventspakker! Jeg elsket det da jeg var liten, og syns det er skikkelig moro som voksen når jeg nå får se spenningen og gleden hos mine to små. Ja, til opplevelser og gode gjerninger – men et stort ja til adventspakker også! Det trenger jo ikke være noe stort 🙂

Men selv om jeg elsker adventskalendere, så er det jo ikke dermed sagt at jeg var ute i god tid.. Men det er akkurat slik jeg husker min egen mor satt om kvelden den 30. november, hvert eneste år 😉

 

 

Ålreit, så ble det sent på natt før jeg fikk lagt meg, men som jeg koset meg! Mens gubben satt og så på sjakk i stua, hadde jeg juleverksted på kjøkkenet med innpakking og nummerering og julemusikk og varm te i koppen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg kom ikke helt i mål, men det var det ingen av barna som la merke til i dag morges. Og så lenge det ble jubeldans på gulvet og gledeshyl før klokka rakk å passere 07.00, føler jeg at jeg kan si meg fornøyd 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Nå går det skikkelig mot jul! <3

* Følg Konatil på Facebook *

11 kommentarer
    1. Ingenting som e så stas som å sitt natt til 1.desember å pakk inn små adventspakka, helt til du har fått barn nr 4 og innser at du må pakk inn 96 stk….Så de siste 6 åran har det blitt fire ting i hver pakke. Nytt av året er dog at eldstemann på 20 har blitt samboer og mamman som selv fikk kalender fram til langt over myndighetsalder fikk lage en til kalender 💕

    2. Hva har du i pakkene? Sliter m de siste her😄 Elsker bloggen din👍 Før måtte j lese Pappahjerte, men du slår han nå😄😄😄 obs der ble kanskje mannen fornærmet😄 Ha ha

    3. Leste akkurat en artikkel igår om at de ungene som får pakkekalender blir kravstore og bortskjemte. 😂😂 Bullshit spør du meg. Dummeste jeg har hørt. Husker selv hvor stas det da var da jeg var lita å stå opp 1.desember å se at nissen hadde vært der om natta og fylt opp kalenderen. Så her i huset er det pakkekalender 👍🏼👍🏼😁😁🎅🏻🎅🏻 så får jeg bare få bortskjemte og kravstore barn 🙈🙈

    4. Jepp, er litt tricky den der.. ifjor fikk vi hele TRE forskjellige godteri kalendere til mini.. men jeg ville heller ikke bruke mye tid og penger på små gaver… MEN i år føler jeg at vi har løst det på en bra måte! Her har mini på snaaart 3 ønska seg togbane i tre! Løsningen blei da Biltemas togbane fordelt i 24 poser i kalenderen! Og på selveste julaften; et lite elektrisk førertog til samme bane! God jul!

    5. Hadde bare 4 pakker klare til i dag tidlig. Nå har jeg 18 og planer for de seks siste. Poden er 16, og vil nok ikke ha lekebil og godteriarmbånd. Men et bittelite byggesett for alderen 6+ ble det, 4-5 deler tror jeg. Ellers er det div godteri, lommelykt, Flaxlodd, merkelapper til skolebøker og hårvoks. Neste år skal de jaggu få ordne kalender til meg 😆

    6. 22 år og akkurat flyttet ut av hjembyen for å studere, mamma har klaget i alle år på at nå er jeg for stor til pakkekalender, men i år insisterte hun på at det skulle jeg ha. Har fått hint om at det er ting jeg trenger da, ikke bare sånne tulleting.

    7. Jeg er 19 år og får fortsatt julekalender, det er helt seriøst noe av det beste jeg vet! Gleder meg til å åpne en ny pakke hver dag 🙂 Mamma fikk faktisk kalender til hun var godt over 20 av mormor, så jeg håper jeg kan kose meg noen år til! De to siste årene har jeg forøvrig lagd kalender til henne, og jeg synes kanskje det er enda mer gøy enn å åpne egen kalender 🙂 God førjulstid!

    8. Jeg har et spørsmål. Det handler dog ikke om temaet i dette innlegget, men i fjor skrev du et innlegg om hva du brukte å lage rundt juletider, typ spisende. Kan du si meg hva det het igjen?
      Jeg lagde det jeg også, men hukommelsen begynner helt klart å svikte.. Håper dere har hatt en fin 1. Desember 🙂

    9. Jeg vil bli adoptert av dere! Har aldri fått pakke-kalender og nærmer meg pensonistalderen :-/ (Furter…)

    10. Åh, kalenderen ser flott ut! Her har vi kalender til eldste, minstemann må vente til neste år 😉
      Vi har kombinert pakker og opplevelser. Og begge bestemødrene har bidratt med gaver, istedenfor å gi en kalender hver. Opplevelsene er juleverksted nå i helgen, skrive julekort, pynte juletre og gi bort en gave til “ensomt juletre” på et Nordic Choice hotell 🙂 I Larvik er det et sånt tre på Grand rett ved jernbanestasjonen hvis noen andre synes det er en god ide 😉 (en venninne jobber der)
      Kalender er en flott tradisjon! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg