En liten pakkebommert

Jeg har for lengst gitt opp å få gubben til å bidra med pakking når vi skal på tur. Før irriterte det meg grønn, men etter at vi fikk barn nummer to har jeg innsett at det går mye fortere når jeg gjør det selv. Han pakker til seg selv, jeg tar meg av resten – og sånn unngår vi også å ha glemt halvparten når vi kommer frem 😉

Men før vi dro til svigers denne gangen, måtte jeg spørre Peter om vi skulle gidde å ha med masse utetøy eller ikke. De siste gangene har både vogna og utedresser ligget ubrukt i bilen, for vi har rett og slett ikke hatt tid til de store utfluktene innimellom besøkene til tanter, onkler, fettere og kusiner.

“Mjaaa”, svarte Peter, “Kanskje ta med dressene til ungene?”

“Hva med oss, da”, grublet jeg høyt, “Skal vi også ta med noe varmt i tilfelle vi skal ut på tur?”

Det blikket Peter sendte meg da, gjorde at jeg forstod at han tenkte på det samme som meg. Og det var vel ingen tvil om at han mente at vårt varme tøy fikk bli igjen hjemme..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så jeg røsket med meg utedressene til barna, men droppet å ta med noe til oss voksne. Selv om jeg er en frysepinne, fikk jeg heller bare smelle på en strømpebukse og dra på meg ei lue hvis vi skulle være ute.

I dag tidlig våknet vi til grått vær og en vind som ulte langs veggene. Jeg tenkte umiddelbart på en tegnefilm i sofaen, men gubben hadde andre planer. Det viste seg nemlig at skiklubben i Oppegård har ordnet kunstsnø og akebakke!

Jeg takket meg selv for å ha pakket dresser og votter til barna, og oppdaget i samme slengen at jeg hadde glemt strømpebukse til meg selv. Så da måtte jeg dra sokkene langt oppover pysjbuksa, før jeg tredde på meg en olabukse som i grunnen sitter trangt nok som det er etter denne julehøytiden :-/

 


En trøttfis som definitivt var klar for en dag med tegnefilm i sofaen i akebakken!

 

Til tross for litt vind var det heldigvis fem varmegrader og god stemning i bakken, og ungene storkoste seg! Det tok riktignok noen timer å få tint opp mine iskalde føtter etterpå, men det var det verdt.

Uansett blir det siste gang vi drar på tur uten de herlige termodressene våre – for si hva du vil altså.. Dressene er kanskje ikke særlig lekre å se på, og det er kanskje litt halvveis at de matcher i tillegg – men det funker bare sånn halvveis å henge i akebakken i olabukse også 🙂

 


Peter i fritt sig, med kald stump og kalde lår 😉

 

/ Note to self: Termodressene skal med. Alltid 🙂

* Følg Konatil på Facebook *

8 kommentarer
    1. Nytter ikke spørre gubben om pakking hver du 😉 Supert at de lager snø til akebakke og skiløyper på Greverud golfbane. Du satte meg på tanken om å ta med barna dit i morgen. Godt nytt år!

    2. Jeg satt tidligere i dag og googlet og prøvde å finne ut om det var akebakke på Greverud og ikke bare skiløype, men før jeg rakk å finne svaret på det der, kommer du og gir fint bildebevis på det. Takk! Da blir det tur dit på oss i morgen så sønnen min kan få prøvd akebrettet han fikk til jul:)

    3. Hadde ikke svigermor noen varme klær du kunne ha lånt. Jeg låner alltid ting av min mor når vi er på besøk der og plutselig skal ut på tur eller trene eller noe sånt.

    4. Varmekjeledress/termodress, eller det jeg kaller Frøya-bunad, er et av favorittantrekkene mine. Bruker det daglig (nesten hele året…) når jeg er ute og fôrer sau og høner, når jeg er på fuglekikking eller andre turer. Verdens beste plagg (jeg har flere av dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg