Ikke helt som planlagt

Jeg er helt fnisete her jeg sitter, haha – for dette ser ut til å bli en spesiell helg!

Tidligere i dag skrev jeg at Mamma og Pappa skal sove her i helgen, for å hjelpe meg med to små natthostere. Peter skal på skikkelig familietur med foreldrene og tre søsken, og kommer ikke hjem før på søndag.

Men da det ringte på døra kvart på seks i kveld, tok det ikke mange sekundene før jeg innså at det kommer til å bli en.. Interessant helg..

For da ungene åpnet døra og hoppet rundt seg selv av glede, stod Pappa på trappa og smilte tappert. Han så virkelig ikke frisk ut, stakkar. Hakk i hel fulgte Mamma, som serverte en real hostekule før hun i det hele tatt rakk å ta av seg skoene..

“Har dere blitt dårlige?”, spurte jeg bekymret.

“Ja”, mumlet Fatter’n med tett nese, “Vi tok sjansen på å komme likevel. Du trenger hjelp, og siden vi begynte å få vondt i halsen samtidig, to dager etter at vi passet ungene i forrige uke.. Så er det vel ingen tvil om hvor smitten kommer fra..”

Eh.. Så da Peter og jeg fiffet oss på bloggfest i forrige uke, spredde barna våre hosteviruset videre til to snille besteforeldre.

Dette er ståa akkurat nå:

 


Sammen i tykt og tynt <3

 

Endelig ser det ut til at ungene mine begynner å bli klare for hverdag igjen på mandag, men jeg er ganske usikker på de to som ligger i sofaen og hoster og snørrer og nyser om kapp.

Det eneste som kan toppe denne skjebnens ironi, er hvis Mamma og Pappa har dratt med seg et nytt og spennende virus som bryter ut i full blomst hos både ungene og meg mandag morgen.

I såfall tror jeg Peter får booke om flybilletten sin og bli en uke ekstra 😉

 

/ Det er bare å krysse fingra!

7 kommentarer
    1. God bedring! Håper dere går ei friskere uke i møte alle som en 😊 Håper helga blir fin tross virus og hostekuler 😊

    2. Så videoen fra Vixen på pappahjerte sin blogg nå.
      Jeg lo og gråt, også lo jeg litt til før jeg gråt litt til!
      For en fantastisk tale og fantastisk bra gjort av deg å ta i mot prisen selv 😁👏🏼

    3. Så snill du er som tar imot syke foreldre. Jeg er sikker på at de hjelper deg når du og dine er syke. Slik er det å være besteforeldre. Den beste oppgaven som finnes.

    4. Kjipt med influensa og snørr, men du så utrolig heldig du er som har besteforeldre som gladelig kommer å hjelper til SELV med influensa 🙌🏼 En sånn bestemor skal jeg også bli, betingelsesløs kjærlighet både med og uten snørr og gugg 😀😀 go bedring allesammen, akkurat funnet bloggen din- mulig jeg blir en fast følger her ✌🏼😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg