En gammel bekjent

På samme tidspunkt som julen sparkes inn i boden hvert år, flytter den fargerike Primulaaaaa inn!

Denne blomsten blir jeg altså så glad for å få i hus, selv om jeg hvert år svir av altfor lang tid i butikken når jeg prøver å bestemme meg for hvilke farger jeg skal gå for 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I dag hadde jeg akkurat kjøpt fire stykker i forskjellige rosafarger, da jeg snublet over en gammel klassekompis jeg ikke har sett siden barneskolen. Jeg hilste såvidt på ham i begravelsen jeg var i rett før jul, men bortsett fra det har jeg ikke sett ham siden 1996.

Å støte på gamle kjente er bestandig hyggelig, men det har blitt mer.. Ehm.. Interessant etter at jeg begynte å blogge.. For det er selvfølgelig helt naturlig at en samtale penser innom hva man driver med til daglig, og det er jo ikke til å stikke under en stol at det er rimelig unikt og spesielt å ha blogg som jobb.

Så når jeg møter gamle kjente, så skjer enten 1 eller 2:

  1. “Ja, og du da? Du blogger, var det ikke så? Jeg leser ikke blogger jeg altså, men har jo fått det med meg.”
  2. “Hva jobber du med, da?”

Den trivelige kompisen i dag var en nr 2. Og da blir det bestandig enda artigere 😉

“Du, hva-for-no? Blogger..? Ja, altså.. Hva heter bloggen din, da?”

“Konatil..”

– “Konatil? Som i kona – til, liksom? Hva i all verden skriver du om der?”

Og det siste der vipper meg bestandig av pinnen, for hva skal jeg egentlig svare..? “Eh jo, altså i starten skrev jeg om alt fra smilefjes til hemoroider, men nå er det mer om sånne ting som faller meg inn, da.. Litt hverdag og litt kjærsteforhold, noe barn og kanskje litt mat også i blant? Ikke så mye hemoroider kanskje, men nja, du vet..”

Eh, nei. Folk vet jo absolutt ikke sånt.

“Okei, men det er jobben din liksom? Akkurat som hun Sophie Elise?”

Og da kan jeg velge å svare bare “ja”, eller gå for den litt mer forklarende varianten om at det er en pitteliten forskjell på Sophie Elise og meg 😉 I dag gikk jeg for den lange varianten, og selv om kompisen ristet uforstående på hodet et par ganger, tror jeg til slutt han forstod litt mer enn hva han visste fra før.

Vi ble stående å prate en stund til, om de trivielle tingene som hvor vi har bosatt oss, hvor mange barn vi har fått, hvor gamle de er, hvordan årene flyr og hvor rart det er at vi ikke er like unge lenger.

Det var ikke før helt mot slutten at han spurte om jeg hadde samboer som var herfra. Jeg forklarte at jeg hadde funnet ham i Oslo, men at jeg heldigvis hadde fått ham med på flyttelasset tilbake til Larvik.

Jeg kjente jeg begynte å holde pusten, for jeg forstod hva som kom til å komme. Og helt riktig, akkurat i det jeg dro på meg lua og knøt skjerfet i halsen:

“Og han gubben din da, hva driver han med?”

 

/ 😉

18 kommentarer
    1. Ha ha… herilg!
      Men helt seriøst – er det noen som ikke har lest boggene deres? Da har de gått gilpp av noe altså!
      Ha en fin kveld.

    2. Oi der ble jeg også tatt litt på sengen – jeg trodde dere hadde en annen jobb ved siden av bloggen?

    3. Haha… ser at det kan være vanskelig å forstå seg på at man kan leve av å blogge. gjør det ikke selv, men nå skriver jeg ikke så bra som deg. 😘 Leser heller ikke blogger, bortsett fra kun din da. 😊

    4. Visste du at det bare er de gule primulaene som lukter? (og de lukter GODT). de i andre farger har blitt avlet så intenst på farge at lukta har forsvunnet i samme slengen.
      Ellers enig med deg: Nydelige blomster som bærer bud om vår. Må visst kjøpe meg noen jeg også!
      Er virkelig folk så uvitende om sosiale medier og de mulighetene som ligger der? Det forbauser meg, må jeg si. Kan du ikke bare si at du er frilansskribent? Så slipper du flere spørsmål. Eller tannlege. Da holder de veldig fort munn.

    5. Hehe, vi hadde jo samme arbeidsgiver i lang tid, men jeg mente mer at vi skriver om forskjellige ting og at hun har noen flere lesere enn meg daglig 😉

    6. Jeg forstod det ikke selv før heller, visste ikke hvor mye jobb det var før Peter startet Pappahjerte. Så har full forståelse for alle som hever øyenbrynene og klør seg i skjegget 🙂

    7. Det visste jeg ikke! Da må jeg få tak i et par gule også, takk for tips! Haha, tannlege var ikke dumt.. Frilansskribent stemmer jo, den kan jeg bruke neste gang 🙂

    8. Hahaha, så bra!! 🙂
      Og så lurer jeg på hvordan du får sånne primulaer til å overleve. For jeg må også kaste ut jula snart, og det kan hende jeg drister meg til noe annet enn grønne planter i år. 🙂

    9. Nydelige blomster 😊
      Hehe, alle kan ikke vite alt vettu 😉 Neste gang får du vel bare si du er kirug 😂

    10. Finnes det unge folk som ikke har hørt om Pappahjerte og Konatil? Faren min er snart 60 og han vet godt hvem dere begge er. Det var til og med han som kunne fortelle meg om blogg nominasjonen din i år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg