Kokosboller og kosemerker

For en stund siden skrev jeg at jeg har fått et verktøy på bloggen som gjør at jeg kan følge litt med på trafikken. Det var jo blant annet sånn jeg fant ut at jeg hver dag har rundt 200 lesere fra Russland. Jeg må forresten beklage den russiske overskriften jeg skrev i innlegget til mine russiske venner – jeg trodde jeg skrev “Hei borti Russland!”, mens det i virkeligheten stod “Hei, gå vekk Russland!”.. Haha 🙂

Men altså, takket være dette verktøyet, ser jeg nå at det er veldig mange som er innom for å finne oppskriften på det ultimate julegodteriet “Rocky Road”, som jeg la ut i fjor! Det er med andre ord flere enn meg som har gledet seg i et helt år til å lage denne kaloribomba, som i mine øyne sprenger “Om-nom-nom”-skalaen 😉

Den siste uka har fornuften min prøvd å overbevise meg om at det kanskje er best å droppe å lage Rocky Road i år.. For ikke vet jeg hva som har skjedd med forbrenningen min med årene, men jeg legger ekstremt fort på meg. Og julen for meg, kan fort bli som den uka på All Inclusive i Bulgaria i 2008 – da jeg måtte sette meg på flyet hjem med både bukseknapp og glidelås på vidt gap.

Men i går skjedde noe som gjorde at jeg bestemte meg for å lage Rocky Road i år også. For jeg ramlet nemlig over et produkt i butikkhylla, som så sånn ut:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Kokosboller. Det var bare det, at disse kokosbollene var ganske spesielle. Utenpå pakken stod det nemlig at 1 kokosbolle var det samme som 2 kosemerker:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og jeg som aldri har hørt om “kosemerker” før, syns jo dette begrepet hørtes ganske koselig ut. Ja takk til kosemerker!

 

 

Og i går klarte jeg 11 kosemerker! Yey! <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og dette fikk meg til å tenke. I Rocky-Road-verdenen opererer vi ikke med kosemerker. Men hvis vi først skal fordele kosemerker i jula, må det jo være mye bedre å bruke dem på noe som sprenger Om-nom-nom-skalaen 😉

 

/ Rocky Road, coming up!

* Følg Snopekona på Facebook *

14 kommentarer
    1. Jeg har siklet på rocky road oppskriften, og tenkte å lage det i år. Har bare et spm i forbindelse med det- holder dem i litt over ei uke, om de oppbevares kjølig?

    2. Det er ingen av ingrediensene som blir “dårlige” – det eneste som kan skje er at marshmallowsene kan bli litt tørre i overflaten.. Men det har virkelig ingenting å si for smaken 😉 I fjor fant jeg en gjenglemt cellofan-pose med Rocky Road i februar, som hadde falt av pakke-lasset på julaften. Innholdet smakte like godt, selv om det var litt tørt 😉 Lykke til!

    3. Her ble det rocky road i dag. Det resulterte i et halvt forbrent kjøkken (iallfall godt røyklagt) 🙈 Og en ladning forbrent sjokolade. Neste ladning med sjokolade ble smeltet over vannbad. Resultatet ser bra ut. Gleder meg til å smake 😋😋

    4. Ooooi! Vannbad er tingen! Huff, også brent sjokolade – det lukter pyton.. Håper det faller i smak til slutt – ekstrapoeng til deg som ikke har prøvesmakt enda! 😉

    5. Synd at de ikke får vekk den j**** palmeolja i kokosboller. Har dere tenkt på palmeoljeinnhold i det dere spiser/bruker?

    6. Neimen huff da. Har du vært i Grete Roede butikken? Ett kosemerke var 25 kalorier på den tiden jeg gikk der. Altså hade du 50 kalorier om dagen å kose deg med. Eller.. du kunne spare ALLE 350 kaloriene til lørdag. Jeg var flink ass!

    7. Er det sånn det funker! Jeg tok alle mine i går, jeg da.. Haha 🙂 Er det et opplegg man følger et helt liv, eller så lenge man gidder? Hilsen kosemerke-nysgjerrig 🙂

    8. Haha, så herlig tolkning av kosemerker! Jeg har også selv gått på grete roede og husker gleden ved kosemerkene 😛 for å svare på spørsmålet over så er det et kosthold man skal kunne holde hele livet, men man bestemmer jo selv i eget liv. Jeg holder fortsatt dette kostholdet 5 år etter, men nå går det automatisk 😉 Har ikke telt en kalori eller ofret kosemerkene en tanke de siste 3-4 årene.

    9. Frister absolutt å prøve rocky Road oppskriften din!
      20 uker på vei og med gravidbukse på så slipper jeg
      Jo å tenke på bukseknappen også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg