Privet proch’ v Rossii!

Neida, det har ikke klikka for Konatil.. Men i dag morges oppdaget jeg noe sjukt morsomt 😉

I går fant jeg nemlig ut at jeg skulle legge inn “Google Analytics” på bloggen min. Det er et verktøy som samler data, og gjør at man kan følge med på hvor mange som er inne og leser bloggen, hva slags type innlegg som er mest populære etc.

Jeg vet at mange bloggere bruker dette aktivt hver dag og tenkte det kunne være litt artig å få en slags oversikt, bare for moro skyld.

Men i morges oppdaget jeg altså noe morsomt. For da jeg skulle inn og se hvor mange lesere jeg hadde hatt det siste døgnet, trykket jeg på oversikten over hvor leserne mine kommer fra. De aller fleste befant seg naturligvis i Norge, men nesten TO hundre lesere kom fra Russland! Hahaha!

 

Trendy russian man says Hello holding a wooden sign sketch. Vector file illustration layered for easy editing.

 

Det fikk meg naturligvis til å tenke litt, for det kan jo være noen nordmenn som følger bloggen min fra Russland. Men jeg syns to hundre var i overkant mange. De 6 leserne fra Tyskland hørtes liksom mer naturlig ut – men to hundre russere? Haha! Sjukt koselig altså, men.. Litt rart også..?

Jeg spurte Peter om hva det kunne skyldes, og han mente at “Konatil” sikkert er navnet på en populær russisk prostituert gledespike der borte. Men uansett:

Privet proch’ v Rossii!

(Hei borti Russland!)

 

 

Litt usikker på om jeg skal slenge på en russisk oversettelse i blogginnleggene mine framover, men jeg får vel se an et par dager til – om trafikken fra Russland øker 😉

 

/ God fredag, hvor enn du måtte befinne deg!

* Følg жена på Facebook * 😉

29 kommentarer
    1. Grattis!! Snakk om å være viden kjent 😉 skal lære deg etpar ord på russisk jeg 😉 tilfelle du vil starte en dialog 😉
      “U tibja jest karandasj”( har du en blyant)
      “Babuska” (bestemor) det er dessverre det eneste jeg kan….
      Lykke til med den russiske fanklubben! Har en svoger i Moskva for tiden…kanskje det er han som har åpnet for tilhengerne 😉

    2. Haha, i kveld følte jeg virkelig meg truffet!!
      Hei fra Tyskland! 😀 Jeg er tydeligvis en av dine 6 lesere her. Jeg er på utveksling i sør-Tyskland i høst, men følger med dere i lille Norge likevel. Må jo holde meg oppdatert på hva som har skjedd i høst når jeg drar hjem om to uker 😉

    3. Øy, disse glosene skal du se jeg får bruk for! Jeg må jo såklart se an tallene litt framover, men blyant og bestemor er jo faktisk viktige ord. Tusen takk!
      .. Og du, kjøp noe ekstra fint til svoger’n din i år, da 😉

    4. YEY! Så utrolig morsomt! Haha, jeg hadde liksom et håp om at en av dere utenlandslesere skulle legge igjen et lite pip 🙂 Så nå ble jeg glad! Håper du får to fine uker til i Tyskland, og at det blir fint å komme hjem til jul 🙂

    5. Ikke verst. Er nok en del norske studenter og turister o.l som kan være en del av statistikken. Eller det kan være de som skjuler ip addressen sin (vpn brukere) så det bare ser ut som de er fra Russland?

    6. Er jo gøy å høre hvor du har lesere fra! Hei fra Norwich i England! 🙂 Masse nordmenn i England, særlig studenter

    7. Stilig og morsomt Christina:-) Men så har du en blogg man blir hekta på:-) Jeg er opprinnelig fra Kr.sand,men søkte asyl i Arendal for noen år siden:-) Så Arendal er også med deg.Banke du byen som den blir kalt,pga mye vold i helgene:-( Klem.

    8. Hilsen fra Ukraina. Jeg følger bloggen din. Er jeg i Russland eller Ukraina på ferie (to ganger i året) lever jeg ikke uten bloggverden. Det er nok mange som følger bloggen din. Det er mange “russere” i Oslo her jeg bor. Med dette vil jeg nevne alle som snakker russisk som en av morsmål språk. Det er de som kommer fra Russland, Ukraina, Latvia, Estonia, Hviterusland … (hele Sovjet verden). Og alle reiser hjem nå og da. Derfor har du lesere fra flere land.

    9. Hei!
      Jeg blir så glad av bildene dine!
      “Hilsebildet” lo jeg godt av!
      Så gøy at A/S Konatil er blitt en multinasjonal bedrift, med kun en ansatt!
      Way to go!
      Bamseklem fra Jon

    10. Hei!
      Jeg snakker russisk , bor i Oslo
      Ville bare si t det du skrev kan leses som ” hei! Gå vekk til Russland”

    11. Er ikke helt Russland, men Polen er da ikke så altfor langt unna? Jeg er her på utveksling i ett semester 🙂 Følte at det passa å legge igjen en liten kommentar i dag. Følger både din og mannen din sin blogg, og jeg synes det er så hyggelig å lese det dere skriver! Det er en av de små gledene i hverdagen, å klikke meg inn på bloggene deres. Så, takk for koselige og morsomme innlegg, fra Eirin i Polen 🙂

    12. Det kan være mye rart. Alt fra nordmenn på ferie/utveksling/nabobesøk til VPN. VPN brukes jo på alt fra Netflix til mer shady saker. Dessverre.

    13. Hei fra Tyrkia ;-). (Spør som hun fra Irak, er det flere enn meg?) ✌🏻️😬 Utflyttet normann (-dame) på 10. året, har en hel del blogger og norske aviser jeg må ha med meg hver dag! 🇳🇴

    14. Hei ❤️ Jeg håper virkelig ikke at innlegget annebrith skrev i går har noe med mannen din og gjøre? Dårlig bildevalg okke som syns jeg,så framt dere ikke var kjent med det selvfølgelig. ❤️🎅🏼

    15. Det er veldig enkelt å bruke et program for å få det til å se ut som om man er et annet sted enn der man faktisk er (vpn), så ikke sikkert de 200 faktisk er i Russland. Dersom du bruker et åpent trådløsnett et sted er det faktisk veldig lurt å bruke vpn for å sikre dataene du sender. Kanskje Russland er et vanlig valg for dette?

    16. Du kan jo sjekke om det ser ut som jeg befinner meg i Italia nå (noe jeg altså ikke gjør, men er tilkoblet vpn til Italia)

    17. Bare for å si det slik, så sier du Privet først og så sender du folt til Russland i det utrykket ditt. Det blir riktigere å si “Privet daleko v Rosii”. Proch har bare en betydning og det er “vekk”, som i “gå vekk”.
      Ellers må jeg nevne at vi er sikkert opptil 50 000 russisktallende her i Norge, russere, ukrainere, hviterussere, latvere, litauere, esti, fra Georgia, Uzbekistan, Khazakstan, Dagestan, Chechenia +++ Så det i tilfeldigvis ha 200 stykker midlertigi i Russland, men som egentlig bor i Norge, snakker norsk og leser bloggen din, er ikke noe problem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg