En stressa liten hamster

Puh! Tenk om jeg hadde visst da jeg begynte på julegaveinnkjøpene i november, at jeg kom til å pese rundt som en stressa liten hamster dagen før lillejulaften..

 

 

Etter tre dager med pjusk form, var endelig lillesnuppa friskmeldt og klar for barnehagen i dag. Mor rakk såvidt å få i seg frokosten før det bar avsted for å ordne det som stod igjen på julelista – og det var tydeligvis flere som hadde litt igjen på listene sine! Du vet det straks er jul når det er fulle parkeringshus, kø i kassene og antydning til rushtrafikk i lille Larvik klokka 10 😉

Men så lenge man vet hva man skal ha og puster med magen, så går det jo ganske greit! Så nå er endelig alle gaver i hus, og i kveld har jeg planer om å få pakket inn samtlige – sånn at jeg slipper å styre med det i morgen kveld. Jeg angrer bittelitt på at jeg svarte “Neida, du trenger ikke pakke den inn, det er kø her, så jeg kan gjøre det hjemme” i alle butikkene – men hva gjør man ikke for å beholde den gode stemningen i køen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg mistet forresten huet én gang i dag, og det var da jeg plutselig kom på at jeg trengte nye sokker. Så på vei til kassa grabbet jeg til meg to pakker, og innser nå at jeg har kjøpt meg åtte par nye sokker to dager før julaften. Smart.

 

/ Si takk og si ja, og bli med oss og pakk.. Nei vi hakke tid, for vi må finne skjegget 🙂

13 kommentarer
    1. Kunder som deg elsker vi i butikken, som faktisk ser og forstår at det er like før vi selv mister huet;) Liker ikke å sende folk til pakkedisk eller å sende med papir, men når det står 6 stk bak vedkommende i kø, så stiger blodtrykket såpass at det kunne liksågodt vært moren din som har stått fremfor deg- har ikke sett det uansett;) lykke til med gave innpakkingen og god jul til alle dere! Juleklem fra butikkansatt i bokhandel;)

    2. Fy flate, har sendt dere mange gode tanker i dag altså.. Men nå kom jeg faktisk på at da damen i bokhandelen spurte: “Skal det være gave?” da jeg skulle betale for en bok i dag, svarte jeg “ja” og trodde hun siktet til byttelapp. Jeg tastet inn koden på terminalen, og da jeg kikket tilbake på disken oppdaget jeg at hun pakket inn boka på 1-2-3! Så jeg fikk faktisk en ferdig innpakket gave med meg hjem, så det var jo skjebnens ironi at du fra en bokhandel skulle legge igjen en juleklem da 😉 Håper du får en fin jul, selv om du sannsynligvis har julepapir langt oppi halsen når du endelig tar ferie 🙂

    3. Mulig jeg er en av få, men noe av kosen og sjarmen er jo å pakke inn gavene selv! Selv om det av og til er deilig å få det gjort også. Tenker tilbake på tiden min i butikk, kunder som fikk det blikket som om jeg var Grinchen når jeg sa vi ikke pakket inn, men det var gavepakke-stasjoner rundt på senteret. All ære til butikkmedarbeidere i tider som dette!

    4. Hvis det er noen trøst – for oss som jobber i butikk er kunder som deg virkelig gull verdt! Lille julaften i fjor betjente jeg nesten 70 kunder på 7 timer (vi har alle varene innelåst i glasskap btw 😉 kundene kunne ikke bare plukke med seg og stille seg i kø, der jeg bare kunne bipe de inn nei), og pakket inn godt over 100 gaver. De som sa nei til innpakking når de såg at køen bak seg strakte seg forbi nabobutikken, fikk en stjerne i boka og et ekstra stort glis! 😀

    5. Haha så gøy! Det var utrolig snilt av henne da! Jeg pakker inn så lenge jeg har tid, og bøker og spill er heldigvis ikke det vanskeligste å pakke inn;) har faktisk ikke fått det oppi halsen i år, ser hvor glade folk blir hvis jeg tilbyr meg å pakke inn, og hvis vi er nok ansatte på jobb, så stiller jeg meg gjerne i pakkedisken å hjelper^^ jobbet frem til i går, og synes det er så trivelig å se hvor lettet og glad folk blir hvis jeg har tid til å pakke inn, og da er det verdt det^^ gooood jul!:D

    6. Trodde ikke blogging noen ganger i uken klassifiserte for fulltidsjobb? Nav sponser vel litt de også? Det skjønner jeg hvis du ikke er frisk, men det blir litt dumt å late som 4 blogginnlegg i uken tilsvarer 100% jobb.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg